۰ نفر
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۶

مهر نوشت؛ دادستان عمومی گلپایگان گفت: قاتلی که قرار بود امروز حکم اعدامش اجرا شود تا پای چوبه دار رفت و طناب دار به گردنش آویخته شد که اولیای دم از این قصاص اعلام گذشت کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ برابر حکم تأیید شده قتل نفس عمد از سوی دیوان عالی کشور که به موجب آن قرار بود حکم اعدام قاتلی که با همدستی همسر مقتول در سال ۹۱ اقدام به قتل مرحوم ولی ا... ریاضتی در شهرستان گلپایگان کرده بود، صبح امروز شنبه با چوبه دار در ملاء عام در گلپایگان به دار مجازات آویخته شود، با تلاش های مجدانه خانواده های مقتول و دیگر عوامل حاضر در صحنه اعدام و گذشت اولیای دم، قاتل در پای طناب دار از قصاص رهایی یافت و برای ادامه محکومیت جرم عمومی راهی زندان شهرستان شد.

علی علیان، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گلپایگان، در راستای اجرای حکم اعدام و بخشش اولیای دم به خبرنگاران اظهار داشت: اجرای حکم قصاص، مجازات اولیه جرم قتل عمد است که برابر تقاضای اولیای دم، دادگاه حکم قصاص نفس را صادر می کند و به لحاظ اینکه ارتکاب این جرم جنایی بسیار شدید و وخیم صورت گرفته بود، اعدام در ملاء عام از طرف هیئت تشخیص دادگاه کیفری استان در محل وقوع جرم در شهر گلپایگان هم به حکم اضافه شد.

وی افزود: به لحاظ اینکه اجرای قصاص جنبه خصوصی داشت، اولیای دم می توانند درخواست اجرای آن را داشته باشند و یا نسبت به آن گذشت کنند که در این راستا دادستان با درخواست گذشت اولیای دم، حکم اعدام را اجرا نخواهد کرد اما جنبه عمومی جرم که همان حبس است به جای خود باقی است که مدت آن به اولیای دم گفته شده است.

دادستان عمومی و انقلاب گلپایگان با اشاره به اینکه حکم اعدام قاتل این جنایت طی دو نوبت در دیوان عالی کشور مطرح و تأیید شد، ادامه داد: حکم مذکور مورد تنفیذ ریاست قوه قضاییه قرار گرفت و زمان اجرای آن امروز ۱۱ اردیبهشت ماه مقرر بود انجام گیرد که این انتظار به حق اولیای دم بود و ما به عنوان دستگاه حاکمیت شهرستان به لحاظ حفظ امنیت و حقوق اولیای دم، شرایط اجرای آن را فراهم کرده بودیم.

علیان تصریح کرد: قاتلی که قرار بود امروز حکم اعدامش در ملاء عام و با حضور اولیای دم و شهروندان اجرا شود تا پای چوبه دار رفت و طناب دار به گردنش آویخته شد که اولیای دم به لحاظ حرمت شهرستان و محض رضای خداوند متعال از این قصاص اعلام گذشت کردند.

وی افزود: قطعاً این اتفاق باید یک درس بسیار بزرگ و عبرت آمیز باشد و متوجه باشیم که اگر خدای ناکرده جرمی در خفا مرتکب شدیم مسلماً جرم کشف خواهد شد و برای اینکه خونی پایمال نشود خداوند متعال نیز در کشف جرم نیز کمک و یاری خواهد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب گلپایگان در پایان با بیان اینکه یک پرونده دیگر در رابطه با جرم مشابه این واقعه در مرحله تحقیقات داریم، تاکید کرد: امروز با تقاضای اولیای دم و گذشت آنها، حکم اجرا نشد و به نوعی انتظار برآورده شده باشد و همین که طناب دار به گردن محکوم انداخته شد، می تواند برای وی بازدارنده و ترغیب کننده باشد که شاهد چنین وقایعی نباشیم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 531985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =