۰ نفر
۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۷

رییس کمیته انضباطی فدراسیون کشتی می گوید که در حال بررسی ادعاهای دو کشتی گیر مشکوک به دوپینگ هستند.

ایسنا نوشت:رییس کمیته انضباطی فدراسیون کشتی با بیان اینکه در حال بررسی ادعاهای دو کشتی‌گیر مشکوک به انجام دوپینگ هستیم تاکید کرد: فدراسیون کشتی تمام سعی خود را می‌کند تا از انجام دوپینگ در داخل کشور جلوگیری به عمل بیاید نه اینکه بخواهد توسط مجامع بین‌المللی این موضوع کشف و پیگیری شود.

نادر شکری درباره‌ی خودداری دو تن از کشتی‌گیران حاضر در اردوی تیم ملی فرنگی از دادن تست دوپینگ اظهارکرد: این موضوع در حال حاضر در کمیته انضباطی فدراسیون کشتی در مرحله رسیدگی قرار دارد و ان‌شاءالله تا هفته آینده حکم آن‌ها صادر خواهد شد. البته این دو کشتی‌گیر فرنگی کار اردوی تیم ملی در کمیته انضباطی حاضر شدند و اظهاراتی داشتند که ما در حال بررسی آن‌ها هستیم. در صورتی که اظهارات آن‌ها تایید شود، حکم به تبرئه آن‌ها خواهیم داد. اما در غیر این صورت با محرومیت دو ساله مواجه خواهند شد.

رییس کمیته انضباطی فدراسیون کشتی تصریح کرد: طبق قوانین وادا خودداری از دادن تست دوپینگ نیز می‌تواند دو سال محرومیت در پی داشته باشد. بررسی‌های ما به صورت دقیق و ریز به ریز خواهد بود که نیاز به استعلام و آوردن شاهد و همچنین موارد دیگر دارد.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های فدراسیون کشتی این است که جلوی مواردی مانند دوپینگ توسط خودمان گرفته شود نه اینکه نهادهای خارجی بخواهند با این گونه موارد برخورد کنند و آبروی کشتی ایران در مجامع بین‌المللی به خطر بیفتد. هم از جنبه پیشگیری و هم از لحاظ ارعاب به دنبال اتخاذ سیاست‌هایی هستیم که ورزشکاران‌مان به سمت دوپینگ نروند.

شکری تاکید کرد: نهایت سعی ما بر این است که در کشتی به عنوان ورزش اول ایران تمامی استانداردهای جهانی رعایت شود و ساختار تشکیلاتی مناسبی برای این امر نیز تدارک دیده‌ایم.

رییس کمیته انضباطی با بیان اینکه رییس فدراسیون کشتی خواستار پیگیری و برخورد جدی با متخلفان در امر دوپینگ است، گفت: به دنبال این هستیم با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات خوبی که انجام داده‌ایم و همچنین می‌خواهیم در آینده انجام دهیم سعی کنیم دیگر شاهد هیچ گونه تخلف دوپینگی در میان کشتی‌گیران‌مان نباشیم تا خدشه‌ای به ورزش اول ایران در مجامع بین‌المللی وارد نشود.

251 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 394822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کیان 7 IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    6 2
    اینا همه شون این کاره ن