نسیم نوشت:

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در دیدار همتای گرجستانی خود با اشاره به اقدامات گروه‌های تروریستی گفت: مقابله با این پدیده شوم تنها با همکاری کشورهای منطقه امکان‌پذیر است.

نقل از خانه ملت، «تدو جباریزده»، رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس گرجستان ظهر امروز دوشنبه با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به سوابق روابط دوستانه دو کشور، بر لزوم افزایش ارتباطات دوستانه در همه زمینه‌ها به ویژه مناسبات پارلمانی تاکید کرد و گفت: ایران و گرجستان از اشتراکات و توانمندی های فراوانی برای گسترش مراودات برخوردار است که می‌بایست از آن‌ها استفاده کرد.

وی همچنین ادامه داد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از روند توسعه مناسبات سیاسی، اقتصادی و پارلمانی دو کشور حمایت می‌کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه این دیدار با اشاره به اوضاع سوریه، عراق وافغانستان و افزایش اقدامات گروه‌های تروریستی گفت: سیاست‌های نادرست غرب و آمریکا موجب ایجاد گسترش تروریسم در منطقه شده است و مقابله با این پدیده شوم تنها با همکاری کشورهای منطقه امکان‌پذیر است.

بروجردی درپایان این دیدار بر لزوم افزایش رایزنی و مشورت میان مسئولان سیاسی و پارلمانی دو کشور در موضوعات منطقه‌ای و بین المللی تاکید کرد.

تدو جباریزده رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس گرجستان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان گفت: گسترش ارتباطات و همکاری‌ها با ایران به عنوان کشوری بزرگ و تمدنی غنی در منطقه مورد توجه مجلس و دولت گرجستان قرار دارد.

رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس گرجستان افزود: افزایش رفت و آمدها میان مسئولان دو کشور به درک بیشتر امکانات و توانمندی‌ها و در نتیجه افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی منجر می‌شود.

وی در پایان این دیدار با اشاره به دستاوردهای مختلف علمی در ایران خواستار بهره‌مندی از آن‌ها شد.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =