اعتصاب کارگری شرکت سنگ آهن مرکزی بافق در اعتراض به واگذاری معدن این شهر به بخش خصوصی همچنان وضعیت این معدن را در هاله ای از ابهام قرار داده است.

به گزارش خبرآنلاین، در جریان دور جدید اعتصاب کارگران این شهرستان تعدادی از کارگران دستگیر شدند. خانواده های کارگران دستگیر شده در اعتصاب اخیر در چند روز گذشته مقابل فرمانداری شهرستان تجمع کرده و خواستار آزادی دستگیر شدگان و احقاق حقوق شهرستان در تصمیمات اخذ شده برای واگذاری قطب اقتصادی شهرشان هستند.
حجت الاسلام «دخیل عباس زارع زاده» نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرآنلاین با اشاره به مشکلات پیرامون واگذاری این معدن، گفت: مردم معترض واگذاری تنها منبع درآمدی شهر و توسعه آتی آن هستند.
عباس زاده می گوید درخصوصی شدن این معدن، سهم توسعه شهر و زیر ساخت ها دیده نشده است. مردم انتظار دارند این معدن در اختیار دولت قرار بگیرد تا براساس درآمد آن هم معادن دیگر شهر فعال شود و هم به زیر ساخت های شهری بافق توجه شود.
وی انتظار سوم متحصنین را خرج شدن سود سهام این معدن برای شهر بافق عنوان کرد.
نماینده بافق و مهریز برای نشانه عدم توجه به زیر ساخت های این شهر به دو شاخصه راه و گاز رسانی اشاره و تصریح می کند:بافق در میان شهرستانهای استان هنوز گاز ندارد و جاده مواصلاتی آن به مرکز استان هم خطر ساز است. علاوه بر این جاده موصلاتی این شهر به خراسان جنوبی و کرمان نیز وضعیت بدی دارد و خطرات زیادی را برای مسافران ایجاد کرده است، اما تاکنون به آن توجهی نشده است.
بعد از حمایت امام جمعه بافق از کارگران این شهر و سفر برخی از مسؤلین از تهران به یزد نشست شورای تامین استان یزد با حضور سردار ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور ، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مسئولان استانی و محلی تشکیل شده است.
یزد فردا یکی از سایت های محلی استان یزد هم در اخبار خود از برگزار نشدن دیدار اعضای خانواده افراد بازداشت شده با معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد با حضور امام جمعه و نماینده کارگران خبر داده است.

دیداری که خانواده های کارگران با اعلام اینکه همسر و فرزندانشان بی گناه بازداشت شده اند مخالفت خود برای گذاردن هرگونه وثیقه جهت آزادی آنها را به معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد اعلام می کنند.
نماینده بافق در مجلس هم طرف مردم را می گیرد و تاکید می کند:«مردم راست می گویند. واگذاری این معدن به این معنی است که مردم بافق باید کوچ کنند و این امر به معنای انقراض جمعیتی در این شهر است.»
او امیدوار است این مشکل با توافق نماینده کارگران و مدیران استانی بزودی با روشی مورد قبول حل شود.

/212 27

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    36 1
    مردم واسه موندن تو لب مرز خط فقر هم باید اینجوری بجنگن ؟ انصافه ؟