۰ نفر
۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۰

ایرنا نوشت:

مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق به دنبال آزادسازی شهر شنگال، در ارتفاعات این شهر حضور یافت و در دیدار با کردهای ایزدی که در این ارتفاعات پناه گرفته اند، گفت: هرجا لازم باشد به داعش حمله می کنیم.

وی که به دنبال پیروزی های اخیر در پاکسازی ارتفاعات شنگال (سنجار) و ورود نیروها به داخل شهر ، به این منطقه رفته است، ضمن تبریک پیروزیهای اخیر بر تروریستهای تکفیری داعش گفت: جنگ با داعش جنگ بزرگی است و این پیروزی به معنای پایان مبارزه نیست. وی افزود: هر کجا داعش باشد به آنها حمله خواهیم کرد وهیچ نیازی به پیش شرط نیست.

مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق همچنین ضمن تشکر از پیام تبریک حیدرالعبادی نخست وزیرعراق، اظهار داشت: ما از مناطق خویش محافظت می کنیم و برای آزادسازی شهرموصل نیز اگر دولت مرکزی بخواهد حاضر هستیم به آنها کمک کنیم.

اگر چه مسعود بارزانی به العبادی تبریک گفته، اما از سوی ناظران، لحن و ادبیات وی در قبال بغداد همچنان دوستانه تعبیر نمی شود.

برخی منابع اظهارات مسعود بارزانی در استان نینوا و در شهر سنجار را که از اصطلاح 'مناطق خویش' استفاده کرده ، ناشی از همان نگاه زیاده خواهانه وی می دانند که منجر به سوء استفاده داعش و حمله به موصل شد.

مسعود بارزانی همچنین گفت که در چند روزگذشته نیروهای پیشمرگ موفق شده اند بیش از 3000 کیلومترمربع را از چنگال تروریستها خارج کنند. وی اشاره ای به کمکهای ارتش عراق و مشارکت نیروهای آن در عملیات اخیر نکرد.

روز شنبه نیروهای پیشمرگ وارد شهرشنگال شدند و به گفته منابع امنیتی ، نبردها برای پاکسازی کامل شهرشنگال ادامه دارد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 391293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا ا A1 ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    27 17
    احسنت بر این همه اتحاد و شهامت
  • کاوه IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    33 24
    ارتش عراق با آن همه تجهیزات از موصل گریخت. کردها تنها در برابر داعش ایستادند. آن هم با سلاح های معمولی.
    • مسعود A1 ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
      4 28
      در شجاعت كردها كه شكي نيست بالاخره هرچي باشه ايراني هستن ربطي هم به بارزاني نداره اين بابا فقط زبون داره تو عمل كاري بلد نيست موتور شهامت كردها رو يه شيرمرد ب نام حاج قاسم سليماني به راه انداخت و يقه داعش رو گرفت وگرنه تا 20 كيلومتري اربيل هم رسيده بودن اگه حاج قاسم نبود معلوم نبود اين جناب بازراني كجا فرار مي كردن هرچند كردها شيرمرد كم ندارن كه بزرگترين شير بيشه كردها جلال طالباني بزرگ هست و خواهد بود مردي كه ديگه تكرار نميشه
  • بی نام A1 ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    17 6
    وقتی نبودن به چی اشاره کنه؟
  • بی نام A1 ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    38 18
    بژی کورد و کوردوستان اگر پیشمرگه نبود که داعش عراق را قورت می داد
  • بی نام A1 ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    54 21
    ارتش عراق که کمکی به پبشمرگه نکرد ائتلاف بود که کمک کرد در ضمن تلعفر رو هم پیشمرگه ها آزاد کردند نه ارتش عراق دیدید که بلافاصله تلعفر بعد از سنجار آزاد شد اگر ارتش عراق قرار بود اونجا رو آزاد کنه تا بحال کرده بود عراقیها هم دوست دارن همه شکستهاشون توی موصل رو بندازن گردن بارزانی موصل که تحت کنترل پیشمرگه نبود به بارزانی چه ارتباطی داره؟ اصلا موصل هیچ الانبار و صلاح الدین و .. چه اونم تقصیر بارزانی بود؟