اسقف آلمانی: وقتی احترام خود را به مسلمانان نشان می دهم، ایمیل نفرت آمیز دریافت می کنم

خبرگزاری ایکنا نوشت:

وقتی در سخنرانی ها و موعظه های خود از تعبیر "خواهران و برادران ایمانی مسلمان" استفاده می کنم تا احترام قلبی خود به جامعه‌ای دیگر از ادیان توحیدی را نشان دهم، در یک شب ۵۰ ایمیل از سر نفرت دریافت می کنم!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اسلامیک، رالف مایستر(Ralf Maister)، اسقف پروتستان ایالت هانوفر(Hannover) خواهان ارتباط بیشتر میان پروتستان ها و مسلمانان ـ از جمله به عنوان پیشنهادات اجرایی برگزاری مشترک جشن های مدارس، عروسی ها یا همچنین استخدام مسلمانان در مؤسسات پروتستان ها ـ شده است.

وی در سخنانی که در پیشگاه مجلس کلیسا در هانوفر ایراد کرد، گفت که کلیسای اوانگلیک باید مشترکاً با نمایندگان مسلمانان برای حفظ جایگاه دین در ساختار سیاسی و جامعه مبارزه کند. هر دو باید برای به رسمیت شناخته شدن نقش دین در عرصه عمومی بکوشند.

وی همچنین از برگزاری مراسم دینی مشترک در مدارسی که تعداد دانش آموزان مسلمان به تعداد خاصی رسیده اند به عنوان یک گام مشخص یاد کرد. وی خاطرنشان ساخت که برای دستیابی موفقیت‌آمیز به این مرحله از همکاری مشترک، لازم است که مربیان و معلمان و مسؤولین پرورش دینی از طریق آموزش یا دوره های کارآموزی برای برگزاری مراسم عبادی مشترک تعلیم ببینند.

این اسقف پروتستان با انتقاد شدید از گسترش اسلام هراسی در میان جامعه، ابراز داشت که خود شخصاً با این مشکل اجتماعی روبرو شده است: «وقتی در سخنرانی ها و موعظه های خود از تعبیر "خواهران و برادران ایمانی مسلمان" استفاده می کنم تا احترام قلبی خود به جامعه‌ای دیگر از ادیان توحیدی را نشان دهم، در یک شب 50 ایمیل از سر نفرت دریافت می کنم! [...] باید روشن شود که عادت کردن عمومی به جامعه ای بدون دین یا مذهب مدام بیش از پیش به صورت امری بدیهی درمی آید و در چنین شرایطی رفتار دینی ناگهان مورد سوء ظن قرار می گیرد [...] بسیاری از مسائلی که به موضوع "اسلام" مربوط می شود، از یک نوع آشفتگی گسترده نشئت می‌گیرد!»

وی همچنین در پایان در واکنش به مخالفت ها و حملاتی که به پناهندگان می شود، خبر داد که دو اتاق از خانه ای که برای سکونت در اختیار اوست را در اختیار آوارگان قرار خواهد داد.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 418465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    20 4
    اونایی بذر تنفر می کارن داعشی هستن
    • بی نام A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
      25 0
      فکر کنم منظورش ایمیل از جانب مخالفان مسلمانان بود
    • سعید A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
      1 2
      خب داعش هم از مخالفان مسلمانانه
  • بی نام A1 ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    12 5
    راستش در قرون وسطی یک معضل عجیبی ایجاد شد که بین ادیان ابراهیمی خط کشید و مردم یادشان رفت که هدف از نزول دین خداپرستی بوده و مردم دین پرست شدند. این مشکل حالا حالا ها حل نخواهد شد و در قرآن هم مکررا به آن اشاره می شود و بارها مشرکین را نکوهش می کند و جزای سختی برای آن عنوان می دارد.