۰ نفر
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۴

ایسنا نوشت: شهاب مقربین می‌گوید: اگر امکانش باشد که نمایشگاه کتاب تفکیک موضوعی شود، بخشی از مشکلاتش حل خواهد شد.

این شاعر، درباره مشکلات نمایشگاه کتاب تهران گفت: من محل برگزاری نمایشگاه را ندیده‌ام، اما همین که بسیاری از اهالی کتاب از آن ناراحت هستند یعنی مشکل وجود دارد. به نظرم قرار گرفتن نمایشگاه کتاب در حومه شهر طبیعتا مشکلاتی ایجاد می‌کند. باید در نظر داشت حتی اگر استقبال از نمایشگاه کتاب کم هم نشود باز باعث اتلاف وقت و انرژی کتاب‌دوستان خواهد شد.

او با اشاره به مشکلات همیشگی نمایشگاه کتاب تهران اظهار کرد: مشکل مکان همیشه وجود داشته و دارد. اگر نمایشگاه داخل شهر باشد مثل همیشه ترافیک برای اهالی منطقه مشکل ایجاد می‌کند و در خارج شهر هم فاصله مخل آرامش شرکت‌کنندگان خواهد بود. به طور کل اگر امکانش باشد که نمایشگاه کتاب تفکیک موضوعی شود، بخشی از مشکلاتش حل خواهد شد.

مقربین ادامه داد: من پیشنهاد می‌کنم بخشی از نمایشگاه کتاب را جدا کنند. به عنوان نمونه می‌توان نمایشگاه کتاب‌های کمک‌آموزشی و کتاب‌هایی را که مخاطب خاص دارند و مردم به طور معمول آن‌ها را نمی‌خرند در محل یا زمان دیگری برپا کرد؛ در نتیجه کمی از ازدحام کاسته می‌شود. البته من نمی‌دانم این پیشنهاد تا چه حد عملی است اما اگر عملی شود بخشی از مشکلات نمایشگاه حل خواهد شد.

از آثار شهاب مقربین «گزینه اشعار» و مجموعه شعر «کسی به در کوبید» توسط انتشارات مروارید و مجموعه شعر «تیک‌تاک قدم‌هات» توسط نشر چشمه در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود.

این شاعر همچنین درباره مجموعه شعر بعدی‌اش گفت: در حال حاضر در حال جمع‌آوری مجموعه شعر جدیدم هستم که هنوز کامل نشده است. این مجموعه نیز روال همیشگی شعرهای پیشینم را دنبال می‌کند.

بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 15 تا 25 اردیبهشت‌ماه در شهر آفتاب برگزار می‌شود.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =