میزان نوشت: قاتل ستایش قریشی در جلسه امروز دادستان تهران با قضات دادسرای امور جنایی و سرقت به تشریح نحوه قتل این دختر 6 ساله پرداخت. علاوه بر متهم پرونده قتل ستایش قریشی، متهم دو پرونده دیگر که از تبعه افغان بودند و جرم آن‌ها تعرض و قتل بود نیز در این جلسه به بیان نحوه ارتکاب جرائم خود پرداختند.

دادستان تهران با اشاره به ضرورت نظارت بیشتر خانواده‌ها بر نوجوانان خود با توجه به حادثه ورامین تصریح کرد: پرونده قتل رخ داده در ورامین این پیام را دارد که خانواده‌ها باید نظارت بیشتری بر فعالیت نوجوانان در شبکه‌هایی اجتماعی و همچنین زمانی که آن‌ها در خانه تنها هستند داشته باشند.

عباس جعفری دولت آبادی امروز (یکشنبه) در حاشیه نشست مشترک با قضات پرونده‌های مرتبط با قتل و سرقت با بیان اینکه یکی از موارد مشمول موضوع امنیت اجتماعی مسئله جان و اموال افراد است، اظهار کرد: پرونده‌های قتل و سرقت در تهران به صورت متمرکز رسیدگی می‌شود و بعد از قتل رخ داده در ورامین و همچنین موارد مشابه‌ای که در سال‌های گذشته اتفاق افتاد، به منظور هم اندیشی و صحبت کردن با قضات پرونده‌های مربوط به قتل و سرقت و همچنین برای بررسی مطلوب تر این پرونده‌ها، نشست امروز را برگزار کرده‌ایم.

وی ادامه داد: دادستانی تهران اعمال نظارت و بررسی پرونده‌هایی همچون پرونده حادثه ورامین را وظیفه خود می‌داند.

دادستان تهران با اشاره به ضرورت توجه به پیام‌ها و پیامدهای حوادثی مشابه حادثه ورامین گفت: امیدواریم در این جلسات بتوانیم این نوع قتل‌ها را کالبد شکافی کرده و سرعت بیشتری به رسیدگی‌ در پرونده‌های مرتبط با قتل و سرقت دهیم.

جعفری دولت آبادی خاطرنشان کرد: به مردم اطمینان می‌دهیم که دادستانی تهران در حوزه رسیدگی به پرونده‌های مرتبط به قتل و سرقت دارای قضات با تجربه‌ای است و همچنین اقدامات خوبی نیز در راستای مهار سرقت در دادستانی تهران صورت گرفته است.

وی در ادامه با بیان اینکه در سیستم قضایی جمهوری اسلامی ایران تبعیض وجود ندارد، گفت: متهمان چه ایرانی و چه افغانستانی باشند در نوع رسیدگی به پرونده‌ آن‌ها تفاوتی وجود ندارد؛ چراکه سیستم قضایی جمهوری اسلامی مبتنی بر رسیدگی عادلانه است و هیچ فردی مصونیت ندارد و گواه این امر قتل رخ داده در ورامین است که متهم آن یک فرد ایرانی است و ما موارد مشابهی داشتیم که متهم افغانستانی بود.

دادستان تهران در ادامه با اشاره به ضرورت نظارت بیشتر خانواده‌ها بر نوجوانان خود با توجه به حادثه ورامین تصریح کرد: پرونده قتل رخ داده در ورامین این پیام را دارد که خانواده‌ها باید نظارت بیشتری بر فعالیت نوجوانان در شبکه‌هایی اجتماعی و همچنین زمانی که آن‌ها در خانه تنها هستند، داشته باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه آمارهای مراجع رسمی کشور حکایت از کاهش سرقت در تهران دارد، گفت: با قاطعیت اعلام می‌کنیم که آمار سرقت در سال 94 در تهران نسبت به سال 93 کاهش داشته است و این موفقیتی است که با همکاری نیروی انتظامی و به خصوص با توجه به اقداماتی که در نیمه دوم سال 94 انجام شد به دست آمده است.

جعفری دولت آبادی با بیان اینکه بیشتر سرقت‌های رخ داده از نوع خرد هستند، تصریح کرد: البته در حوزه سرقت‌های مسلحانه از بانک‌ها در تهران نیز اقدامات خوبی انجام گرفته است.

دادستان تهران در پایان خاطرنشان کرد: آمار قتل در سال 94 نسبت به سال 93 رشد نداشته است.

۴۷۴۷

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    میشه من اعدامش کنم؟
  • بی نام IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    23 59
    دو همدست هم داشته؟
    • امیر تبریز اوغلی IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
      11 25
      با سواد نوشته دو پرونده دیگر..... متاسفانه طبق ماده91 قانون مجازات اسلامی میشه اعدامشون نکرد . و نمیکنن