عزت‌الله ضرغامی از تمایل برگزارکنندگان جشنواره فیلم کن به نمایش‌ فیلم‌های سیاه‌نما درباره ایران می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رئیس پیشین سازمان صدا و سیما با بیان این که فیلمی به کارگردانی امیر نادری به دلیل اینکه نمایش دهنده فقر و فحشا و ابتذال در جامعه آمریکا بوده، در بخش رقابتی جشنواره کن پذیرفته نشده است، از تمایل مسئولان این جشنواره به نمایش فیلم‌های سیاه‌نما درباره ایران نوشت.

ضرغامی با اشتراک عکسی از فیلم «دونده» در اینستاگرام، ابتدا درباره امیر نادری نوشت :« امیرنادری کارگردان ایرانی، چند سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی از کشور خارج شد و از ايران فاصله گرفت. فیلم های «تنگسیر» و «دونده» او را چندین بار دیده و لذت برده ام. با فیلم "تنگنا" که برخی منتقدان سینمايی آن را ستایش می کنند، رابطه ای برقرار نکرده ام. (جای بحث اینجا نیست)»

او در ادامه نوشته خود درباره این کارگردان به پذیرفته نشدن فیلم او در جشنواره کن و پادرمیانی عباس کیارستمی در این باره اشاره می‌کند : « امیر نادری در امریکا، فیلمی ساخت که محتوای آن فقر و فحشا و ابتذال در جامعه امریکا بود. فیلم را به جشنواره کن فرستاد؛ علی‌رغم تصور او، از همان ابتدا فیلم مردود و از مسابقه کنار گذاشته شد! آقای عباس کیارستمی در یک جلسه طولانی و صمیمی با من، به این مسأله اشاره کرد و گفت آقای نادری از من خواست پا در میانی کنم؛ با رئیس جشنواره کن صحبت کردم و راجع به کارنامه آقای نادری توضیح دادم و از او خواستم این فیلم در مسابقه پذیرفته شود.»

اما دخالت کیارستمی هم موثر واقع نمی‌شود، زیرا مسئولان جشنواره تمایل ندارند، فیلمی را که تصویر خوبی از آمریکا ارائه نمی‌کند، در بخش رقابتی جشنواره بپذیرند : « آقای ژیل ژاکوب در پاسخ گفت بله، فیلم خوبی است؛ ولی مربوط به جامعه امریکاست؛ اگر مربوط به ایران بود، حتماً قبول می‌کردیم»

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    0 0
    حاج عزت بفرمائید در دوره ریاست شما چند فیلم اجازه حتی تبلیغ پیدا نکردند ، پخش که بماند.
    • بی نام A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
      0 0
      ایشان اگر یکسال فیلم هایی حاضر در بخش های اصلی و رقابتی کن را ببینند متوجه می شوند که با معیار های همفکرانشان تماما سیاه نمایی مطلق هستند این گونه اظهار نظر ها از انجا نشات می گیرد که این اقایان فیلم نمی بینند و نمی دانند چه تقریبا سینمایی اجتماعی در همه دنیا با تعریف این اقایان حتی از سیاه نمایی فراتر است.
  • ناشناس IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    3 0
    ضرغامی برای حرفاش مدرکم داره یا چون امیر نادری نمیتونه از خودش دفاع کنه میگه؟
  • بی نام IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    6 0
    خدایا ... اینم کپی محموده با اون حرفاش توهم . توهم . توهم ...
  • محمد IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    0 0
    خدا قوت اقای ضرغامی چقدر فعال شدی رئیس سابق . وقتی که شما بر مسند سازمان عریض و طویل بودی که فضاهای مجازی بدجوری تف و لعنت می شدند حالا خوب شدند. حالا همه اینها قبول . واقعا مطرح کردن این قصه خیلی کار سه نقطه ایه. امیرنادری به عباس کیارستمی رو زده کیارستمی به ژیل زاکوب رو انداخته بازم اینا قبول باشه تو خوب ، تو با مرام ، تو اِند معرفت و بقیه محاسن. اما خدا وکیلی کیارستمی میاد برای تو خاطره بگه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/