۰ نفر
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵

مهر نوشت: معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم اعلام کرد: مجلس شورای اسلامی به طرح «اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور» رای مثبت داد.

محمد روشن با عرض تسلیت سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم (ع) گفت: امروز مجلس شورای اسلامی به طرح «اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکزآموزش عالی کشور» رای مثبت داد.

او ادامه داد: براساس این قانون سابقه تحصیلی عبارت خواهد بود از نمرات تعدادی از دروس دوره متوسطه دوم و پیش دانشگاهی که امتحانات آنها مطابق اصول سنجش اندازه گیری، توسط وزارت آموزش و پرورش به صورت سراسری، نهایی، استاندارد و مطابق مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش برگزار شده و به تدریج تعداد دروس مفید در هر گروه آزمایشی، به کل ادوار فوق الذکر تعمیم می یابد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم گفت: همچنین اتخاذ تصمیم در مورد میزان و نحوه تاثیر هریک از عوامل سوابق تحصیلی متناسب با تحت پوشش قرار گرفتن امتحانات نهایی دوره ۳ ساله آخر متوسطه آزمون عمومی و آزمون اختصاصی در سنجش خواهد بود.

او ادامه داد: براساس این طرح و مصوبه مجلس شورای اسلامی اکنون وزارت آموزش و پرورش موظف است، تمهیدات لازم را برای اعمال میزان سوابق تحصیلی دانش آموزان و افزایش سطح حفاظت و استاندارد آزمون در راستای رعایت عدالت آموزشی انجام دهد.

روشن گفت: با توجه به اینکه پیشنهاد های نمایندگان مجلس در این جلسه طرح نشده در جلسه آتی مجلس شورای اسلامی در اولین فرصت، باید پیشنهادها مطرح و در خصوص آن مجلس اتخاد تصمیم کند.

او ادامه داد: البته پیشنهادهای واصله همه در راستای همین مصوبه امروز مجلس بوده و امید می رود به شفاف سازی مصوبه و تسهیل در اجرای آن همراه با عدالت آموزشی کمک کند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم گفت: با توجه به دو فوریتی بودن طرح، ظرف ۲۴ ساعت، شورای نگهبان نسبت به بررسی آن اقدام و اظهار نظر خواهد کرد، بدیهی است بعد از تایید شورا و انتشار در روزنامه رسمی این طرح به عنوان قانون لازم الاجرا خواهد بود.

۴۲۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 533130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس NL ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    60 3
    اه. چی شد بالاخره . حداقل مثله آدم یکی توضیح بده
  • بي نام IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    56 1
    ما كه نفهميديم تكليف سوابق تحصيلي چي شد لطفا اگر كسي متوجه شده توضيح بده. ما متوجه بشيم
  • بی نام IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    48 1
    خب الان قطعيه يا مثبت؟ اگه معلوم نيست چرا تيتر اينجورى ميزنين؟
  • بی نام A1 ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    5 4
    تاثیر معدل باقی ماند چیزی فرق نکرد .در واقع رای دیوان عدالت باطل شد با 110 رای موافق . بیچاره بچه هایی که هر روز به نماینده ها پیامک میدادن که رای ندیدن..بهتر بود درس می خوندن . معدل در کنکور تاثیر داره مثل پارسال با 110 رای موافق تصویب شد
    • حامد IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
      2 0
      تاثیر معدل فقط مثبته..چرا الکی حرف میزنی.اول تحقیق کن بعد حرف بزن لطفا
  • بی نام A1 ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    6 0
    اقا خداوکیلی اگه کسی چیزی از این متن متوجه شد ، خبر بدهد جایزه بگیرد
  • احسان A1 ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    5 1
    خبر آنلاین عزیز اکثریت دانش آموزان مخالف هستند ..این همه تلاش کردیم بعد مجلس داره پافشاری میکنه روی مصوبه غلط خودش می خواهد بچه ها را دور بزنه ...خدایا خودت کمکمون کن....
  • بی نام A1 ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    3 1
    هر دم از این باغ بری میرسد تازه تر از تازه تری میرسد
  • محمد IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
    6 2
    الان نزدیکه کنکوره ترابه خدا برای کاهش استرس این بچه ها که هزار امید و آرزو دارند تاثیر سوابق رو مثبت کنند نه قطعی این طوری هر که نمرش خوبه که تاثیر رو می گیره هرکه هم نمرهش بده خوب نمره کنکورش ملاک باشه
  • بی نام A1 ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
    4 0
    اى بابا خوب تکليف اونايى که امسال بايد کنکور بدن چى ميشه چرا انقد گنگه