ایرنا نوشت: رئیس سازمان بهزیستی کشور از خانه دار شدن 11 هزار خانواده دارای بیش از 2 معلول با همکاری بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن خبر داد.

انوشیروان محسنی گفت: شرایطی با همكاری بنیاد مستضعفان و بنیاد مسكن فراهم شده است كه تا نیمه دوم سال 96 ، خانواده های دارای 2 معلول به بالا از مسكن برخوردار شوند كه این شمار مشخص هم شده اند.

او در ادامه به دیگر اقدامات انجام شده برای معلولان از سوی سازمان بهزیستی اشاره كرد و گفت: در سال 94 برای معلولان توانستیم 32 هزار فرصت شغلی فراهم كنیم.

اعتبار توزیع تجهیزات توانبخشی به یک صد میلیارد تومان رسید

رئیس سازمان بهزیستی، توزیع تجهیزات توانبخشی بین معلولان را از دیگر اقدامات این سازمان نام برد و گفت: در سال گذشته این تجهیزات بین معلولان ۷ استان محروم كشور توزیع شد.

او، كهگیلویه و بویراحمد، ایلام، هرمزگان، خراسان جنوبی، لرستان، بوشهر و سیستان و بلوچستان را ۷ استان محرومی برشمرد كه در آنها كار تجهیزات توانبخشی برای معلولانشان انجام شده است.

محسنی بندپی گفت: تامین این تجهیزات با كمك دولت انجام شد و براساس قولی كه رئیس جمهوری داده بود در بودجه 95 نیز اعتباری برای این تجهیزات برای بهزیستی مشخص شد كه به محض ابلاغ اعتبار (چون هنوز در مراحل تصویب بودجه در مجلس است)، تجهیزات توانبخشی تامین خواهد شد.

او گفت: مجلس شورای اسلامی نیز به عدد این اعتبار، اضافه كرده و اكنون این بودجه به یكصد میلیارد تومان رسیده است كه با این اعتبار می توان 80 تا 90 درصد نیازهای تجهیزاتی و لوازم توانبخشی معلولان بقیه استان ها را تامین كرد.

سالانه 750 هزار تن در كشور بر اثر حوادث، مصدوم و 10 درصد آنان بطور دائم، معلول می شوند.همچنین یك میلیون معلول در كشور به سر می برند كه این افراد به خدمات توانبخشی نیاز دارند؛ ضمن اینكه 7.4 درصد جمعیت كشور، سالمندند كه در آینده نزدیك به خدمات توانبخشی نیاز دارند.

البته به طور كلی هر فردی در 20 سال دوران پایانی زندگی اش به خدمات توانبخشی نیازمند است. طبق برآوردها هر فرد معلول كه 30 درصد توانایی خود را از دست داده است تا پایان عمر، ۳ میلیارد تومان هزینه دارد.

۴۲۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 531958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =