۰ نفر
۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۶

ایسنا نوشت:

 وزیر کشور اوکراین در صفحه شخصی خود در فیس بوک نوشت، ولودیمیر گروسیمان، معاون آرسنی یاتسنیوک، نخست وزیر مستعفی اوکراین به عنوان نخست وزیر موقت منصوب شده است.

به گزارش خبرگزاری نووستی، آرسن آراکف، وزیر کشور اوکراین نوشت: ولودیمیر گروسیمان، معاون نخست وزیر مستعفی اوکراین در یک نشست دولتی به عنوان نخست وزیر موقت کشور منصوب شده است.

آرسنی یاتسنیوک، نخست وزیر مستعفی اوکراین اوایل روز پنجشنبه و در پی فروپاشی ائتلاف حاکم در پارلمان اوکراین از سمتش کناره گیری کرد.

براساس قانون اساسی اوکراین استعفای نخست وزیر باید از جانب پارلمان تایید شود. اوایل روز پنجشنبه، احزاب "اسووبودا" و "اودار" اوکراین اعلام کردند که گروه‌هایشان اکثریت ائتلاف حاکم را در پارلمان ترک کردند؛ اقدامی که باعث انحلال ائتلاف حاکم در پارلمان شد.

گروسیمان که جایگزین یاتسنیوک شده ریاست کمیته تحقیقات درباره سقوط هواپیمای مالزیایی با 298 سرنشین در شرق اوکراین را نیز برعهده دارد.

در همین حال خبرگزاری ایتارتاس نیز گزارش داد، پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین گفته که انحلال ائتلاف حاکم در پارلمان نباید به عنوان عاملی در استعفای دولت در نظر گرفته شود و به پارلمان ملی اوکراین پیشنهاد داد تا بدون فوت وقت استعفای یاتسنیوک را به مناظره و بحث بگذارد.

سرویس خبری ریاست جمهوری اوکراین به نقل از یک نامه رسمی از جانب پوروشنکو به الکساندر تورچینف، رئیس پارلمان گزارش داد: من به موجب این دست خط از پارلمان اوکراین می‌خواهم تا مساله استعفای نخست وزیر را بدون فوت وقت بررسی کند و در دستور کار خود قرار دهد. من تاکید می‌کنم که در 25 ژوئیه پارلمان اوکراین رای اعتمادی را به کابینه وزرا مد نظر قرار دهد.

پوروشنکو گفته که انحلال ائتلاف در پارلمان نباید باعث شود تا دولت استعفا دهد و گفته است: من به عنوان رئیس جمهوری اوکراین به صورت مثبت اقدامات ضد بحران را در دولت حاضر ارزشیابی می‌کنم.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =