حاشیه های روز قدس امسال/حضور چهره‌های سینمایی در راهپیمایی روز قدس

سی و ششمین سالگرد روز جهانی قدس امسال نیز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان؛ سوم مردادماه 1393 مصادف با 27 رمضان 1435 در سراسر ایران و دیگر کشورهای اسلامی از ساعت 10 صبح در حال برگزاری است.

به گزارش ایسنا این راهپیمایی در تهران نیز از ساعت «10:30 صبح » ازتمامی مسیرهای نُه‌گانه به سمت میعادگاه نماز جمعه( دانشگاه تهران ) با حضور امت قدرشناس و همیشه در صحنه، و با شعار محوری "روز جهانی قدس تمرکز بر آرمان فلسطین، پشتیبانی از مردم غزه، برائت از فتنه صهیونیستی داعش و بیزاری از رژیم اشغالگر قدس " در حال برگزاری است.

به پیشنهاد نمایندگان پارلمان‌های حاضر در اجلاس تروئیکای بین‌المللی مجالس اسلامی که هفته گذشته در تهران برگزار شد، روز قدس امسال در حمایت از مردم مظلوم غزه به‌عنوان عزای عمومی اعلام شده است.

جمعی از اهالی سینما نيز برای محکومیت جنایات رژیم صهمیونیستی در غزه همزمان 3 مرداد ماه همزمان با روز قدس در مقابل خانه سینما جمع شدند. از جمله چهره‌های که از یک ساعت قبل مقابل خانه سینما جمع شدند، می‌توان به آتیلا پسیانی، مریلا زارعی، کمال تبریزی، امین تارخ، رضا میرکریمی، حسن پورشیرازی، مازیار میری، فریبرز عرب‌نیا، عبدالحسن برزیده، رسول صدرعاملی، فرشته طائرپور، منوچهر محمدی، محمود پاک‌نیت و... اشاره کرد.

مدیرعامل خانه سینما از حضور سینماگران  در راهپیمایی روز قدس تشکر کرد وگفت: سینماگران همیشه نشان داده اند که در مواقع خاص نقش خود را فراموش نکرده‌اند، امروز هم همان روز است.

محمد مهدی عسگرپور با اشاره به سکوت مجامع بین‌المللی در مقابل جنایت که این روزها در غزه اتفاق می‌افتد،ادامه داد: امروز همه با هم به سمت میدان انقلاب حرکت می‌کنیم و امیدوارم هر کس به اندازه وسعش در این راهپیمایی شرکت کند و حداقل تا میدان فردوسی و حداکثر تا برگزاری محل نماز جمعه راهپیمایی کند.

* در این راهپیمایی مردم با شعارهای "نصر من الله و فتح قریب"، "سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن"، "الله اکبر"، " مرگ بر اسراییل" به مسیرهای راهپیمایی می‌پیوندند.

* صندوق‌های کمک به مردم غزه در طول مسیر‌های راهپیمایی در نظر گرفته شده است.

* براساس اعلام ستاد مرکزی قدس و انتفاضه، برای پوشش خبری این روز تعداد 3 هزار و 300 خبرنگار داخلی و خارجی که 210 تن از آنها از عکاسان و خبرنگاران خارجی و بقیه از داخل هستند درخواست داشتند . همچنین ایستگاه‌های فرهنگی در طول مسیر راهپیمایی فعالیت می‌کنند.

* حمایت جامعه کارگری از غزه با شعار «مهربانی با غزه»

عده‌ای از اعضای جامعه کارگری با حضور در راهپیمایی روز قدس حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام داشته و با آنان ابراز همدردی کردند.

 این کارگران کلاه‌های متحد‌الشکلی بر سر داشتند که روی آن شعار «مهربانی با غزه» درج شده بود.

همچنین این کارگران پارچه نوشته‌هایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: ما کارگران انقلاب اسلامی با کارگران، کودکان و زنان فلسطینی ابراز همدردی و همیاری می‌نماییم.

 این کارگران با کلاه‌های متحدالشکل و شعارهای خود در خصوص با غزه و فلسطین همراهی می‌کردند و به شدت موردتوجه حاضران در راهپیمایی روز جهانی قدس قرار گرفتند.

* نامه کانون وکلای دادگستری به بان‌کی‌مون در بین راهپیمایان توزیع می‌شود.

* برگزاری نمایشگاه نقاشی با موضوع "غزه"

نمایشگاه نقاشی با موضوع غزه و حضور ده‌ها نقاش در میدان انقلاب در حال برگزاری است.

 همزمان با روز جهانی قدس، و در حاشیه راهپیمایی این روز، ده‌ها نقاش آثار نقاشی خود با موضوع غزه را در میدان انقلاب به نمایش گذاشته‌اند. این آثار شامل کاریکاتور، نقاشی و خطاطی است.

برخی از این نقاشان نیز در حال اجرای آثار خود هستند.

این نمایشگاه با موضوع مهربانی با غزه از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شده است.

 نواختن سازهای سنتی آبادانی‌ها /آتش‌ زدن پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی

در حاشیه راهپیمایی مراسم روز قدس در تهران جمعی از آبادانی‌های مقیم تهران به نواختن سازهای سنتی خود به نشانه عزا و سوگواری پرداختند.

 حضور این افراد و نواختن این سازها مورد توجه خبرنگاران و همچنین راهپیمایی‌کنندگان قرار گرفت.

همچنین در این مراسم پرچم‌هایی از حزب‌الله و مقاومت فلسطین و پلاکاردهایی که روی آن شعارهایی درباره حمایت از مردم فلسطین نوشته شده است در دستان راهپیمایی‌کنندگان قرار دارد.

پرچم های آمریکا و رژیم صهیونیستی در جمع راهپیمایی‌کنندگان به آتش کشیده شد و نمادهایی از عروسک‌های موشه یعالون و سایر سران رژیم صهیونیستی به نشانه اعتراض در دستان آنها قرار دارد.

مردم شعار دادند الله اکبر، حمایت از فلسطین جهاد اکبر ماست، نصر من الله و فتح قریب.

حضور نیروهای امدادگر و آتش‌نشان و نیروی انتظامی در حاشیه این مراسم بسیار به چشم می‌خورد.

* با توجه به این‌که راهپیمایی پرشور امروز در یکی از روزهای گرم تابستانی برگزار شد، در فواصل مختلف با آبپاشی درهوا، فضای مناسب‌تری برا راهپیمایان فراهم می‌شد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    15 5
    روسیه وامریکا عامل کشتارانسانهای بیگناه.
  • بی نام A1 ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    10 4
    روسیه وانگلیس .دشمن قدیمی وهمیشه گی ایران