مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز پنجشنبه 4 اردیبهشت 1393

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان از نجات گروه کوهنوردی دانشجویان دختر دانشگاه پیام نور آستانه‌اشرفیه توسط جمعیت هلال‌احمر در ماسوله خبر داد.
به گزارش فارس از رشت، محمد احمدی‌پور در جمع خبرنگاران با اشاره به صعود گروه کوهنوردی دانشجویان دختر دانشگاه پیام نور آستانه‌اشرفیه به ارتفاعات ماسوله گفت: روز گذشته گروه مذکور به ارتفاعات للندیز ماسوله صعود کردند.
 گروه کوهنوردی دختران دانشگاه پیام نور آستانه‌اشرفیه به دلیل مه‌گرفتگی در ارتفاعات منطقه جنگلی کوه‌بن قادر به تشخیص مسیر حرکت نبودند و با همکاری گروه امدادی هلال‌احمر شب گذشته نجات پیدا کردند.
احمدی‌پور به گم شدن گروه 70 نفری دانشجویان دختر دانشگاه پیام نور آستانه‌اشرفیه شب گذشته در ارتفاعات ماسوله اشاره کرد و افزود: جستجو برای پیدا شدن گروه مذکور با هماهنگی با فرماندار فومن و اعزام گروه جمعیت هلال‌احمر آغاز شد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان با بیان اینکه گروه امدادی با تجهیزات و امکانات کامل جست‌وجوی خود را شب گذشته آغاز کرد، تصریح کرد: گروه امدادی آب، خرما و بیسکویت برای گروه گم‌شده را به همراه خود بردند.
وی از گرفتگی عضله یکی از اعضای کوهنوردی خبر داد و تصریح کرد: بقیه افراد گروه کوهنوردی در سلامت کامل هستند.
احمدی‌پور با قدردانی از تلاش و همکاری گروه‌های امدادی نیروی انتظامی، سپاه و بسیج، خاطرنشان کرد: فرماندار فومن در تمام مدت امدادرسانی در ماسوله حضور داشت.
معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان با اشاره به اینکه گروه کوهنوردی دانشجویان دانشگاه پیام نور آستانه‌اشرفیه با هیئت کوهنوردی استان هماهنگی لازم برای کوهنوردی را انجام نداده بود، بیان کرد: استفاده نکردن از راهنمایان زبده سبب بروز حادثه مذکور شده است.
وی یادآور شد: گروه‌های کوهنوردی برای اعزام به نقاط مختلف باید از طریق مراجع ذی‌ربط و با هماهنگی هیئت‌های کوهنوردی در استان اقدام کنند.

 

جرئیات گم شدن 80 دانشجوی دختر دانشگاه پیام‌نور
رئیس دانشگاه پیام‌نور گیلان در پی حادثه گم شدن دانشجویان دختر دانشگاه پیام‌نور آستانه اشرفیه از خانواده‌های آنان عذرخواهی کرد.
دکتر مرتضی رضایی صوفی به ایسنا گفت: در پی تدارک اردوی علمی آموزشی برای دانشجویان دختر دانشگاه پیام‌نور آستانه‌اشرفیه، سهل‌انگاری مسئولان آن دانشگاه منجر به گمشدن 80 دانشجو و آزردگی خاطر خانواده های این عزیزان گشت.
وی با بیان اینکه مسئولان دانشگاه پیام‌نور استان به مسئولان مراکز و واحدهای تابعه مبنی بر فراهم‌کردن تمامی هماهنگی‌های لازم با سازمان‌های مربوطه برای برگزاری اردوهای آموزشی و فرهنگی تاکیدات مکرر داشته است، افزود: علی‌رغم اینکه دانشگاه پیام‌نور آستانه‌اشرفیه قبل از اعزام دانشجویان این موضوع را از طریق ارسال نامه به اطلاع پلیس امنیت اخلاقی استان رسانده بود، متاسفانه این اردو بدون اطلاع و هماهنگی با مسئولان ذی‌ربط دانشگاه پیام‌نور استان صورت گرفته است.
رئیس دانشگاه پیام‌نور استان گیلان با تاکید بر اینکه این اردوی علمی آموزشی مختلط نبوده و تنها از دانشجویان دختر متشکل شده بود، تصریح کرد: دانشگاه پیام‌نور استان گیلان رتبه برتر فرهنگی کشور را داراست و در شاخص‌های فرهنگی - آموزشی و پژوهشی جز هشت دانشگاه اول کشور بود و همیشه متعهد به انجام قوانین و ضوابط دانشگاهی و امور شرعی و عرفی جامعه بوده است.
رضایی صوفی ضمن عذرخواهی از دانشجویان و خانواده های ایشان اعلام کرد: با خاطیان و عوامل این اردو به شدت برخورد می‌شود.
وی از حضور به موقع، سعی و تلاش رئیس و پرسنل جمعیت هلال‌احمر، معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان و فرماندار فومن برای کمک‌رسانی به دانشجویان تقدیر و تشکر کرد.

 

سرنوشت پسر ۱۸ ساله در هاله‌ای از ابهام+عکس
با توجه به گذشت ۷۰ روز از فقدان پسر ۱۸ ساله هنوز سرنوشت این فرد در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و اطلاعی از وی در دست نیست.
به گزارش فارس، در روز 28 بهمن سال گذشته خانمی با مراجعه به کلانتری 168 سیزده آبان به ماموران اعلام کرد که پسرش چند روزی است از خانه خارج شده و پس از آن باز نگشته است.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع فقدان افراد و به دستور شعبه هفتم بازپرسی دادسرای شهرری، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان به تحقیق از مراکز درمانی، ادارات بهزیستی، کلانتری های سطح شهر تهران و ... پرداخته و با توجه به عدم پیدایش فقدانی، مشخصات و تصویر فقدانی به نام امیر 18 ساله در سیستم جامع پلیس ثبت و در اختیار کلیه مراکز انتظامی قرار گرفت.

با توجه به انجام کلیه اقدامات پلیسی و عدم حصول نتیجه جهت مشخص شدن سرنوشت فقدانی، دستور انتشار تصویر فقدانی از سوی مقام قضایی صادر شده است.
لذا از کلیه شهروندان که موفق به شناسایی تصویر فقدانی شده و اطلاعاتی در خصوص سرنوشت وی دارند درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تماس 73948280 در اختیار کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

 

کشف اشیاء عتیقه در حلب شهرستان ایجرود
ماموران انتظامی شهرستان ایجرود موفق شدند از دو قاچاقچی 17 قطعه اشیاء عتیقه کشف کنند.
به گزارش ایسنا، فرمانده انتظامی شهرستان ایجرود با بیان این خبر گفت: ماموران انتظامی بخش حلب حین گشت‌زنی در سطح حوزه به یک پژو آردی مشکوک و دستور ایست صادر کردند.
سرهنگ حقی اظهار کرد: ماموران موفق شدند پس از تعقیب و گریز، در یک عملیات ضربتی این خودرو را متوقف کنند که در بازرسی ماموران از آن، 17 قطعه اشیاء عتیقه شامل سفال، تکه‌های النگو و تسبیح کشف کردند.
وی با بیان اینکه این اشیا به طرز ماهرانه‌ای در خودرو جاسازی شده بود، خاطرنشان کرد: دو متهم دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.

 

کمین در اطراف بانک ها و شناسایی افراد بی سواد/شگرد سارق دستگاههای خودپرداز بانک
فرمانده انتظامی شهرستان بهارستان غرب استان تهران از دستگیری سارقی که با کمین در اطراف بانک ها و شناسایی افراد بی سواد، تحت عنوان کمک به آنها اقدام به سرقت می کرد خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ داود عبدالمالکی در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه فردی به پلیس مبنی بر اینکه از حساب بانکی وی مقادیری وجه نقد کم شده، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت و پس از تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد انتقال وجه از طریق دستگاههای عابر بانک بوده، به همین جهت پرونده به پلیس فتا شهرستان بهارستان واگذار شد.
وی در ادامه گفت: با آغاز تحقیقات پلیس و بررسی پرونده و بازبینی دوربین های مدار بسته در محل وقوع سرقت، مشخص شد سارق، یک جوان است.
عبدالمالکی افزود: این سارق با کمین در اطراف بانک ها وشناسایی افراد بی سواد، از بی سوادی آنها سوء استفاده کرده و تحت عنوان کمک به آنها با زیرکی شماره کارت خود را ثبت می کرده و از این طریق اقدام به سرقت می کرد.
رئیس پلیس بهارستان ادامه داد: پس از شناسایی متهم، ماموران پلیس فتا با هماهنگی مقام قضایی در عملیاتی موفق به دستگیری وی شدند.
گفتنی است متهم در بازجوییهای پلیس، به 4 فقره سرقت به این شیوه اعتراف کرد و برابر دستور مقام قضایی روانه زندان شد.

 

دستگیری مامور قلابی کمیته امداد
رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران از دستگیری مامور قلابی کمیته امداد امام خمینی (ره) خبرداد که از مردم سه شهرستان شهریار، اندیشه، فردیس و ملارد سرقت می‌کرد.
به گزارش ایسنا، سرهنگ منصور خدادادی در تشریح این خبر گفت: با دریافت پرونده‌ای مبنی بر دستگیری سارق صندوق صدقات و کشف کارت و رسید جعلی کمیته امداد از کلانتری 11 مرکزی شهریار موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.
متهم که اهل شیراز و ساکن فردیس است در تحقیقات و بازجویی پلیس گفت حدود 10 ماه بوده که با بدست آوردن یک برگ رسید کمیته امداد با استفاده از اسکن کردن و پرینت رنگی موفق به جعل آن شده است.
خدادادی افزود: با توجه به این که متهم جهت انجام این کار نیاز به یک جلد کارت شناسایی داشته نهایتاً به روشی که ذکر شد یک جلد کارت شناسایی کمیته امداد و مأمور جمع آوری صدقات و نذورات نیز به نام خود جعل کرده است.
خدادادی تصریح کرد: متهم روزانه به 30 باب منزل در شهرستان‌های شهریار، فردیس، ملارد و اندیشه مراجعه و با نشان دادن کارت کمیته امداد موفق به گرفتن 15 صندوق صدقات از آنان می‌شده است.
رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران عنوان داشت: وی با استفاده از کلید دست ساز و دم باریک صندوق‌ها را باز می کرده و روزانه مبلغ 100هزار تومان پول جمع آوری و بابت آنها رسید به صاحبان خانه می‌داده است.
وی خاطرنشان کرد: سارق برای شک نکردن مالکان شماره کذب بر روی صندوق می نوشته و اعلام می‌کرده غیر از او کسی حق باز کردن صندوق را ندارد و در این مدت جمعاً مبلغ 300 میلیون ریال اخذ که اکثر وجوه را جهت مصرف مواد مخدر از نوع شیشه و معیشت خود استفاده کرده است که در این خصوص نمایندگان کمیته امداد شهرستان‌های شکایت کرده و متهم به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قانونی شد.

 

دستگیری سارق حساب بانکی در قزوین
رئیس پلیس فتا استان قزوین از دستگیری یک سارق حساب بانکی اینترنتی در این استان خبر داد و به فارس گفت‌: به دنبال شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب وی در هشت ماه گذشته، ماموران پلیس فتا موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
مهدی مختاری‌نسب افزود: این ماموران با انجام تحقیقات فنی، سارق 32 ساله را در شهرستان البرز قزوین شناسایی و دستگیر کردند.
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان قزوین عنوان کرد: متهم که در بازجویی پلیس ابتدا منکر اقدام مجرمانه خود بود، با رویت مستندات پلیس به سرقت معترف شد.
مختاری‌نسب بیان کرد: متهم بنا به درخواست شاکی یک بار با استفاده از مشخصات کارت عابر بانک، اقدام به خرید شارژ برای وی کرده و با نگهداری و ذخیره رمز دوم، طی مدت هشت ماه اقدام به خرید شارژ کرده است.

 

نفت به جای مانده از واژگونی تریلر عراقی، آتش گرفت
معاون فرماندار پلدختر گفت: نفت به جامانده از واژگونی تریلر عراقی در شمال شهر پلدختر، آتش گرفت و فضای و آسمان اطراف را تیره‌وتار کرد.
به گزارش فارس، فضل‌الله نصراللهی در جمع خبرنگاران گفت: آتش‌سوزی حاصل از مواد سوختی تریلر واژگون شده عراقی به حدی بود که شعله‌های آن دکل‌های برق و مخابرات را تهدید و دود ناشی از این آتش‌سوزی فضای اطراف را تا یک کیلومتر تیره‌وتار کرد.
وی عنوان کرد: این آتش‌سوزی که در پیچ آب تاف محل واژگونی تریلر عراقی رخ داد، موجب تهدید دکل‌های برق و تیرهای مخابرات شد که با حضور به موقع آتش‌نشانی از سرایت آتش جلوگیری شد.
معاون فرماندار پلدختر اضافه کرد: با تلاش به موقع آتش‌نشانی شهرداری از سرایت آتش به دکل‌های برق و مخابرات جلوگیری شد و این آتش‌سوزی با گذشت نزدیک به یک ساعت مهار شد.
نصراللهی یادآور شد: در این آتش‌سوزی به زمین یک کشاورز خسارت وارد شد که این فرد جهت تعیین و میزان خسارت وارده باید به جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کند.
معاون فرماندار پلدختر در پایان متذکر شد: علت آتش‌سوزی تاکنون مشخص نیست، ولی از سوی اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان در دست بررسی و پیگیری است.

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 351254

برچسب‌ها