یک کشتی مسافربری کره جنوبی در سواحل این کشور غرق شده و عملیات امدادرسانی برای نجات سرنشینان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،روز چهارشنبه، ٢٧ فروردین (١٦ آوریل)، پلیس ساحلی کره جنوبی تایید کرد که یک کشتی مسافربری با چهارصد و هفتاد و پنج مسافر و سرنشین و یکصد و پنجاه خودرو در نزدیکی سواحل جنوبی این کشور غرق شده و تا کنون جسد دست کم دو نفر از آب گرفته شده است.

بی بی سی نوشت، تا کنون اکثر سرنشینان کشتی توسط ماموران امداد از آب گرفته شده و به خشکی انتقال یافته‌اند اما عملیات امدادرسانان برای یافتن حدود یکصد تن دیگر از سرنشینان کشتی ادامه دارد و امید می‌رود که آنان هم سوار بر قایق‌ها و با استفاده از جلیقه نجات، همچنان بر آب‌های منطقه شناور باشند.

مقامات کره‌ای گفته‌اند که تا پایان عملیات نمی‌توان در مورد آمار نهایی تلفات این حادثه اظهار نظر قطعی کرد.

کشتی حادثه دیده "سوول" نام داشته و اکثر مسافران آن را دانش آموزان دبیرستانی تشکیل می‌دادند که برای سفر آموزشی عازم جزیره جوجو واقع در حدود یکصد کیلومتری جنوب شبه جزیره کره بودند.

به گفته مقامات دولتی، در این عملیات هجده هلی کوپتر و سی و چهار فروند کشتی و قایق نیروی دریایی و گارد ساحلی شرکت دارند و تعدادی کشتی تجاری نیز برای کمک عازم محل شده‌اند. تصاویر تلویزیونی محل غرق کشتی را با ده‌ها فروند کشتی و تعدادی قایق نجات نشان می‌دهد.

غرق

خبرگزاری رویترز به نقل از کارکنان دبیرستان دانوان، واقع در حومه سئول، پایتخت کره جنوبی، گزارش کرده است که تمامی سیصد و سی و هشت دانش آموز سرنشین کشتی نجات یافته‌اند اما این خبر هنوز توسط گارد ساحلی و منابع دیگر تایید نشده است.

خانواده دانش آموزان مقامات دبیرستانی را مسئول دانسته و گفته‌اند که آنان بدون انجام بررسی‌های لازم ایمنی به اعزام فرزندانشان به سفر دریایی مبادرت کردند. به گفته مقامات دبیرستانی، هنگام وقوع حادثه، دریا آرام بود.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    96 17
    خدا کمکشون کنه. چه باحال بود اسم جزیره جوووو جووو
    • مسعود A1 ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
      60 8
      تلفظ دقیقش ججو هست به کسر جیم، نه جوجو
  • بی نام A1 ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    47 14
    تایتانیک2
  • علی A1 ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    8 1
    "در این عملیات هجده هلی کوپتر و سی و چهار فروند کشتی و قایق نیروی دریایی و گارد ساحلی شرکت دارند و تعدادی کشتی تجاری نیز برای کمک عازم محل شده‌اند." تقریبا یه ارتش رو فرستادن برای کمک ، چقدر برای جون مردمشون ارزش قائل هستن ....
  • سعید RO ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    55 3
    18 هلی کوپتر و 34 کشتی و چند تا کشتی تجاری برای نجات مسافران توی ایران همچین اتفاقی بیفته بعد از تلف شدن همه شاید یک دستگاه آمبولانس آژیرکشان سر صحنه حاضر بشه.
    • محسن A1 ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
      9 1
      تو ايران هلي كوپتر نجات خودش سقوط ميكنه... ارجاع به اتفاق مشابهي كه هفت هشت سال پيش تو زلزله ي مازندران افتاد و چند نفر از مقامات محلي مردند.
  • ژهرا A1 ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    0 17
    چه داغونن چشم بادومی ها ...
  • نگار IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    5 1
    اسم این جزیره jejo هستش نه جوجو شبکه کی بی اس تلویزیون کرهتعداد کشته شده هارا سه نفر اعلام کرده
  • سارا IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    3 3
    الهی بمیرم واسشون بیچاره ها خدا به دادشون برسه خدا کنه همشون زنده بمونن واقعا ناراحت شدم کاش ازطرف ایران نیروی کمکی میفرستادند اگه نیرو میفرستادن من حتمن میرفتمهعی بازم فقط میخام خداکمکشون کنه بعدشم تلفظ جزیره جیجو هست