مقابله با خشکسالی در دستور کار مدیریت بحران کشور

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اقدامات سازمان تحت امرش در زمینه مدیریت کم آبی و مقابله با خشکسالی گفت: از مدت‌ها قبل بحران کم آبی در کشور و جلوگیری از پیامدهای آن در دستورکار سازمان قرار گرفته و تا کنون جلسات مختلفی نیز در این خصوص برگزار شده است که این جلسات خروجی‌ها و تصمیمات خوبی نیز داشته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران؛ اسماعیل نجار گفت: برای مقابله با بحران کم آبی آخرین جلسه در این خصوص با هدف بررسی آب شرب شهرها و روستاها و ارائه راهکارهای مناسب و اجرایی در هفته گذشته برگزار شد.

اسماعیل نجار با اشاره به اقدامات سازمان تحت امرش در زمینه مدیریت کم آبی و مقابله با خشکسالی گفت: از مدت‌ها قبل بحران کم آبی در کشور و جلوگیری از پیامدهای آن در دستورکار سازمان قرار گرفته و تا کنون جلسات مختلفی نیز در این خصوص برگزار شده است که این جلسات خروجی‌ها و تصمیمات خوبی نیز داشته است.

او با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در آن جلسه گفت: در این جلسه که نمایندگانی از سازمان‌های مدیریت و برنامه ریزی، محیط زیست، هواشناسی و وزارت خانه های بهداشت، نیرو، جهاد کشاورزی ، معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و شرکت مهندسی آب و فاضلاب و استانداری تهران،فارس و هرمزگان و ... حضور داشتند، مقرر شد استان های با تنش آبی با تشکیل جلساتی پیشنهادات و راهکارهای اجرایی مناسب با اولویت آب شرب را برای انعکاس به شورای عالی آب به سازمان مدیریت بحران ارسال کنند.

نجار با بیان اینکه در خصوص وضعیت آب شرب استان هرمزگان نیز در این جلسه بحث شد، گفت: هیاتی مرکب از نمایندگان مطلع سازمان مدیریت و برنامه ریزی، معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور، وزارت نیرو و سازمان مدیریت بحران کشور به هرمزگان اعزام خواهند شد تا تصمیمات لازم در این خصوص نیز اتخاذ شود.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور همچنین همکاری برای خرید و نصب تجهیزات کاهنده مصرف آب منازل مسکونی توسط وزارت نیرو با همکاری سایر دستگاه های ذیربط و تامین اعتبار مورد نیاز را از دیگر مصوبات این جلسه عنوان کرد و گفت: هچنین بنا به درخواست سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و با برنامه ریزی وزارت نیرو تصمیم بر این شد تا آبیاری فضای سبز با استفاده از پساب های موجود در محل انجام شود.

او در ادامه به ضرورت ارائه آموزش‌های عمومی به شهروندان در مواجهه با حوادث طبیعی اشاره کرد و گفت: مطالبه مردم باید در خصوص آموزش و پیشگیری از حوادث احتمالی به یک فرهنگ تبدیل شود و این موضوع در خصوص کم آبی نیز صدق می‌کند.

به گفته نجار درصد قابل توجهی از حوادث کشور ناشی از تغییرات اقلیمی است که بروز حوادثی مانند سیل، خشکسالی، طوفان و ... از جمله آنهاست.

۴۷۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
    3 0
    موج سرما تمام سردرختیهای گردو در شهرستان تویسرکان را نابود کرد. چرا کسی دلش برای این هموطنان زحمتکش نمیسوزد ایا هواشناسی نمیتواند با یک اماده باش ده روزه وبکمک مردم و با افروختن اتش در باغات این بخش از تولید و اقتصاد را نجات دهد.