فارس نوشت:

باز هم حواشی فوتبال نسبت به متن آن افزایش پیدا کرده و در هفته گذشته نیز مسائل و مشکلات زیادی در این رشته ورزشی به چشم آمد که از جمله آنها می‌توان به ارسال نامه محرمانه هیأت رئیسه به علی کفاشیان و شایعه خداحافظی وینگادا از تیم ملی امید اشاره کرد. ضمن اینکه تیم ملی کشورمان در اردوی پرتغال نیز دو دیدار تدارکاتی برگزار کرد که موضوع برگزاری دیدار دوم با بنفیکا و اینکه آیا این تیم اروپایی با تیم اصلی‌اش به مصاف تیم ملی ایران آمد یا خیر، از مواردی بود که رسانه‌ها طی یک هفته گذشته به آن واکنش زیادی نشان دادند. هر چند که نباید به مسئله حضور مهرداد پولادی در فوتبال قطر که گفته می‌شود به خاطر سرباز بودن این بازیکن یک مورد غیرقانونی است، بی‌تفاوت گذشت.
بر همین اساس به سراغ علی کفاشیان رفته و در مورد مجموعه این ابهامات و حاشیه‌ها به منظور شفاف‌سازی بیشتر به گفت‌وگو پرداختیم که متن آن در زیر می‌آید.
* از انتخابات هیأت فوتبال مشهد آغاز کنیم.
روز گذشته این انتخابات برگزار شد و مجمع به آقای برادران به عنوان رئیس هیأت فوتبال مشهد رای داد. هیأت این استان خوب کار کرده و آنها برای انتخابات نیز برنامه‌ریزی خوبی داشتند.
* کی‌روش با پایان اردوی پرتغال به آفریقای جنوبی سفر کرد. آیا با او در این زمینه هماهنگ بودید؟
قبل از سفر به پرتغال هماهنگی‌ها شده بود تا سرمربی تیم ملی از آنجا راهی آفریقا شود. او قرار است مقدمات حضور تیم ملی در اردوی آفریقا را انجام دهد و قرار است در این اردو 2 بازی دوستانه انجام دهیم تا به این ترتیب بتوانیم از روزهای فیفادی استفاده مفیدی را کرده باشیم، ضمن اینکه کی‌روش اعتقاد دارد آفریقای جنوبی از لحاظ آب و هوایی بسیار شبیه استرالیاست و این موضوع می‌تواند به سود تیم ملی باشد. کی‌روش هفته آینده با یک گزارش کامل به ایران برمی‌گردد و قرار است در مورد برنامه‌های تیم ملی به جمع‌بندی برسیم.
* آیا از اردوی پرتغال راضی بودید؟
بله اردوی خوبی بود و همه از آن راضی بودند. بازی‌های خوبی هم انجام دادیم. مسئله بزرگی که در این اردو به چشم آمد جوانگرایی انجام شده در تیم ملی و میدان دادن کی‌روش به جوان‌ها بود که از این بابت کادر فنی را به اهدافش رساند. برای هماهنگی جوان‌ها با بازیکنان باتجربه، تیم ملی نیاز به اردو و زمان دارد که این زمان از اردوی پرتغال برای تیم ملی آغاز شد. هرچه تیم ملی جوان‌تر شود این موضوع پشتوانه‌های این تیم را تقویت می‌کند. در مجموع اردوی پرتغال اردوی خوبی بود که ما را به اهداف‌مان رساند.
*با این حال گویا قرار است تیم ملی با همان ترکیب جام جهانی به ملت‌های آسیا برود و خیلی این جوانگرایی در جام ملت‌ها به چشم نخواهد آمد.
اینطور نیست. ما برای جام ملت‌ها روی دو موضوع متمرکز هستیم. اول کسب نتیجه و دوم جوانگرایی.اگر قرار باشد کل تیم را جوان کنیم تجربه تیم پایین می‌آید و این موضوع به ضرر تیم ملی خواهد بود. پس بنابراین نمی‌توان در این مورد ریسک کرد و باید جوانگرایی مرحله به مرحله انجام شود و در فاصله دو ماه مانده به جام ملت‌ها این امر منطقی نیست . کی‌روش در حال حاضر شناسایی استعدادهای جوان و توانمند را آغاز کرده و گام به گام برای جوانگرایی پیش خواهیم رفت.
* خبر دارید بنفیکا با تیم اصلی‌اش به مصاف ایران آمد یا تیم دوم این باشگاه مقابل شاگردان کی‌روش به میدان رفت؟
تا جایی که خبر دارم فقط 2-3 بازیکن ملی‌پوش بنفیکا در این مسابقه نبودند و بازیکنان نیز همگی از برگزاری این مسابقه اعلام رضایت کردند. هر چه که باشد بنفیکا یکی از تیم‌های شناخته شده اروپایی است و ما موفق شدیم با یک تیم مطرح و سطح بالای اروپا بازی کنیم.
* داستان مهرداد پولادی این روزها پیچیده‌تر از هر زمانی شده است و حتی برخی رسانه‌ها خبر از تغییر ملیت این بازیکن داده‌اند. آیا این موضوع صحت دارد؟
فکر نمی‌کنم پولادی این کار را انجام دهد. او بازیکن تیم ملی بوده و اسمش در رده‌های مختلف تیم ملی ثبت شده و نمی‌تواند تغییر ملیت دهد.در حال حاضر سعی می‌کنیم تا مشکل او را حل کنیم ضمن اینکه پولادی باید بداند که خونش رنگین‌تر از دیگران نیست و باید تابع مقررات باشد. او باید بیاید و بنشیند تا مشکلش را حل کنیم. پولادی با دیگران فرقی ندارد و باید از قوانین تبعیت کند.
* اما پرسپولیسی‌ها ناراحتند که چرا ITC او صادر شد.
مجوز بازی او را ما ندادیم که بخواهند از ما ناراحت شوند. طبق قانون اگر فدراسیون کشوری این مجوز را صادر نکند بازیکن می‌تواند آن را از فیفا دریافت کند که پولادی این کار را کرد. پولادی بازیکن خوب و تاثیرگذاری است و می‌تواند به فوتبال ملی کمک کند به شرط آنکه تابع قوانین باشد.
* گفته می‌شود دستور دادید تا او را از تیم ملی کنار بگذارند؟
چنین تصمیمی نگرفتیم اما او باید مجوز فعالیت در رده ملی را داشته باشد. او بازیکنی شایسته است و می‌تواند به ما کمک کند. من خودم هم با او صحبت می‌کنم. البته قرار است در همین زمینه با مسئولان عالیرتبه نظام وظیفه هم صحبت کنیم تا این مسائل حل شود. نه فقط پولادی بلکه بازیکنان دیگر هم هستند که چنین مشکلی را دارند و حتی می‌توانند به تیم ملی کمک کنند. البته پولادی یک مشکل دیگر هم دارد که بحث قراردادش با یک تیم خارجی مطرح شده که اگر بخواهد به ایران برگردد باید ضرر مالی کلانی را بدهد اما جلساتی می‌گذاریم تا مشکلش حل شود.
* نامه محرمانه هیأت رئیسه هم رسانه‌ای شد در این خصوص صحبت می‌کنید؟
در این مورد خبری ندارم و فقط می‌دانم این بحث رسانه‌ای شده و مطالبی در مورد آن بیان شده است اما مطلع نیستم که چطور یک نامه محرمانه رسانه‌ای می‌شود و شما خبرنگاران در این مورد اطلاعات بهتری دارید.
* در مورد جزئیات این نامه صحبت می‌کنید؟
اعضای هیأت رئیسه سؤالاتی داشتند و خواهان این بودند که به سؤال‌ها و انتقادات آنها پاسخ دهم. خود من هم چنین مسائل و انتقاداتی را دوست دارم و اصولا ما در فدراسیون به دنبال آن هستیم تا چنین مواردی مطرح شود چون با همین سؤالات و نقدها می‌توان در فوتبال توسعه بهتری داشت.
* پس چرا جلسه‌تان را در این مورد برگزار نمی‌کنید؟
فعلا منتظر گزارش‌های مالی فدراسیون هستیم تا به دست‌مان برسد اما پس از بازگشتم از مالزی هفته آینده این جلسه برگزار می‌شود.
* شنیده می‌شود قرار است یکشنبه با وینگادا خداحافظی کنید؟
ما تازه با او سلام و علیک کردیم کجا با او خداحافظی کنیم؟! البته شرایط فنی و مدیریتی در رده‌های مختلف سنی را مورد بررسی قرار داده و بازنگری‌هایی می‌کنیم اما خداحافظی در کار نیست.
* چطور شد که حبیب کاشانی را به عنوان مدیر تیم ملی امید انتخاب کردید؟
کاشانی با فوتبال آشناست و از همه مهم‌تر اینکه به فوتبال علاقمند است و تجربه خوبی دارد. با او می‌توان در مورد توسعه امور فدارسیون راحت‌تر کارها را پیش برد.
* پس از سلام و علیک با وینگادا و تکذیب خداحافظی او؛ شایعه مذاکره با قطبی، کاظمی، دایی و چند مربی دیگر برای تیم امید شنیده می‌شود.
خیر هیچ کدام آنها صحت ندارد.
* یک سؤال تکراری. شما همچنان اصرار دارید تا قبل از تفاهم برای حق پخش با صدا و سیما دوربین‌‌های تلویزیونی را به ورزشگاه‌ها راه ندهند. در این مورد شنیده می‌شود از هفته دوازدهم این اتفاق می‌افتد.
شک نکنید اگر دستور جدیدی نیاید حرف آخر ما این است که دوربین‌ها اجازه ورود به ورزشگاه‌ها را ندارند مگر اینکه تفاهمی جدید انجام شود.
* منظورتان از این تفاهم چیست؟
یعنی آنها قیمت را بالاتر ببرند و ما رضایت دهیم مسابقات پخش شود.
* با این حال خودتان هفته آینده در سفر به سر می‌برید و برای انجام جلسه نیستید؟
درست است اما جمع‌بندی نهایی را انجام داده‌ایم و حتی در غیاب من هم اگر تفاهم نشود دوربین‌ها را راه نمی‌دهیم.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
    20 65
    وینگادا بدرد نمیخوره بهترین گزینه برا رفتن به المپیک از بین 1 کرانچار.2 افشین قطبی.3 فرهاد کاظمی.
  • یک ایرانی A1 ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
    38 16
    سلام به همه دوستان،آقای کفاشیان ملتمسانه به عنوان یه هواداروعاشق فوتبال ازشما میخوام مدیریت درفوتبال رو کناربگذارید تا عاشقان فوتبال درایران ازنوسانات درفوتبال خلاص شده وباثبات فوتبال کشورشون شادیهاشون نیز استمرار پیدا کنه،شماتوعمرتون یک نوددقیقه فوتبال بازی کرده اید که الان نفراول تصمیم گیریهای فوتبالی هستید کجای دنیا اینجوری هست متخصصین فوتبالمون کجاهستند ،دلم واسه مردم عزیزم میسوزه که نمیتونند قدرت واقعیه فوتبال کشورشونو لمس کنند،افسوس...
  • kermani A1 ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
    27 1
    اینا دیگه تیم امید رو نابود کردن. بچه که بودم یه مربی آلمانی به نام ایوان کوردوس قرار بود تیم ایرانو ببره المپیک. الان 15 سال میگذره و هیچ فکری به حال تیم ملی امید نشده
  • محمدم IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
    ما خواستار رفتن پولادی به خدمت مقدس سربازی هستیم
    • بی نام IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
      3 13
      گیریم رفت، چی به تو میرسه ؟
  • بی نام A1 ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
    40 12
    آقاي كفاشيان بي ادب نيستم پس قسمت اول را نمي نويسم ابن فوتبالو رها كن
  • بی نام IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
    25 5
    پولادی خونش از جوان های مظلوم ما رنگین تره؟؟؟
  • يك جانباز IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
    5 18
    خدا لعنت كند كفاشيان و هيئت رييسه فدراسيون و كساني كه باعث باني فساد و صدور كارت جعلي هستند.