ایسنا نوشت:

در دیدار سفیر کره جنوبی با معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، همکاری سئول در زمینه توسعه حمل و نقل شهری تهران مورد تأکید قرار گرفت.

سونگ وونگ یئوب، ضمن دعوت از معاون شهردار تهران به منظور دیدار از سئول، اشتراکات و مشکلات مشترک پایتخت‌های دو کشور را مورد تأکید قرار داد و گفت: تمایل داریم در پروژه‌های شهری، تهران به ویژه در زمینه توسعه حمل و نقل عمومی مشارکت کرده و تجارب خود را به تهران منتقل کنیم.

وی که بین سال‌های 2004 تا 2007 به عنوان معاون سفیر کشورش در کشورمان حضور داشته و مجدداً پس از 5 سال از سال 2012 به عنوان سفیر به تهران بازگشته، افزود: در پایتخت ایران طی 8 سال گذشته اتفاقات بزرگی افتاده و تغییرات و تحولات زیادی رخ داده و به عنوان نمونه، هر روز فضای شهر تهران سبزتر، معابر شهری تمیزتر و حمل و نقل عمومی روان‌تر می‌شود.

سفیر کره جنوبی با تأکید بر این که در چند سال اخیر پیشرفت‌های عظیمی در تهران به وقوع پیوسته، توسعه مترو را یکی از دست‌آوردهای مهم مدیریت شهری تهران دانست و اعلام کرد: علاوه بر آمادگی برای صدور واگن‌های مترو، آماده‌ایم تا مدل‌های موفق حمل و نقلی که در سئول پیاده کرده و فن‌آوری‌هایی که در این شهر به کار گرفته‌ایم را نیز به تهران منتقل کنیم.

سونگ وونگ یئوب از آلودگی هوا به عنوان مشکل مشترک تهران و سئول نام برد و خاطرنشان کرد: اخیراً آلودگی هوای تهران کاهش و کیفیت هوای این شهر افزایش پیدا کرده و بدون تردید، توسعه خطوط ریلی و مدرن‌سازی ناوگان اتوبوسر‌انی و تاکسیرانی در ارتقاء و بهبود وضعیت هوای شهر می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

نوسازی ناوگان تاکسیرانی چهره تهران را تغییر می‌دهد

جعفر تشکری هاشمی، معاون شهردار تهران نیز در این دیدار با اشاره به این که در متروی تهران، سه خط در دست ساخت داریم که خط 3 مراحل تکمیلی خود را طی می‌کند و خطوط 6 و 7 نیز هر کدام 20 تا 40 درصد پیشرفت داشته‌اند، اظهار کرد: در صدد آغاز احداث خط 8 مترو هستیم، ضمن این که برای احداث سه خط حومه‌ای مترو، علاوه بر متروی تهران - کرج نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی با بیان این که تقریباً صد در صد عملیات عمرانی آماده‌سازی تونل‌های مترو در داخل، انجام و 50 درصد تجهیزات مورد نیاز مترو نیز در داخل تأمین می‌شود، تصریح کرد: اعتقاد داریم پروژه‌های شهری به ویژه پروژه‌هایی که به صورت مستقیم با آرامش، ایمنی و رفاه شهروندان سر و کار دارند، باید از بالاترین استاندارد و بهترین کیفیت برخوردار باشند و بر این اساس از استانداردهای کیفی شرکت‌های کره‌ای، مشروط به برقراری رابطه منطقی بین قیمت و کیفیت، استقبال می‌کنیم.

وی با تأکید براین که در نظر داریم چهره تهران به عنوان پایتخت جمهوری اسلامی ایران را تغییر داده و ارتقاء دهیم و نوسازی ناوگان تاکسیرانی از طریق جایگزینی خودروهای استاندارد و پاک به جای تاکسی‌های موجود از سازوکارهای این دگرگونی است، خاطرنشان کرد: به این منظور و نیز در جهت توسعه حمل و نقل شهری تهران در دو بخش ریلی و اتوبوسی آمادگی داریم تا به شکل اجرایی و عملیاتی با شرکت‌های کره‌ای همکاری کنیم.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 412872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EU ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۱
    2 0
    خسته نباشید و خدا قوت به همه عزیزانی که در راه آبادانی کشور عزیزمون فعالیت میکنند
  • بی نام IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۱
    2 2
    نوسازی ناوگان تاکسیرانی با تیبا