تسنیم نوشت:

نخست وزیر ترکیه تاکید کرد: اگر رژیم صهیونیستی به تجاوزات و حملات خود به نوار غزه ادامه دهد ترکیه به تلاش‌های خود برای محاکمه این رژیم در دادگاه‌های بین‌المللی ادامه خواهد داد.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز؛ انتقادات شدید رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه از حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه در شرایطی است که آنکارا پیش از این از متحدان نزدیک اسرائیل در منطقه بوده است. اردوغان هفته گذشته نیز تاکید کرده بود که اسرائیل در حمله به غزه از هیتلر در وحشیگری پیشی گرفته است.
اردوغان در جمع طرفداران خود در شهر مرسین تاکید کرد: اگر اسرائیل به این رویکرد خود ادامه دهد در نهایت در دادگاه های بین المللی محاکمه خواهد شد. ما خواهیم دید که این اتفاق خواهد افتاد و ترکیه برای آن تلاش و مبارزه خواهد کرد. واشنگتن زمانی ترکیه را میانجیگر معتبری در روند سازش و صلح در خاورمیانه ارزیابی می کرد به خصوص اینکه ترکیه روابط زیادی با حماس داشت ولی سیاست های ضد اسرائیلی اردوغان موجب تغییر این موضع آمریکا شده است.
اردوغان در مصاحبه با سی ان ان نیز تاکید کرد: در شرایط کنونی حماس آماده برای هر چیزی که منتهی به آتش بس شود آماده است. محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان نیز آماده است. ولی اسرائیل به دنبال این رویکرد نیست و تنها به فکر خونریزی و کشتار است. اردوغان همچنین تاکید کرده است که اسرائیل در نوار غزه مرتکب نسل کشی شده است.
نخست وزیر ترکیه گفت: این مساله فراتر از درک و فهم است که اسرائیل هنوز از سوی غرب مورد حمایت واقع می شود و جهان در قبال این مساله سکوت کرده است. بنابر این ما نمی توانیم ساکت باشیم و ساکت نخواهیم بود.
روز گذشته ارتش رژیم صهیونیستی به مدرسه سازمان ملل در نوار غزه که پناهگاهی برای مردم شده بود حمله کرد و تعداد زیادی را به خاک و خون کشید.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    3 6
    یکی میخواد خودتو محاکمه کنه
  • بی نام A1 ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
    1 1
    دروغ میگه شیطان حقه باز