نسیم آنلاین نوشت:

معاون اول رئیس جمهور در کنگره شهدای دانش‌آموز گفت: نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی و آمریکایی با نگاهی بلندمدت نوشته شده است نه موضوعی روزمره.

اسحاق جهانگیری در دومین کنگره ملی شهدای نوجوان گفت: تاریخ انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس همواره سرشار از عجایبی است که در عالم واقع بی‌نظیر است که حضور پرشور نوجوانان و جوانان در خط مقدم جبهه ها بخشی از این عجایب است و موجب شده است اتفاقات و خاطرات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس همواره بوی تازگی دهد.

او ادامه داد: در مجموع باید گفت، یاد شهدا همیشه حیات‌بخش خواهد بود اما یاد شهدای نوجوان حیات‌بخش‌تر است زیرا امام خمینی(ره) همواره توجه ویژه‌ای به نوجوانان داشتند و هیچ گاه جمله تاریخی ایشان درخصوص شهید فهمیده اکه گفته بودند "رهبر ما آن نوجوان 13ساله‌ای است که در برابر تانک‌های دشمن ایستاد" از یاد ملت نخواهد رفت.

او در ادامه به نامه اخیر مقام معظم رهبری خطاب به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری جوانان اروپا و آمریکا را نه برای یک موضوع روزمره بلکه با نگاهی بلندمدت مخاطب خودشان قرار دادند و این مسئله نشان دهنده این است که باید با دنیای جوانان وارد گفتگو شویم و با این نسل به مهربانی سخن بگوییم و بدون شک نتیجه خوبی حاصل می‌شود زیرا نسل جوان ایران بزرگترین سرمایه کشورمان محسوب می‌شود و شهیدان جوان و نوجوان سرمایه‌های نمادین جامعه اسلامی ما هستند که با زنده نگه داشتن یاد و خاطره‌شان می‌توانیم راه را برای آینده روشن نگه داریم.

او ادامه داد: بدون شک اگر روزی جوانان کشور مأیوس شوند آینده کشورمان در معرض خطر قرار خواهد گرفت و نباید بگذاریم با هر کاری جوانانمان مایوس شوند.

او گفت: جوامع امروز به اخلاق و انصاف نیاز دارند و هیچ الگویی بهتر از شهدا برای جامعه اخلاقی پیدا نمیشود و دولتی که برخاسته از خون شهداست خودش را متعهد به آرمان‌های شهدا میداند.

جهانگیری در پایان گفت: دولت تدبیر و امید خود را به آرمان شهدا و امام راحل وفادار می داند و امیدواریم بتوانیم موانع را برطرف کنیم و مسیر انقلاب را با سرعت پیش ببریم.

 


23231

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =