ایسنا نوشت: مدیر کل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از وزش باد شدید در شرق و جنوب شرق کشور طی روزهای دو روز آینده خبر داد و افزود: وزش باد شدید سبب ایجاد گرد و خاک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهد شد.

احد وظیفه گفت: بر اساس تحلیل آخرین داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، امروز بر روی مناطقی از سواحل دریای خزر، دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی، دامنه های جنوبی البرز، بخش هایی از مرکز و به تدریج از بعد از ظهر و اوایل شب در شمال شرق و شرق کشور، افزایش ابر، بارش پراکنده گاهی رعد و برق و در پاره ای نقاط وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود که شدت بارش در ارتفاعات کهکیلویه و بویر احمد خواهد بود.

وی اظهار کرد: این شرایط در ساعات بعدازظهر و اوایل شب یکشنبه 12 اردیبهشت، عمدتا در نیمه شرقی کشور و شهرهای شمالی شمال غرب رخ خواهد داد. در ضمن در همین روز شاهد کاهش محسوس دما در استان های خراسان رضوی و خراسان شمالی خواهیم بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی افزود: طی دو روز آینده در پاره ای از نقاط شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد که سبب ایجاد گرد و خاک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهد شد.

به گفته وظیفه، در روز دوشنبه 13 اردیبهشت، با نفوذ جریانات شمالی، شاهد تشدید بارش در استان های ساحلی کشور و بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد در غالب مناطق کشور به جز جنوب و جنوب غرب کشور در ساعات بعدازظهر خواهیم بود.

وی در پایان در مورد وضعیت هوای استان تهران اظهار کرد: آسمان تهران در روز یکشنبه 12 اردیبهشت، کمی ابری، در پاره ای نقاط وزش باد، در ارتفاعات

افزایش ابر با حداکثر و حداقل دمای 28 و 18 درجه سانتیگراد و در روز دوشنبه 13 اردیبهشت، نیمه ابری، در بعدازظهر بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید با حداکثر و حداقل دمای 27 و 17 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =