نکونام:هت ​تریک جلوی رئال؟یک گل هم فوق العاده بود/ رسیدن به بارسا و رئـال برای ایرانی‌هاغیرممکن نیست

نکونام و انصاری فرد از ورزشگاه برنابئو بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛جواد نکونام یک بارسایی تیر است. برای یک بارسایی چیزی شیرین‌تر از این نیست که دروازه رئال‌مادرید را باز کند. نکونام در سال 2010 موفق شد در مسابقه‌ای به ​یادماندنی با پیراهن اوساسونا دروازه رئال را باز کند. این گل برای همیشه در تاریخ فوتبال او و ایران می‌ماند. نکونام می‌گوید تکرار این گلزنی توسط یک ایرانی غیرممکن نیست. او خیلی خوشبینانه حرف می‌زند. با نکونام پس از حضور در برنابئو دقایقی گفت‌وگو کردیم. 

اولين صحنه‌اي كه در ورود به برنابئو يادتان آمد چه بود؟
صحنه گلي كه به كاسياس زدم. آن موقع اينقدر هيجان داشتيم خيلي يادم نيست چه اتفاقي افتاد. فقط يادم است به سمت گوشه زمين رفتم. آن گوشه ورزشگاه، تعداد كمي از طرفداران اوساسونا بودند. با انگشت آنها را نشان دادم و بعد هم شكرگزاري كردم.

در عكسي كه در خبرورزشي منتشر كرديم، در همان نقطه ايستاده بوديد و انگشت‌‌تان رو به آسمان بود. 
بله، 4 سال قبل در همان نقطه ايستادم و از خدا تشكر كردم به خاطر گلي كه زدم. آن صحنه هيچ‌وقت از يادم نمي‌رود. اگر اشتباه نكنم، سال 2010 بود. بازي خاطره​ انگيزي براي من شد. هميشه خاطره‌‌اش در ذهنم مي‌ماند.

در آن بازي داور به نفع رئال سوت زد؟
او اشتباهات زيادي داشت. دو پنالتي صد‌درصد براي ما نگرفت. اگر يادتان باشد كميته داوران فدراسيون اسپانيا پس از آن مسابقه داور را 6 ماه محروم كرد.

اگر دو پنالتي را مي‌گرفت، يعني شما هت‌تريــــك مي‌كرديد؟
(خنده) براي من همان يك گل هم فوق‌‌العاده و عالي بود و ماندگار شد. فكر كنم هم در تاريخ فوتبال خودم و هم در تاريخ فوتبال ايران.

فكر مي‌كنيد ممكن است يك روز دوباره اين گل تكرار شود؟ يك بازيكن ايراني به رئال گل بزند؟
چراكه نه. بازيكنان ما نبايد فكر كنند رسيدن به رئال و بارسا غيرممكن است.

چه شد تصميم گرفتيد با انصاري‌فرد به برنابئو برويد؟ 
راستش كريم اينقدر مادريدي است كه از بدو ورود به اسپانيا گفت مي‌خواهم به برنابئو بروم. از تيم‌ملي كه جدا شديم به مادريد رفتيم و يك روز در آنجا فرصت داشتيم تا به اوساسونا برگرديم. پروازمان به تأخير خورد. از اين فرصت استفاده كرديم و به برنابئو رفتيم. البته من نوكمپ را ترجيح مي‌دادم ولي به خاطر كريم كه رئالي است به آنجا رفتيم.

شما هم كه از رئال خوشتان نمي‌آيد!
(خنده) خب من يك بارسايي هستم ولي كلاً رئال باشگاه بزرگي است. تاريخ دارد. اميدوارم يك روز فوتبالي‌ها فرصت كنند و به برنابئو بيايند تا متوجه تفاوت‌ها شوند. اينكه چقدر به گذشته، به پيشكسوت‌ها و به تاريخ‌شان احترام مي‌گذارند. از سرتاسر دنيا براي بازديد از برنابئو مي‌آيند. مربيان، بازيكنان، مديران و مردم عادي به آنجا مي‌روند. واقعاً ديدني است و اميدوارم ايراني‌ها هم فرصت حضور در برنابئو را داشته باشند. شما نمي‌دانيد باشگاه رئال از همين بازديدها چه درآمدي دارد. اينجا همه امكانات هست. از موزه بگيريد تا رستوران و فروشگاه و همه چيز. درآمدي دارند كه واقعاً بالاست. شما به برنابئو مي‌رويد ورود ممنوعي وجود ندارد، حتي مي‌توانيد داخل رختكن تيم برويد.

براي شما برنابئو بايد خيلي خاطره داشته باشد. 
بله، بازي مقابل بازيكنان بزرگ فوتبال دنيا. رئال جزو پرافتخارترين تيم‌هاست و هميشه بازي جلوي آنها واقعاً سخت است.

سخت‌ترين ديدارتان مقابل رئال كدام بود؟
سال دومي كه مورينيو سرمربي رئال مادريد بود بازي را 2 بر صفر باختيم. خيلي مسابقه سختي بود. ما در آن بازي فقط دفاع كرديم.

با توجه به نتيجه بازي، خيلي هم سخت نبود. دو گل از رئال در برنابئو خورديد. 
مسئله اين بود كه اجازه حمله نمي‌دادند و در لاك دفاعي بوديم. با اينكه باختيم ولي خوب دفاع كرديم و نگذاشتيم بيشتر از دو گل بزنند.

به عنوان يك بارسايي، بازيكني در رئال بوده كه دوستش داشته باشي؟
بله، رئال بازيكنان بزرگي داشته و من آنها را دوست داشته‌ام. ژابي آلونسو، فيگو، كاسياس، رائول و... از جمله بازيكناني بودند كه هميشه آنها را دوست داشتم و مقابل بعضي از آنها هم بازي كردم. همين الان رونالدو را دارند كه واقعاً بازيكن بزرگي است. اين‌ها جزو بازيكنان بزرگ تاريخ فوتبال دنيا هستند.

حتماً با كريم انصاري‌فرد هم كلي سر بازي رئال و بارسا كري خوانده‌‌ايد. 
بله، كريم هميشه براي من كري مي‌خواند ولي انشاءا... كه ما برنده بازي هستيم!

البته رئال اين هفته‌ها خيلي خوب كار مي‌كند. اين شما را نگران نمي‌كند؟
ال‌كلاسيكو فرق دارد. اصلاً قابل پيش‌بيني نيست. نمي‌توانيد بگوييد چون يك تيم الان خوب بازي مي‌كند، در ال‌كلاسيكو قطعاً برنده است. از طرفي فراموش نكنيد بارسا الان صدرنشين لاليگاست و امسال تيم خوبي دارد.

واقعاً امكان دارد روزي يك بازيكن ايراني در رئال بازي كند؟
اتفاقاً با كريم در برنابئو در اين باره حرف مي‌زديم و از هم مي‌پرسيديم يعني ممكن است يك فوتباليست ما به رئال برسد و بازي كند؟

خب به چه نتيجه‌اي رسيديد؟
چرا نمي‌شود؟ ما استعدادهاي خوبي داريم. من معتقدم اين كار غيرممكن نيست و يك روز سرانجام يك بازيكن ايراني را در رئال و بارسا خواهيم ديد. در فوتبال هزار و يك اتفاق مي‌افتد. معتقدم اگر بازيكنان ما خيلي تلاش كنند مي‌توانند به اين هدف برسند.

خود شما جزو بازيكناني بوديد كه بعد از درخشش در اوساسونا، ايراني‌ها را اميدوار كرده بوديد كه شايد روزي در يكي از اين دو تيم بازي كنيد. 
من هم شايد اگر تلاش بيشتري مي‌كردم يا تمركز بيشتري داشتم، مي‌شد در اين تيم‌ها بازي كنم. خب من وقتي آمدم تجربه زيادي نداشتم ولي شايد مي‌توانستم به اين هدف برسم.... نمي‌دانم، تلاشم را كردم ولي رفتن به اين تيم‌ها كار راحتي نيست.

امسال مي‌توانستيد مقابل رئال بازي كنيد ولي چرا به ايبار نرفتيد؟
خب من بايد شرايط را مي‌سنجيدم و به آينده هم فكر مي‌كردم. با خيلي‌ها مشورت كردم و ديدم بازگشت به اوساسونا برايم بهتر است.

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
    54 23
    درود بر اسطوره کیسه جواد نکونام///////////////////////////////////
  • بی نام NL ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
    31 93
    4444
  • ♥اس اس ...تاج آسیا♥ A1 ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
    42 61
    اگه مثل کره و ژاپن آکادمی و ورزشگاه خوب، مربی با دانش، رسانه ی حرفه ای داشته باشیم میتونم قول بدم تو بهترین تیمهای دنیا بازیکن فیکس داشته باشیم.
    • رضا IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
      57 20
      چند روزی بود خبری ازت نبود راحت شده بودیم
  • بی نام A1 ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
    19 14
    زنده باد کاپیتان با رنگ آبی و اناری
  • امین IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
    16 14
    هنوز بازی ایران و آرژانتین در جام جهانی را از یاد نبورده ام...نکونام جان شما خوش باش...