مهر نوشت:

وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه باید واردات کالاهای لوکس به کشور محدود شود گفت: دولت واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی را محدود کرده و این خودروها به صورت رسمی امکان ورود به کشور را ندارند.

علی طیب‌نیا در نشست استانداران سراسر کشور که در سالن پیامبر اعظم وزارت کشور در حال برگزاری است در جمع خبرنگاران گفت: در نشست امروز مسئولان اقتصادی و وزرای دولت، بسته خروج غیرتورمی از رکود را توضیح داده و تشریح کردند و از نظرات استانداران برای تبیین موضوعات اقتصادی خروج از رکود استفاده کردیم.

وزیر اقتصاد درباره واردات بی رویه به کشور گفت: در دوره اخیر عمده واردات، کالاهای واسطه‌ای و مواد اولیه مورد نیاز به واحدهای تولیدی بوده که سعی کردیم برای این واردات تسهیلات بیشتری نسبت به گذشته قرار دهیم.

طیب‌نیا با تاکید بر اینکه در شرایط رکودی باید جلوی کالاهای لوکس گرفته شود افزود: باید واردات این کالاها محدود شود و ما واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی را ممنوع کردیم و این خودروها به صورت رسمی امکان ورود به کشور را ندارند.

وی تاکید کرد: البته چون خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی امکان ورود به کشور را ندارند، متروکه می‌شوند و بعد از طریق کالاهای متروکه وارد کشور می‌شوند.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میلاد IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    39 0
    خوب چرا تعرفه لوازم کامپیوتر و لپ تاپ و بردین بالا.فرق شما با دولت قبل چیه؟اخه اینا جز کالای لوکسن یا فقط هدف پول در اوردن دولته؟
  • بی نام A1 ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    33 1
    پس اينهمه خودروهاي شش سيلندر و هشت سيلندر مدل ٢٠١٥ چجوري وارد ميشه ؟ آقاي وزير نمايشگاههاي خ عباس آباد رو نديدن ؟ واردات براي افراد خاص ادامه داره و براي افراد معمولي ممنوعه ؟ مازراتي ٢٠١٤ ميخواي ؟ بنز اس مدل ٢٠١٥ چي ؟ اونم ١٢ سيلندر با پلاك ملي ملت رو فيلم كردن خبر انلاين منتشر كن حقيقت رو گفتم شما بايد بعنوان رسانه بياي و گزارش تهيه كني.
  • بی نام IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    25 1
    بالای 2500 لوکسه؟ الان یه جنسیس با موتور 3800 تو تهران زیر 10 تا مصرفشه در حالیکه 206 تولید داخل با موتور 1600 همین مصرفو داره با الودگی بیشتر و کیفیت پایینتر. از وزیران با سواد دولت تدبیر خیلی بیشتر انتظار داریم.
  • بی نام A1 ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    19 0
    برای خودروهای اس یو وی یا دو دیفراسیل حتما حتما باید بیش از 2500 سی سی در نظر بگیرن. مثلا لندکروز 2000 سی سی اصلا داریم؟
  • بی نام A1 ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    45 0
    آخه یعنی چی ممنوعیت؟ کجای دنیا همچین قوانینی وجود داره؟ چرا همه چیز رو با ممنوعیت میخواهید حل کنید؟ چرا از راه های عاقلانه استفاده نمی کنید؟ چرا دشمن آزادی هستید؟ ایراد مورد نظر من به این قانون خاص نیست. بلکه سلسله قوانین شبیه به آن است که هیچ منطقی پشتشان نیست
  • آرین A1 ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    72 0
    آخه خودروهای لوکس و بالای 2.5 لیتری که همه دست دور و بری های خود شماهاست .
  • دانشجو هستم A1 ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    5 0
    هزاران کیلو مواد آرایشی که گاهی در رسانه ها خبر از فاسد شدن آنها درز می کند و از لحاظ مصرف ایران رتبه برتر را در جهان دارد لوازم لوکس ترجمه : تجملاتی محسوب می شود . کشوری که در تحریمه ،می تواند به جای مذاکره ،واردات "دخانیات و لوازم آرایشی" را محدود کند .
  • بی نام IR ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    2 0
    به نظر میرسد قناری و طوطی از پرهای لوکس استفاده کرده اند البته نسبت به یاکریم و کفتر چاهی لذا بهتر است دیگر هیچگونه قناری یا طوطی را آب و دان ندهیم و تمام توان خود را صرف نگهداری دو پرنده نه چندان لوکس بکنیم به نظر میرسد میبایست یک تجدید نظر اساسی در نوع نگاهمان نسبت به مسایل داشته باشیم تا با تصمیماتمان سبب ظلم به مردم نشویم
  • بی نام IR ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    3 0
    روند خرید ماشین اینجوریه. من یک ارزی خارج از کشور دارم. این ارز دست دولت نیست. من میرم این ارز رو که در بانک خارجی دارم تبدیل به ماشین می کنم وارد ایران می کنم و به جاش ریال می گیرم. دولت هم تقریبا 100 ارزش دلار منو سود بازرگانی و عوارض گمرکی از من می گیره و منم از خریدار. حالا این وسط دولت سود کرده یا ضرر؟ مطالب را باید اینطور برای حاج اقا باز کرد تا بدانند خود دولت از واردات بدون انتقال ارز سود می برد آن هم دوبله. حالا این آقای وزیر چی میگه؟
    • امیرحسین IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
      2 0
      من از آقای طیب نیا انتظار خیلی بیشتری داشتم ، واقعاً تعجب می کنم ، احتمالاً نرخ ارز واقعی بالای 3100 تومان برای دولت درمیاد