خاویر باردم به کمپین «کشتن همنوعان خود را متوقف کنید» پیوست / تصاویری از موضع‌گیری سینماگران جهانی

بازیگر سرشناس اسپانیایی با گرفتن عکسی همراه شعار کمپین «کشتن همنوعان خود را متوقف کنید» به این گروه ایرانی ملحق شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بعد از اتفاقات غم‌انگیز رخ داده در غزه، اصغر فرهادی کارگردان ایرانی صاحب اسکار و نسرین ستوده حقوقدان، با گرفتن عکسی که شعار «كشتن همنوعان خود را متوقف كنيد» را به زبان انگلیسی نمایش می‌داد، نسبت به مسائل رخ داده در منطقه واکنش نشان دادند.

آن عکس آغاز مسیری بود که با حضور چهره‌های سرشناس ایرانی و جهانی ادامه پیدا کرد. یکی از تازه‌ترین همراهی‌های چهره‌های سرشناس جهانی با این کمپین، مربوط به عکسی است که خاویر باردم بازیگري که برای حضور در فیلم «جایی برای پیرمردها نیست» جایزه اسکار را به دست آورده بود، روی این صفحه قرار داده است. این اقدام باردم در سطح بین‌الملل واکنش‌های بسیاری را به همراه داشته است.

خاویر باردم

باردم همچنین چندی پیش در گفت‌و‌گویی نیز در مورد اتفاقات رخ داده در غزه دیدگاه خود را بیان کرده بود.

این بازیگر برای حضور در فیلم‌های «زیبا» و «پیش از آنکه شب برسد» نامزد جایزه اسکار شده و برای «زیبا» جایزه جشنواره کن را از آن خود کرده بود. این بازیگر دیگر جوایز خود را از مراسم گلدن گلوب و بفتا، انجمن بازیگران اسپانیایی و حلقه نویسندگان سینمایی دریافت کرده است.

هانی ابواسعد، کارگردان فلسطینی

چندی پیش هم هانی ابواسعد کارگردان فلسطینی عکسی خود را همراه شعار اصلی کمپین روی صفحه فیس‌بوک قرار داد. این گارگردان برای ساخت فیلم سینمایی «عمر» در مراسم اسکار 2014 نامزد دریافت جایزه بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان شده بود.

در حال حاضر صفحه این کمپین با عنوان «sotp killing» در شبکه اجتماعی فیس‌بوک در دسترس است، هر فرد همراه با این کمپین، می‌تواند با تهیه عکسی با شعار اصلی کمپین یعنی «كشتن همنوعان خود را متوقف كنيد» به این گروه بپیوندد. 

243243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نرگس A1 ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
    25 53
    ای کاش می نوشت اسراییل کشتن زنان و کودکان غزه را متوقف کن جان انها ارزش این موضع گیری مستقیم را داشت
    • بی نام A1 ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
      37 12
      اتفاقا این طوری بهتره. جان همه‌ی آدم‌ها بدون هیچ شرط و شروطی عزیز و محترمه و حقوق بشر برای همه یکسانه، دلیلی نداره کسی را مستثنا کنیم.
    • بی نام US ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
      34 6
      وا حالا چی میشه موضعگیری شامل توقف کشتار انسانهای بیگناه در سرتاسر جهان باشه ایراد بنی اسرائیلی میگیری
  • یه انسان IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
    67 7
    چرا نمیگید اصغرفرهادی برای اینکارش چقدر از رسانه های افراطی فحش خورد؟؟؟چرا وقتی یه کارگردان با استفاده از شهرت و اعتبارش تو دنیا به همین راحتی با ایجاد یه کمپین مردم دنیا رو علیه جنگ بسیج میکنه و اینجوری میتونه رو همه تاثیربذاره به زور میخوایم کارشو به چیزای دیگه ربط بدیم و ارزشش رو نادیده بگیریم؟وقتی کیهان اعتراض میکنه چرا خبرانلاین و دیگر رسانه ها در تحسین این کار نمینویسنن؟چرا قدرتی که رسانه های تندرو دارن رسانه های معتدل ندارن؟چرا؟؟؟
  • بی نام EU ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
    15 5
    ای کاش برنامه های مثل بیست و سی و رسانه هایی همچون کیهان ارزش این حرکت را میفهمیدند. ای کاش .