نشست خبری بازنگری جوایز کتاب با هدف تشریح آخرین بازنگری‌ها و تغییرات جوایز فرهنگی حوزه کتاب، شنبه (4مردادماه) برگزار می‌شود که بر اساس خبرهای رسیده رشد کیفی، واگذاری و تلفیق بعضی از جوایز از تحولاتی است که قرار است در این جوایز فرهنگی و کتاب ایجاد شود.

به گزارش خبرآنلاین، نشست خبری «محمدرضا وصفی» دبیر کارگروه ویژه بازنگری جوایز فرهنگی حوزه کتاب، شنبه (4 مردادماه) برگزار می‌شود. در این جلسه که از ساعت 12 در سرای اهل قلم برگزار می‌شود، وصفی درباره آخرین بازنگری و تغییرات جوایز فرهنگی حوزه کتاب با خبرنگاران سخن خواهد گفت.

جوایز فرهنگی حوزه کتاب شامل جایزه‌های کتاب سال، کتاب فصل، جلال آل احمد، پروین اعتصامی، نقد کتاب و گام اول می‌شود که موسسه خانه کتاب مجری برگزاری این جوایز است. جلسات بازبینی جوایز کتاب جمهوری اسلامی ایران هفته گذشته به کار خود پایان داد و مدیرعامل موسسه خانه کتاب از بروز تحولات بزرگ در این جوایز خبر داد. نجفعلی میرزایی، مدیرعامل موسسه خانه کتاب در گفت‌وگو با ایبنا در این باره اظهار کرد: با توجه به گذشت مدت‌ زمان طولانی از موعد اصلی اجرای آیین‌نامه جایزه کتاب سال و جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، به نظر می‌رسید یک بازبینی مجدد در اهداف، سیاستگذاری‌ها و رویکردها می‌تواند به بهتر شدن نتایج حاصل از این جوایز کمک کند.

وی ادامه داد: در این راستا شورایی متشکل از برخی صاحبنظرانِ دانشگاه و حوزه‌های علمیه و برخی دست‌اندرکاران دبیرخانه‌های علمی و اجرایی جوایز و جشنواره‌های وزارت ارشاد تشکیل شد تا سلسله نشست‌هایی در این خصوص برگزار شود. میرزایی با بیان این‌که هیچ کدام از جوایز کتاب حذف نشده‌اند، اظهار کرد: با توجه به رویکرد جدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر تفویض برخی فعالیت‌ها و امور اجرایی به تشکل‌های خصوصی، برگزاری برخی جوایز به سایر نهادها واگذار شده است.
وی با بیان این‌که در دوره جدید برگزاری جوایز کتاب شاهد رشد کیفی در آن‌ها خواهیم بود، گفت: برخی جوایز به جهت افزایش کارایی و دستیابی به بازخوردهای بهتر، با یکدیگر تلفیق خواهند شد.

رییس خانه کتاب منصوب شد

خبر دیگر از خانه کتاب اینکه، «جمشید کیانفر» طی حکمی از سوی مدیرعامل موسسه خانه کتاب، رییس خانه نقد کتاب ایران شد. مدیرعامل موسسه خانه کتاب طی حکمی «جمشید کیانفر» را به ریاست خانه نقد کتاب ایران منصوب کرد. از آن‌جا که جایگاه و ارزش نقد به‌درستی و شایسته در جامعه علمی ما شناخته شده نیست و متاسفانه اغلب اهالی قلم از نقد استقبال نمی‌کنند و به‌مراتب، چهره اغلب نقدها به ورطه تخریب و تقریض آغشته شده‌اند، موسسه خانه کتاب برای رفع این معضلات و در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری که تاکیدات فراوانی بر نقد کتاب دارند، «خانه نقد کتاب ایران» را راه‌اندازی کرده است.

«کیانفر» سردبیری فصلنامه آینه میراث را از سال 1382 تا سال 1388 برعهده داشت. در دوره اول و سوم همایش حامیان نسخ خطی به‌عنوان نفر برگزیده معرفی شد و به سال 1383 به عنوان مصحح برتر در همایش خادمان نشر مورد قدردانی قرار گرفت.

«کیانفر» این مسولیت‌ها را در کارنامه خود نیز داشته است:
کارشناس ارشد نسخ خطی، عضو کمیسیون خرید نسخ خطی کتابخانه ملی ایران
کارشناس ارشد عضو کمیسیون احیاء میراث مکتوب در کتابخانه ملی ایران
عضو شورای انتشارات سازمان میراث فرهنگی
پژوهشگر دفتر پژوهشهای فرهنگی
پژوهشگر طرح پژوهش های تاریخی و اجتماعی
مشاور علمی مرکز پژوهشی میراث مکتوب
عضو گروه علمی تاریخ و جغرافیای مرکز پژوهشی میراث مکتوب
عضو گروه نسخه‌شناسی سمینار قاجار در فرهنگستان هنر ایران

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =