۰ نفر
۲۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۸

طرح رتبه بندی معلمان در آخرین جلسه هیات دولت درسال ۹۳ به تصویب رسید.

برابر این طرح معلمان به رتبه‌های پایه، ارشد، خبره و عالی تقسیم می‌شوند و حقوق آن‌ها بین ۱۶۰ تا ۶۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد. وزیر آموزش و پرورش وعده داده که شاخص‌های رتبه بندی معلمان تا شهریور ماه سال ۹۴ مشخص شده و به تایید هیئت دولت برسد. کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از وزیر آموزش و پرورش خواسته است که لایحه رتبه بندی را هرچه سریع‌تر به مجلس ارائه کند. جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون آموزش گفت : " اگر دولت لایحه‌ رتبه بندی فرهنگیان را به موقع به مجلس ارائه نکند آن را به صورت طرح دوفوریتی در مجلس پیگیری خواهیم کرد."
فانی وزیر آموزش و پرورش گفته که طرح رتبه بندی یک هزار و 350 میایارد تومان برای آموزش و پرورش هزینه دارد. در حالی که مجلس و دولت روی آن به عنوان یک طرح رفاهی حساب ویژه باز کرده اند، در بدنه آموزش و پرورش ، رتبه بندی با موانع ذهنی زیادی روبرو است. حتی برخی آن را وسیله‌ای برای منحرف کردن معلمان از پیگیری مطالبات معیشتی معرفی می‌کنند. برداشت غالب در میان معلمان این است که اصرار وزیر و نمایندگان مجلس در باره طرح رتبه بندی، واکنشی به اعتراضات اسفند ماه گروه هایی از معلمان است. اما نگاهی به سوابق نشان می‌دهد که این طرح دست کم سابقه‌ای ده ساله دارد.
پیوند دادن طرح رتبه بندی به موضوعات رفاهی و افزایش حقوق و مزایا، برخلاف تصور وزیر و نمایندگان مجلس کمکی به مقبولیت طرح نمی‌کند اگر هدف از اجرای این طرح صرفا جلب رضایت معلمان است، بهتر است اعتبار مالی این طرح را بر تعداد کارکنان آموزش و پرورش تقسیم و به صورت مساوی به حقوق یک میلیون فرهنگی اضافه کنند. اما اگر هدف از اجرای رتبه بندی، اصلاح ساختار نیروی انسانی وزارتخانه و افزایش کارآمدی و بهره وری سیستم است، مسئولان باید آن را فارغ از تبلیغات سیاسی و ربط دادن آن به مسایل رفاهی معرفی و اجرا کنند.
غلبه گفتمان معیشت محور هم در سطح مدارس و هم در سطح مدیران ارشد در 13 سال گذشته ، هر طرح اصلاحی با درونمایه آموزشی ، افزایش بهره وری، ساماندهی نیروی انسانی و... را به شکست کشانده است. بحث های آموزشی به حاشیه رانده شده اند و مسایلی مانند بی انگیزگی ، کم کاری ، پایین بودن استانداردهای تدریس و حتی نخلفاتی مانند تنبیه بدنی و بدتر از تنبیه با بهانه هایی مانند کمی حقوق و مزایا موجه جلوه داده می شوند. بهترین طرح های کارشناسی وقتی به مدرسه می رسند در باتلاق بی اعتمادی و سوء ظن کارکنان مدفون می شوند .
فانی وزیر آموزش و پرورش 22 فروردین در نطنز گفت : "شاخص های رتبه بندی شامل روش های تدریس، تالیف، تحقیقات و تلاش همکاران فرهنگی است. " در نظام رتبه بندی ، افزایش حقوق و مزایا، تابع کیفیت کار افراد است و پاداش بیشتر در برابر کار بهتر وکیفی‌تر، جایگزین افزایش سنواتی حقوق کارکنان می شود. موفقیت این طرح در گرو حداقل سه عامل است: اول اینکه معیارهای ارزشیابی، حرفه ای- آموزشی و قابل اندازه گیری باشند. دوم نظام اجرایی طرح و معیارهای آن مورد قبول پرسنل قرار گیرد و سوم اینکه منابع اعتباری اجرای طرح مشخص شود
سال ۱۳۸۳ طـرح "مسیـر ارتقـای شغلـی" برای "ایجاد انگیزه و کارایی معلمان و ارتقای سطح کیفی خدمات آموزشی"، در هیات وزیران تصویب شد. مطابق این مصوبه ، معلمان برحسب امتیازات در سه گروه ارشد، خبره و عالی رتبه بندی می‌شدند. طرح جدید وزارت آموزش و پرورش هم در عناوین و هم در معیارها بازگشتی به طرح مسیر ارتقای شغلی است.
در طرح سال ۸۳، امتیاز رتبه، به سه دسته عوامل تعلق می‌گرفت: ۱- توانایی‌های علمی و تجربی شخص، شامل مدرک تحصیلی، تجربه (سنوات خدمت)، دوره‌های آموزش شغلی (ضمن خدمت). ۲- توانایی‌های عملکردی مانند خلاقیت و ابتکار، داشتن فعالیت‌های فوق برنامه و خارج از وظایف شغلی. ۳- میزان بهره وری با ارزیابی معیارهایی مانند رضایت ارباب رجوع، کیفیت خدمات آموزشی و پرورشی، ارائه طرح‌های ارزنده و ارائه کتب، مقالات یا تالیفات.
معلمان می‌گویند که اغلب مدیران مدارس از نظر صلاحیت‌های آموزشی و حرفه‌ای در حدی نیستند که معلمان را ارزشیابی کنند و معمولا از اهرم ارزشیابی به عنوان عامل فشار استفاده می‌کنند. به گفته برخی مدیران مدارس، معلمان زیر بار هیچ گونه ارزشیابی کیفی نمی روند و به کمترین تفاوتی در فیش‌های حقوقی همکاران حساسیت دارند. بحث ارزشیابی همیشه عامل تنش بین مدیران و کارکنان ار یک طرف و اختلاف بین کارکنان از سوی دیگر بوده است.
معیارهایی مانند مدرک تحصیلی، سنوات خدمت و دوره‌های ضمن خدمت، قابل اندازه گیری و مورد توافق پرسنل بود. هر چند در مورد دوره‌های ضمن خدمت به دلیل بی‌ارتباط بودن برخی از این دوره‌ها به مباحث آموزشی و حرفه‌ای حرف و حدیث فراوان است، اما به هرحال اینها معیارهایی کمی هستند و امتیازات آنها محل مناقشه نیست.
اما برای کیفیت‌هایی مانند خلاقیت و ابتکار، فعالیت‌های فوق برنامه و خارج از وظایف شغلی و میزان بهره وری و... شاخصی کمی و قابل اندازه گیری وجود ندارد. نتیجه اینکه ارزشیابی جنبه ذهنی پیدا می‌کند و همین باعث اختلاف بین مدیر و کارکنان می‌شود. گاهی اختلاف به قدری بالا می گیرد که برخی مدیران با تجربه در فرم‌های ارزشیابی برای شاخص های کیفی به همه کارکنان امتیاز "بالا‌تر از حد انتظار" را به طور یکسان منظور می کنند.
ارائه کتاب و مقاله و تحقیق برای کسب امتیاز هم باعث بی‌اعتباری کار علمی و تحقیقی در آموزش و پرورش شده است. برخی معلمان برای گرفتن امتیاز این بند، آثار دیگران را به نام خود ارائه دادند. عده‌ای هم مطالب فاقد ارزش علمی و آموزشی ارائه دادند. بازار فروش تحقیق و مقاله هم در کافی نت ها گرم شده است. ارزیابی ده‌ها هزار مقاله و کتاب نیاز به سیستم داوری علمی گسترده‌ای داردکه از توان آموزش و پرورش خارج است.
اخیرا حجت الاسلام محمدیان رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی از ایجاد باشگاه نویسندگان معلم با عضویت ۷۰ تا ۸۰ هزار نویسنده معلم خبرداد!معلوم نیست آثار این 70-80 هزار نویسنده کجا و توسط چه کسانی ارزیابی شده و ازچه کیفیت علمی ، ادبی ، اجتماعی برخوردارند.
در دوره وزارت حاجی بابایی وزیر سابق آموزش و پرورش، طرح جدیدی برای رتبه بندی تهیه شد که در آن معلمان بر اساس سنوات خدمت، مدرک تحصیلی، عملکرد علمی و آموزشی مانند چاپ مقاله و انتشار کتاب، ارزیابی کیفیت تدریس، رعایت نظم و انضباط، مشارکت در گروه‌ها و شوراهای آموزشی و انضباطی، نمونه شدن، تشویق نامه ها، درصد قبولی دانش آموزان و... به چهار گروه "مربی معلم"، "استادیار معلم"، "دانشیار معلم" و "استاد معلم" طبقه بندی می شدند. در طرح پیش بینی شده بود که حقوق و مزایای معلمان از ۸۰ درصد مجموع حقوق و فوق‌العاده‌های اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها با مدرک مشابه کمتر نباشد.
با تغییر دولت این طرح اجرا نشد. تفاوت این طرح با طرح قبلی در عناوین دانشگاهی و میزان افزایش حقوق پیشنهادی بود. طرح رتبه بندی تبعیض آمیز است. داندگان مدرک دیپلم، فوق دیپلم و کار‌شناسی، که بیش از ۹۵ درصد کارکنان را تشکیل می دهند شانس کمتری برای ارتقای رتبه دارند. ارتقای مدرک تحصیلی کارکنان معمولا منجر به افزایش کیفیت خدمات آموزشی در مدرسه نمی شود.
یکی دیگر از انتقادهای وارد به طرح رتبه بندی این است که معلمان دارای مدرک لیسانس تنها در سالهای نزدیک به بازنشستگی به رتبه های بالا دست می یابند. در واقع معلمان جوان که داری انرژی و کارآمدی بیشتری هستند از مزایای رتبه بندی محرومند.
طرح جدید هم احتمالا رونوشت طرح های قبلی خواهد بود و فعاليت هاي پژوهشي، ارائه مقاله، خلاقيت، روش هاي تدريس و آموزش هاي ضمن خدمت، تكريم ارباب رجوع، همراه با مدرک تحصیلی و سنوات خدمت را به عنوان ملاک و معیار معرفی می کند. بهتر آن است قبل از تصويب دستورالعمل جديد، پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش مامور انجام طرحی تحقیقاتی در باره اثرات اجرای رتبه بندی های قبلی شود و مثلا اثرات ارائه صدها هزار مقاله و کتاب و پژوهش، در ارتقای کیفیت آموزش در مدارس بررسی شود.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 409269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 29
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    45 4
    همه میدونن که این طرح فقط برای سرپوش گذاشتن روی حقوق کم معلمان هست تا اون رو بتونن به نوعی توجیه کنند وگرنه معلمی که دارای مدرک دکترا باشه و چندین و چند کتاب و مقاله و طرح کشوری داشته باشه ممکن نیست با این حقوق ها تو آموزش و پرورش کار کنه
    • همتی IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
      7 2
      چرا امثال من بی عقل هستیم که تو آموزش و پرورش کار میکنیم تازه به بهانه انتقالی مجبورمون کردن در راهنمایی وابتدایی تدریس کنیم. من صاحب مقاله هستم صاحب کتاب و پزوهش هستم. تنها چیزی که ندارم پارتی هست...
  • بی نام A1 ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    20 6
    عجب یعنی اینکه فردی با مدرک دکتری از بهترین دانشگاههای ایران و 20 سال سابقه حقوق یک میلیون و چهارصد بگیره از نظرجنابعالی خیلی خوبه چون از نظر شما مدرک تاثیری در بالا رفتن سواد و کیفیت خدمات آموزشی مدرسه نداره؟؟ پس از نظر شما همون دوره های ضمن خدمت بی ارزش که این اواخر اینترنتی هم شده و همکاران بجای هم امتحان میدادن باید بشه ملاک ارتقا چون از نظر امثال شما مدرک و تالیف و پژوهش در آموزش و پرورش بی ارزشه فقط من یک چیز رو مطمئنم اینکه تمامی طرحهای ارتقا و رتبه بندی در آموزش و پرورش جوری نوشته میشن که فقط حقوق کارکنان ادارات آپ و کادر مدرسه مثل مدیر و معاون رو ارتقا می دن و هیچ نفعی برای معلمی که تمام هم و غمش افزایش سواد علمی و پژوهشی با ادامه تحصیل و تالیف کتاب و مقاله هست نداره
    • بی نام A1 ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
      5 1
      پیشنهاد می دهم آ. پ ت یک ماه تابستان را به ضمن خدمت اختصاص بده تا بهانه دست اونهایی که میگویندمعلم ها چهار ماه تعطیلند ندهد. این افراد محترم می دانند که معلم باید از آغاز اردیبهشت سوال امتحان آماده کند، تایپ کند اگرمثلا معلم فیزیک باشد و در چهار مدرسه در چهار کلاس درس دهد باید 16 سوال امتحان متفاوت آن هم طبق ضوابط طراحی سوال درآورده که در جای دیگر ی هم ارائه نشده باشندو هزار شرط دیگر بعد تایپ کند خداییش سایر کارمندان می توانند یک صفحه سوال ریاضی یا فیزیک با فرمول تایپ کنند؟ چقدر وقتشان را می گیرد؟ درکلاس می شود انجام داد؟ خرداد امتحان و مراقبت و تصحیح اوراق ، تیر باید لیست تهیه کند هر معلم چند صد شاگرد، تابستان بخاطر چندرغاز کلاس جبرانی بردارد. شهریور هم تجدیدی ها و بعدش هم روز از نو و ....
  • بی نام A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    14 3
    عالی بود بود مرسی
  • ادامه A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    22 3
    معلمی که بجای دویدن دنبال این ضمن خدمت و اون کارگاه بی ارزش که هیچ ربطی به کارش نداره و صرفا برای امتیاز درش شرکت میکنه دنبال تحصیل بره و وقت خودش رو صرف نوشتن کتاب یا مقاله در حوزه ی تخصصی خود و بالا بردن دانش حرفه ای خود کنه ازنظر شما حق ارتقا نداره بی دلیل نیست که همه ی افراد باسواد از آپ میرن چون این طرحها تاکنون فقط برای اداره نشینان خوب بوده و مدیر و معاون مدرسه و نه معلم که بار اصلی آموزش به دوشش هست
  • معلم US ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    13 1
    طرح کلاف سر در گم مگه معلمان همین حالا رتبه ی خبره و ارشد و عالی تقسیم نشده اند . تنها چیزی که از این طرح به گوش می رسد همین خبره و ارشد و عالی است که چند سال پیش رتبه بندی شد .حرفی تازه طرحی نو بیان کنید حداقل جزئیات بیان شود .
  • بی نام A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    18 0
    دغدغه معلمان طرح رتبه بندی نیست بلکه همترازی حقوق با سایر کارکنان دولت است این طرح باعث میشه حقوق مدیران رده بالا بیشتر افزایش یابد و به نفع آنهاست.
  • بی نام A1 ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    19 2
    ما حقوق برابر با سایر کاکنان میخواهیم ،رتبه بندی مال خودتان
  • بی نام A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    16 3
    با سلام . طبق قانون خدمات کشوری که به منظور همسان سازی شاغلین و بازنشستگان و کلیه کارکنان دولت بتصویب مجلس رسیده است . این طرح نیز باید از اول سال 1388 اجرایی شود . آیا کسانی که در سال 1393 بازنشسته شده اند ، تالیف ، تحقیق و کار پژوهشی نداشته اند ؟ که حال باید در سال 94 اجرا شود و باز فاصله حقوقی مابین شاغلین و بازنستگان ایجاد شود ؟
  • یک معلم US ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    20 2
    مرگ بر این طرح
  • بی نام A1 ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    13 2
    آیا این طرح یک مصرف انتخاباتی دارد ؟ چرا افرادی که 30 سال خدمت کرده و دارای تالیفات و کارهای پژوهشی و عناوین معلم نمونه هستند و بتازگی بازنشسته شده اند نباید از مزایای آن بهره مند شوند . ؟
  • معلم IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    18 2
    هنه ی ما می دونیم که رتبه بندی پایه، ارشد، خبره و عالی همین الآن با معیارهای بسیار ساده تر داره اجرا میشه، اجرای رتبه بندی با معیارهای جدید نه تنها به سود ما نیست بلکه به ضرر ما هم هست، معلوم نیست مقامات بالا با چه رویی این طرح رو یک نوید و خبر خوب معرفی می کنن. با اجرای رتبه بندی جدید تنها و تنها رتبه گرفتن ما سخت تر میشه، باید با تمام توان جلوی این طرح مضر بایستیم. ما فقط اجرای کامل نظام هماهنگ را می خواهیم.
  • بی نام IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    20 2
    به امید استیضا ح وزیر اموزش و پرورش اقای فانی
  • بی نام IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    13 0
    بیهوده توان وانرژی ملت را هدر تدهید .روی هماهنگ حقوق که بیش از ده سال طول کشیده .اجرا کنید .به شعور مردم اهانت نکنید
  • بی نام IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    12 1
    الکییییییییییییییییییییه
  • معلم IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    13 1
    خدایا بخاطر افزایش چندرغاز حقوق معلم ،مملکت رو باخبر کردنهمه کارشناس شدن و معلم فهیم مملکت شده گوشت قربونیآثاراین لج ولجبازی هاآینده ی علم و آموزش فرزندان این ملت را به مخاطره خواهد انداخت..بترسید از خدا وقتی آدم لیست حقوقی شرکت نفت وگاز را میبینه با ارقام بین22تا28میلیون تومن ولیست حقوق معلم را نگاه میکنه انگار یکی تو اروپا ودیگری تو بیابونهای لم یزرع افریقاست.
    • فرزند کارمند IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
      2 0
      شما هم میتونی استعفا بدی بری تو مناطق بد آبو هوا و گازهای سمی کار کنی و انواع بیماری ها و آسم رو تجربه کنی و از خانواده و فرزندانت دور باشی و حقوق بالا قیاس مع الفارق نکن
  • گم نام فرهنگی IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    9 1
    به یادفیلم مهران مدیری افتادم که درفیلم برره هرکدخدایی می آمدروزبعدهمه ی طرح های کدخدای قبلی راباطل می کرد هرقدرهم هزینه کرده بودازبین می رفت وخودش طرح جدیدمی دادوکلی هزینه و....روزبعدهم روزازنووروزی ازنودرآموزش وپرورش هم همین طورهست بایدزیرنظرمستقیم مقام معظم رهبری اداره شودمانندصداوسیماتاهرکسی انتخاب می شودبتواندبه همه ی برنامه هایش که نه 80درصدآین برنامه هاعمل کند
  • بی نام A1 ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    15 1
    اقایان می خواهند سنگ پیش پای فرهنگیان بیاندازند و از هفت خوان رستم بگذرانند تا حقوق و مزایایی شاید برابر سایر کاکنان دولت به آنها بدهند. آخر بعضی اساتید دانشگاه بازنشسته شده اند ولی هنوز تالیفی نداره. کدامیک از کارکنان دولت بابت مزایا چنین اموری را انجام داده اند. معلم باید برای دریافت اضافه کاری خود 6 ماه صبر کند ولی ادارات دیگرکارانه را همراه حقوق در برابر کار انجام نشده به تمام کارکنان میدهند. من حاضرم کارم را با تمام سرمایه و حقوق ماهیانه ام با مدرک کارشناسی ارشد با 20 سال سابقه کار با یک کارمند بانک دیپلمه با 10 سال سابقه کار عوض کنم و کار کلیشه ای و راحت انجام می دهم و او هم ده ها کتاب ریاضی متوسطه و پیش دانشگاهی را تدریس کند و هر ساعت با 36 دانش اموز سرو کله بزند.
  • فردوس توسیوند A1 ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
    8 2
    موافقم معلم معترض معیشت و منزلت از مشهد
  • محسن A1 ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
    19 2
    اقای نوبخت شما برای افزایش 70 درصدی حقوق وزارت دادگستری یا سه بار افزایش حقوق پرسنل وزارت بهداشت یا افزایش 35 درصدی کارکنان ستادی وزارتخانه ها یا افزایش 860 هزار تومانی حقوق کارمندان بانک ها هم از آنها آزمون گرفتید از آنها چرا مقاله و کتاب نخواستید؟ از آنها چرا مدرک تحصیلی نخواستید؟ این طرح کذایی رتبه بندی فقط شامل حدود 5 درصد معلمان خواهد شد. بهتر است به جای این سیاه بازی ها و وقت کشی ها تا دیر نشده کاری بکنید. ما خواهان برابری حقوق و مزایا با سایر دستگاه های اجرایی هستیم. ما خواهان حق مسکن، حق کارانه، فوق العاده شغل کامل، پاداش سالانه، حق لباس، حق خوار و بار و هر آنچه که به دیگر کارمندان میدهید هستیم.
  • باقری A1 ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    5 0
    اکثر کارمندان دولت فیش حقوقی ماهیانشون یک چهارم از دریافتی ماهیانشون هست.اما در مورد ما معلم ها همین فیش ماهیانه رو هم دولت با هزارادا و اطوار و تاخیر پرداخت میکنه.این گوشه ای از مشکلات دفتر نمره به دست های وزارت آموزش و پرورش هست.
  • رضا A1 ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
    1 1
    بااجرای رتبه بندی ایا چیزی شامل بازنشستگان هم می شود یا باید انها درفقر گرفتاری خود بسوزندو بسازند با این زجر و زحمتی که در سی سال کشیده اند الان انها موقع ازدواج فزرندانشان است و هزاران گرفتاری دیگر که دارند ایا کسی است که بازنشستگان فرهنگی را یار کند
  • محمد A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    1 1
    سلام عرض ادب به فرهنگیان وگلایه از تمامی نمایندگان وهیئت دولت شما را به خدا وزیری انتخاب کنید کاردان وکاربلد خبره ودوره مدیرت در پست بالا را گذرانده باشد من در یک جمله می گویم خیانت در آموزش وپرورش بس است تمام کنید وبه فکر معلمان ودانش آموزان وجامعه باشید
  • بی نام A1 ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    2 1
    بس کنید. از این همه دروغ گفتن دیگه خسته نشدین مگر معلمان چی از دیگر کارکنان دارند که این همه بهشان توهین می شود . ایا چرا نباید بین یک معلم ویک شرکت نفتی که هر دو کارمند یک دولت هستند باید فرق باشد مثلا یک معلم با 25 سال خدمت باید از یک کارمند شرکت نفت که 2 سال است که خدمت می کند باید حقوقش از انها کمتر باشد
  • بی نام A1 ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    3 0
    با سلام ااین چه عدالتی ما جوانان سال های جنگ تحمیلی هم رزمنده بودیم ماههای زیادی با دشمن می جنگیدیم درلباس مقدس مقدس رزمندگان درروستاهای خدمت می کردیم فاقد اب برق گازجاده ساعت های طولانی پیاده به محل خدمت می رسیدیم اما حالا فراموش شدگان هستیم چرا بازنشستگان درطرح رتبه بندی دیده نشده اند
  • سالاری IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    2 0
    اگه راست میگن هماهنگ سازی حقوق را به جای رتبه بندی اجرا کنن مگه همه ما برای سربلندی کشورمون کار نمی کنیم پس چرا تبعیض؟
  • ناشناس A1 ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    1 0
    خواهش مي كنم به گفته هاي معلمان عمل كنيد تا بيش خداوند متعال شرمنده نشويد ودجار گناه شدن و خيانت به همكاران نشويد چون اگر لحظه اي از خدا دور شويد خداوند متعال شما را به زودي دچار ناراحتي هاي قلبي سكته سرتان تصادف وغيره مي كند بس هر چه زود تر عمل كنيد وحقوق معلمان را نبايد از 4 ميليون كمتر باشد