ایسنا به نقل از شینهوا نوشت: پزشکان برزیلی اثراتی از ویروس زیکا را در بزاق و ادرار بیمارانی با علائم این بیماری مشاهده کردند.

کارشناسان برزیلی اظهار داشتند: بررسی‌ها حاکی از آن است که ویروس زیکا می‌تواند از طریق ادرار و بزاق نیز منتقل شود. هرچند لازم است آزمایش‌های بیشتری برای تایید قطعی این فرضیه انجام شود.

«پائولو گادلها» یکی از این متخصصان گفت: حقیقت این است که از یک ویروس فعال با توانایی آلوده کردن ادرار و بزاق نمی‌توان نتیجه گرفت که افراد دیگر هم در معرض آلودگی قرار دارند.

با قوی‌تر شدن احتمال انتقال ویروس زیکا از طریق ادرار و بزاق وزارت بهداشت برزیل توصیه کرد افراد نباید وسایل شخصی خود همچون مسواک و عینک را در اختیار دیگران بگذارند و باید دست‌های خود را به طور مرتب شست‌وشو دهند.

همچنین از آنجایی که احتمال دارد ویروس زیکا موجب بروز عارضه مادرزادی میکروسفالی در نوزادان و تولد کودکانی با سر کوچک شود از زنان باردار درخواست شده از حضور در اماکن شلوغ خودداری کنند.

همچنین کارشناسان برزیلی هشدار دادند که امکان انتقال ویروس زیکا از طریق ترشحات به این مفهوم نیست که اقدامات لازم برای کنترل تکثیر پشه آئدس متوقف یا محدود شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 507557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مصطفی US ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    0 0
    پس با این حساب کل کلمبیا و برزیل مبتلا شدن