مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز سه شنبه 26 فروردین 1393

مرد افغان که پس از قتل مادر و پسر ایرانی و آتش زدن آنها در چاه، برای انتقام دختر مورد علاقه اش را به همین شیوه به قتل رسانده بود، در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی دستگیر شد و به ارتکاب سه جنایت اعتراف کرد.
به گزارش مهر، آذرماه سال 1392 زنی با مراجعه به دادسرای امور جنایی تهران عنوان کرد که خواهرش رخساره 58 ساله به همراه پسرش فرزان 19 ساله به شهر نمک آبرود رفته اما پس از گذشت دو روز دیگر پاسخگوی تماس های او نبوده و ارتباط آنها از آن زمان قطع شده است. با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع فقدان و به دستور قاضی عموزاد، بازپرس شعبه سیزدهم دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
شاکی پس از حضور در اداره یازدهم در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : خواهر و خواهرزاده ام - رخساره و فرزان ــ پنجم آذر و به قصد انجام امورات ملکی، به قصد نمک آبرود از منزلشان واقع در خیابان ونک خارج و برابر تماس تلفنی در ساعت 23 به نمک آبرود رسیدند. تماس های تلفنی ما تا دو روز ادامه داشت تا اینکه پس از گذشت این مدت، ناگهان تماس های ما قطع شد و آنها دیگر پاسخگوی تماس های من نبودند تا تلفن های همراه هر دو نفر آنها خاموش شد!!.

همزمان با آغاز تحقیقات، کارآگاهان اداره یازدهم از طریق مدیریت ساختمان محل سکونت دو فقدانی اطلاع پیدا کردند که فرد جوانی با بی ام و به محل سکونت آنها مراجعه و با طرح این موضوع که فقدانی ها کشور را به مقصد آمریکا ترک کرده و در حالیکه کلید منزل را نیز به همراه داشته ، قصد ورود به منزل فقدانی ها را داشته که نگهبانی مجتمع مانع وی شده است.
با توجه به اطلاعات اخیر مبنی بر مراجعه فردی ناشناس به محل سکونت فقدانی ها و تلاش این شخص برای ورود به محل سکونت آنها، کارآگاهان به محل مراجعه و با بررسی تصاویر دوربین های مداربسته موفق به شناسایی مالک بی ام و شدند.
با شناسایی مالک خودرو مشخص شد که بی ام و به صورت استیجاری در اختیار فردی به نام محمد 22 ساله از اتباع کشور افغانستان قرار دارد.
با شناسایی تصویر محمد از سوی نگهبانی ساختمان محل سکونت فقدانی ها، دستگیری وی در دستور کار کارآگاهان اداره یازدهم قرار گرفت و وی سوم دی ماه، در منطقه محمدشهر کرج دستگیر و به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.
محمد در اظهارات اولیه به کارآگاهان گفت: به اتفاق رخساره و پسرش برای سرکشی به املاک به نمک آبرود رفته و 15 روز بعد به همراه آنها به تهران بازگشتیم و از آن زمان به بعد دیگر از سرنوشت آنها بی اطلاع هستم و احتمال می دهم که کشور را به مقصد آمریکا ترک کرده باشند.
با توجه به اظهارات محمد، بررسی صحت اظهارات وی در دستور کار کارآگاهان اداره یازدهم قرار گرفت. لذا ضمن بررسی سوابق خروج از کشور فقدانی ها، مشخص شد که هیچگونه سابقه خروج از کشور از سوی آنها وجود نداشته و شاکی نیز از قصد و نیت خواهر و خواهرزاده اش برای خروج از کشور بی اطلاع است.

با اطمینان از کذب بودن تمامی اظهارات محمد و همچنین دیگر اطلاعات به دست آمده از تحقیقات پلیسی، وی به ناچار لب به اعتراف گشود و به ارتکاب جنایت آتشین و قتل مادر و فرزند اعتراف و عنوان داشت که این دو نفر را در حالتی نیمه بیهوش و در داخل یک چاه به آتش کشیده است.
متهم در خصوص انگیزه جنایت به کارآگاهان گفت: تعداد 1600 عدد سکه تمام بهار آزادی برای رخساره خریداری کردم و وی نیز در قبال سکه ها چندین فقره چک تحویل داده بود، اما تمامی چک ها در زمان سررسید برگشت خورده بودند. زمانی که برای سرکشی املاک به نمک آبرود رفته بودیم، درباره پول سکه ها با یکدیگر صحبت کردیم و رخساره بیان کرد که تمامی پول های خود را از کشور خارج کرده و در حال حاضر پولی در اختیار ندارد و مدعی شد که هر زمان به مقصد (کشور آمریکا) برسد، پول سکه ها را برایم ارسال خواهد کرد. من نیز که به صحبت های او دیگر اعتمادی نداشتم، نقشه قتل وی و پسرش را کشیده تا پس از قتل آنها، اموالشان را تصرف کنم.
متهم در خصوص نحوه جنایت نیز به کارآگاهان گفت: در مسیر بازگشت از نمک آبرود به سمت تهران بود که با طرح و نقشه قبلی و با استفاده از آبمیوه مسموم، هر دو نفرشان را بیهوش کرده و آنها را به داخل باغ خود در روستای خوش نام از توابع شهرستان ملارد منتقل و در حالیکه در حال بهوش آمدن بودند به داخل چاه داخل باغ انداخته و با ریختن بنزین، هر دو نفر آنها را آتش زده و به قتل رساندم.
متهم پس از اعتراف به دو جنایت آتشین، پرده از سومین جنایت و قتل دختری 20 ساله به نام زهرا برداشت و عنوان داشت: زهرا دختر مورد علاقه ام بود و قصد داشتم تا با او ازدواج کنم اما پس از آنکه با یکدیگر درگیر شده و زهرا بیان داشت که از ازدواج با من منصرف شده، به قصد انتقام و به همان شیوه بیهوشی او را نیز به داخل چاه انداخته و جنازه او را نیز بهمراه دو فقدانی به آتش کشیدم.
با توجه به اعتراف جدید متهم، بلافاصله هماهنگی های لازم با پلیس آگاهی شهریار انجام و مشخص شد که پرونده فقدانی زهرا 20 ساله در پلیس آگاهی شهریار در حال رسیدگی است.

متهم در ادامه اعترافات، دو نفر از بستگان خود - هر دو نفر از اتباع کشور افغانستان- به نام های نبی 22 ساله و پیروز 20 ساله را نیز به عنوان افرادی که او را در ارتکاب این سه جنایت همراهی کرده اند، معرفی کرد.
سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح متهم، بلافاصله هماهنگی های لازم قضایی- انتظامی انجام و کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به همراه قاضی عموزاد، قاضی احمدی (قاضی ویژه دادسرای ملارد)، پلیس آگاهی شهرستان شهریار، تیم تشخیص هویت، تیم آتش نشانی، پزشکی قانونی و ... 25 فروردین به محل ارتکاب جنایت مراجعه و با دستگیری نبی و پیروز به عنوان دو متهم دیگر پرونده، در ساعت 16 و 30 دقیقه موفق به کشف جسد سه نفر ( یک مرد و دو نفر خانم ) از داخل چاه داخل باغ شدند.
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان این خبر نیز عنوان داشت: به دستور مقام قضایی بقایای بجای مانده از اجساد به پزشکی قانونی منتقل و متهمان برای انجام تحقیقات تکمیلی و بررسی صحت اظهارات متهم اصلی پرونده، با قرار بازداشت موقت در اختیار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

 

قتل در بیمارستان با ضربات چاقو!
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم از دستگیری عوامل اصلی درگیری منجر به قتل در بیمارستان شهید بهشتی قم خبر داد.
به گزارش ایسنا، سرهنگ مهدی قدمی با اعلام این خبر گفت: در حدود ساعت 22 و 30 دقیقه روز شنبه نهم فروردین‌ماه یک فقره درگیری در محله شادقلی‌خان قم به وقوع می‌پیوندد که در این درگیری سه نفر از طرفین دعوا مصدوم می‌شوند. علت وقوع درگیری، اختلافات قبلی فی ما بین طرفین بود.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم اضافه کرد: حدود ساعت 20 دقیقه بامداد دهم فروردین 93 پنج نفر از یک طرف دعوا و دو دقیقه بعد طرف دیگر دعوا که مجروح شده بودند، برای مداوا به بیمارستان شهید بهشتی مراجعه می‌کنند و به محض دیدن همدیگر مجددا با یکدیگر درگیر می‌شوند.
قدمی افزود: متاسفانه در این درگیری یکی از طرفین دعوا، طرف دیگر را با ضربات چاقو از ناحیه گردن و سر مورد اصابت قرار می‌دهد. مصدوم به اتاق عمل منتقل شده اما به علت شدت جراحات وارده و با وجود انجام اقدامات پزشکی در اتاق عمل جان می‌سپارد.
وی تأکید کرد: پس از اطلاع نیروی انتظامی و دستگاه قضایی از وقوع این حادثه و پس از بازبینی تصاویر ضبط شده از صحنه درگیری با توجه به بازتاب و تبعات این حادثه در جامعه، شناسایی و دستگیری عوامل اصلی این درگیری بصورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی و دستگاه قضایی استان قرار گرفت. با انجام تحقیقات گسترده و گسترش اقدامات اطلاعاتی با بسیج تمام توان و با تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس آگاهی و سایر رده‌های انتظامی، هویت طرفین دعوا، علت درگیری، ‌سوابق طرفین و... مشخص و نهایتاً عوامل اصلی شناسایی و دستگیر شدند.

 

دستگیری عامل گروگان گیریهای سریالی/ 3 پسر نوجوان قربانی مرد تبهکار
مرد گروگان گیر که پس از ربودن 3 پسر نوجوان در خرمشهر در اجرای سناریوی اخاذی خود ناکام مانده بود قربانیان خود را در بیابان رها کرد.
به گزارش مهر چندی قبل مردی هراسان با مراجعه به ماموران پلیس شهرستان خرمشهر از ربوده شدن پسرش خبر داد.
این مرد در شکایت خود به ماموران گفت: پسر 17 ساله ام امروز برای انجام کاری از خانه خارج شد و دیگر بازنگشت. ساعتی بعد مرد ناشناسی با من تماس گرفت و مدعی شد پسرم را ربوده و برای آزادی او باید پول پرداخت کنم.
وی ادامه داد: وقتی به مرد آدم ربا گفتم این پول را ندارم او با عصبانیت تلفن را قطع کرد و احتمال می دهم بلایی سر پسرم آورده باشد.
پس از این شکایت و با توجه به حساسیت موضوع، دادستان خرمشهر به تیمی از ماموران ماموریت داد تحقیقات در این زمینه را آغاز کنند. بررسی ماموران نشان داد متهم وقتی نتوانسته شاکی را راضی به پرداخت پول کند پسر 17 ساله را در بیابان های اطراف خرمشهر رها و متواری شده بود.
گروگان نوجوان در جریان تحقیقات گفت: متهم به بهانه حمل بشکه های آب مرا صدا زد و سپس با تهدید چاقو به بیابان های اطراف شهر برد.
درحالیکه تحقیقات در این زمینه ادامه داشت، کارآگاهان پلیس آگاهی در جریان دو فقره آدم ربایی دیگر قرار گرفتند. در این پرونده ها نیز مرد گروگان گیر پس از ناکامی در اخاذی از طعمه خود، وی را در محلی خلوت رها کرده بود.
علیرضا باوی دادستان عمومی و انقلاب خرمشهر به مهر گفت: با توجه به طرح سه شکایت از مرد گروگان گیر، تحقیقات گسترده ای در این زمینه آغاز و با کمک قربانیان از متهم چهره نگاری شد. با بررسی های صورت گرفته، مرد گروگان گیر شناسایی و در عملیاتی دستگیر شد. متهم در بازجویی ها انگیزه خود از این کار را اخاذی اعلام کرد.

 

تویوتا با 210 کیلو متر سرعت در آزاد راه امیر کبیر متوقف شد
تویوتا آریون با سرعت غیر مجاز 210 کیلومتر توسط تیم گشت پلیس راه اصفهان- تهران متوقف و روانه پارکینگ شد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ رضا رضایی، رئیس پلیس راه انتظامی استان اصفهان گفت : تیم کنترل سرعت پلیس راه اصفهان- تهران،حین کنترل خودروهای عبوری در محور آزاد راه امیر کبیر، یک تویوتا را که با سرعت غیر مجاز 210 کیلومتر بر ساعت در حرکت بود متوقف و روانه پارکینگ کردند.
این مقام مسئول عنوان داشت:براساس قانون جدید راهنمایی و رانندگی ،خودرو توقیف و راننده آن جهت شرکت در کلاس آموزشی و سیر مراحل قانونی به پلیس راه استان معرفی شد.

 

سه دختر در یک آب بند ساز نخیلات در جاسک غرق شدند
دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران جاسک از غرق شدن سه دختر از اعضای یک فامیل در یک بند ساز نخیلات در روستای گروک بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.
احمد گمتیلی به ایرنا گفت: این سه دختر نوجوان دانش آموز دیروز دوشنبه به علت آشنا نبودن به شنا نتوانستند خود را نجات دهند و اجساد آنان از آب بیرون کشیده شد.
وی اسامی کشته شدگان این حادثه را زینب جنگ جوش 14ساله، فاطمه جنگ جوش 15 ساله و نجمعه قیصری 16 ساله اعلام کرد.


دستگیری قاچاقچی آثار باستانی در خانه فساد
فرمانده انتظامی شهرستان قدس غرب استان تهران از دستگیری یک قاچاقچی اشیای عتیقه و آثار باستانی در یک خانه فساد و کشف یازده قلم شیء عتیقه و تاریخی با قدمت طولانی از منزل وی خبر داد.
به گزارش ایسنا، سرهنگ حجت اله کرمی زند گفت: ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان در پی کسب اخباری مبنی بر نگهداری و فروش اشیاء عتیقه و آثار باستانی توسط فردی ساکن شهر قدس در منزل خود، موضوع را به صورت ویژه در دستورکار خود قرار دادند. پس از انجام تحقیقات و حصول اطمینان، با تشکیل یک تیم عملیاتی و هماهنگی با مقامات قضایی، شخص موردنظر در یک عملیات غافلگیرانه و در یک خانه فساد دستگیر شد.
کرمی زند افزود: پس از بازجویی از متهم دستگیر شده، وی به وجود اشیاء عتیقه در منزل خود اعتراف کرد که در بازرسی انجام شده ، یک کیف و یک کارتون حاوی انواع آثار باستانی و عتیقه در داخل اتاق خواب وی، که بصورت کاملاً حرفه‌ای در قسمت کمد دیواری جاسازی شده بود، کشف شد. با توجه به احتمال وجود سایر افراد مرتبط با این پرونده یا همدستان متهم تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد.

 

محاکمه کارگردان قلابی به اتهام کلاهبرداری
پرونده مرد کلاهبردار که با معرفی خود به عنوان کارگردان سرشناس از افراد علاقه مند به بازیگری اخاذی می کرد برای رسیدگی به شعبه 102 دادگاه جزایی خرمشهر فرستاده شد.
به گزارش مهر، چندی قبل پسر جوانی با مراجعه به دادسرای خرمشهر، راز اقدامات مجرمانه مرد کلاهبردار را فاش کرد. او به بازپرس گفت چند روز قبل با مرد جوانی آشنا شدم که مدعی بود دارای مدرک بین المللی کارگردانی است. یک روز به دفترش رفتم و او مدارکش را نشانم داد. من که به حرفهایش اعتماد کرده بودم به وی پول دادم تا در یک فیلم سینمایی به من اجازه بازی دهد اما با گذشت چند روز متوجه شدم وی به این شیوه از من کلاهبرداری کرده است.
پس از این شکایت، تحقیقات در این زمینه آغاز و مشخص شد متهم اقدام به جعل مدرک بین المللی کارگردانی کرده و به این شیوه از افراد جوان و دانشجویان کلاهبرداری کرده است.
وی پس از گرفتن پول از قربانیان خود تست بازیگری می گرفت و به آنها قول می داد در یک فیلم یا سریال تلویزیونی از آنها استفاده خواهد کرد. با افشا شدن راز کلاهبرداری های متهم ماموران وی را دستگیر کردند که مرد جوان در بازجویی ها به جرم خود اعتراف کرد.
روشن روان، رئیس دادگستری شهرستان خرمشهر در این باره به مهر گفت: پرونده متهم پس از صدور کیفرخواست به شعبه 102 دادگاه جزایی خرمشهر فرستاده شده و قرار است به پرونده اش در این شعبه رسیدگی شود.

 

نجات یک شهروند از میان دود و آتش
آتش سوزی واحد مسکونی در خیابان گیشا با تلاش آتش نشانان و نجات یک شهروند به سرعت مهار و خاموش شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، پس از اطلاع رسانی این حادثه به سامانه 125، بلافاصله با هماهنگی ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران، ساعت 20:27 دقیقه دوشنبه شب، آتش نشانان ایستگاه های 10، 77، 49 و گروه امداد و نجات 3 و همچنین یک خودروی نردبان به همراه یک تشک نجات و یک خودروی حامل دستگاه تنفسی روانه محل حادثه در خیابان گیشا، خیابان 39 شدند.
محمود شادکی، مدیر منطقه 2 عملیات سازمان آتش نشانی که در محل حادثه حضور داشت در این باره گفت: هنگام رسیدن آتش نشانان، دود غلیظی طبقه ششم یک ساختمان 6 طبقه مسکونی را در بر گرفت و از فاصله دور قابل رؤیت بود. آتش نشانان بلافاصله به دو گروه تقسیم شدند که گروه اول پس از ایمن سازی محل حادثه و قطع گاز و برق اقدام به لوله کشی آب کرده و در مدت زمان کوتاهی آتش سوزی را مهار و خاموش کردند.
مدیر منطقه 2 عملیات با اشاره به اقدام گروه دوم برای جستجوی افراد گرفتار در داخل ساختمان و محل آتش سوزی افزود: آتش نشانان با خاموش کردن به موقع این آتش سوزی، از سرایت آتش به منازل اطراف جلوگیری کردند و همچنین موفق شدند یکی از ساکنین را از میان شعله های آتش نجات داده و تحویل امدادگران اورژانس دادند.

 

انبار کالا در جاده ورامین در آتش سوخت
آتش سوزی یک انبار کالای صنعتی در حوالی قرچک وارمین بامداد امروز سه شنبه با تلاش آتش نشانان تهران و همچنین آتش نشانی قرچک و مامازن مهار و کاملا خاموش شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، به دنبال درخواست کمک مردم برای مهار آتش سوزی بزرگی که در محدوده منطقه قرچک رخ داده بود، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های 66 و 86 این سازمان را در ساعت 04:30 دقیقه بامداد امروز سه شنبه راهی محل حادثه در جاده ورامین(حوالی قرچک)، محله گل تپه کویر کرد.
به گفته بهنام ریاضی، افسر آماده منطقه 7 عملیات سازمان آتش نشانی تهران، آتش نشانان بیدرنگ از چند قسمت اقدام به مهار شعله های سرکش آتش کرده وپس از تلاش های بی وقفه و کمک رسانی به آتش نشانی قرچک سرانجام این آتش سوزی گسترده را به طور کامل خاموش و از سرایت آن به اطراف جلوگیری کردند.
وی افزود: محل حادثه سوله ای به وسعت 300 متر مربع و مملو از وسایل برقی، الیاف و تسمه های لاسنیکی بود که کاملا در کام آتش فرو رفته بود.
بهنام ریاضی در ادامه ابراز داشت: در کناراین سوله یک اتاقک کارگری قرار داشت که درهنگام بروز حادثه تعدادی از کارگران دراین مکان در حال استراحت بودندکه همگی درهمان لحظات اولیه و پیش از گسترش آتش به این مکان به سلامت از این محل خارج شده بودند.
این افسر آماده آتش نشانی تهران همچنین خاطرنشان کرد که در این آتش سوزی به هیچ کس آسیب جانی نرسید.

 

آتش سوزی انبار وسیع گونی
آتش سوزی یک انبار بزرگ گونی های اسقاطی در جاده ورامین، سه ایستگاه آتش نشانی تهران را به محل حادثه کشاند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران با مطلع شدن از وقوع این حادثه بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های 9، 90 و 79 و همچنین یک دستگاه تانکرآب را ساعت 04:56 دقیقه بامداد امروز سه شنبه به محل حادثه در جاده ورامین، روستای قلعه نو، جنب پمپ بنزین مهتاب اعزام کرد.
بهنام ریاضی، افسرآماده منطقه 7 عملیات سازمان آتش نشانی تهران گفت: محل حادثه یک انبار روباز به وسعت دو هزارمترمربع بود که در آن مقادیر زیادی گونی های اسقاطی و دیگر مواد دست دوم قابل اشتعال نگهداری می شد.
آتش نشانان به محض رسیدن به محل حادثه، با توجه به وسعت و شدت این آتش سوزی به چند گروه تقسیم شده و وارد عملیات مهار شعله های آتش شدند که با تلاش آنان از گسترش آتش جلوگیری شد.
این افسر آماده آتش نشانی تصریح کرد: قرار داشتن پمپ بنزین در جنب این انبار حساسیت زیادی ایجاد کرده بود و هرآن احتمال می رفت شعله های آتش انبار به این مکان پرخطر در مجاور آن کشیده شود که با سرعت عمل نیروهای عملیاتی از سرایت آتش به اطراف ممانعت به عمل آمد و آتش سوزی در همان محل شروع و داخل انبار خاموش شد. در این حادثه به هیچ کس آسیب جانی نرسید.

 

آتش سوزی در آشپزخانه صنعتی
آتش سوزی در یک آشپزخانه صنعتی در غرب تهران پیش از گسترش آن از زیرزمین یک ساختمان دو طبقه به اماکن فوقانی، توسط آتش نشانان سه ایستگاه مهار و کاملا خاموش شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، ستاد فرماندهی آتش نشانی به دنبال تماس شهروندان با سامانه 125، بیدرنگ نیروهای عملیات ایستگاه های 45، 76 و گروه امداد و نجات 8 به همراه دو تانکر در ساعت 05:37 دقیقه بامداد امروز سه شنبه به سمت چیتگر شمالی، خیابان جهاد، خیابان خیبر حرکت کردند.
بنا به گفته افسرآماده منطقه یک عملیات سازمان آتش نشانی تهران، آتش سوزی در زیرزمین یک ساختمان دو طبقه به وسعت 80 متر مربع که تبدیل به آشپزخانه مرکزی شده بود، رخ داد.
بهرام علی بیگی افزود: آتش سوزی به علت نامعلومی از داخل آشپزخانه و از قسمت اجاق گاز خوراک پزی شروع شد و به سرعت شعله ور شد. آتش نشانان بلافاصله بعداز قطع گاز و برق ساختمان، به وسیله چند رشته لوله آبرسانی اقدام به مهار آتش کردند و موفق شدند در کمترین زمان ممکن شعله های آتش را خاموش کنند و از سرایت آن به 3 مغازه در طبقه اول و همچنین یک واحد مسکونی در طبقه دوم ممانعت به عمل آورند.
این افسر آماده آتش نشانی تصریح کرد: در زمان بروز این حادثه 7 نفر از کارگران این آشپزخانه در قسمت اتاق استراحت آشپزخانه در خواب بودند که در لحظات اولیه با کمک آتش نشانان به سلامت از زیرزمین خارج شدند.در این حادثه به هیچ کس آسیب جانی نرسید.

 

آتش‌سوزی انبار پشم در مشهد
صبح امروز سه شنبه انبار پشم واقع در جاده سیمان مشهد در آتش سوخت.
آتش‌پاد سوم محمدجواد قائمی، افسر نگهبان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری به ایسنا گفت‌: پس از اعلام این حادثه به سامانه 125 توسط نگهبان انبار، نیروهای عملیاتی ایستگاه 37 به محل وقوع حریق اعزام شدند.
ستاد فرماندهی با توجه به حساسیت و بافت تجاری، صنعتی بودن محل حادثه و نیز وجود مقادیر زیادی از اقلام قابل اشتعال در این انبار، همزمان بیش از 30 آتش‌نشان از ایستگاه‌های 21، 2، 38، هشت، 6، 29 و 37 را به همراه 10 خودرو سنگین اطفاء حریق به محل حادثه اعزام کرد.
قائمی با اشاره به اینکه امکان سرایت این حریق انبار مجاور وجود داشت، افزود: با تلاش آتش‌نشانان این حریق ظرف کمتر از 17 دقیقه مهار شد.
افسر نگهبان سازمان آتش‌نشانی شهرداری مشهد فقدان سیستم اعلام و اطفاء حریق خودکار، انبارداری ناایمن و کارکنان آموزش‌دیده و آماده در مواقع اضطراری را از جمله موارد نا ایمن در این انبار عنوان کرد. این حادثه هیچ مصدومی نداشت.

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    51 1
    خدایا..........چرا.......اینهمه ادم کشی
  • بی نام IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    93 5
    هر ساله چه تعداد ایرانی توسط افغانها کشته میشود؟؟؟؟؟؟ آیا درست است؟؟؟ یکی پاسخ بدهد .
    • بی نام A1 ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
      31 2
      اگر قرار بود کسی پاسخگو باشه که نمی گذاشتن چند میلیون افغانی غیر قانونی بیان و هرکاری خواستن بکنن
  • علي ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    43 6
    چرا افغاني بيرون نميكنند
  • بی نام IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    37 5
    دولت و نیروی انتظامی باید همه افغانها را از ایران اخراج کنند
  • بی نام A1 ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    42 4
    چرا مسئولین پیگیری نمیکنند که اتباع غیر قانونی افغانستان را به کشور خودشان برگردانند تا کی باید شاهد مرگ ایرانیها به دست اتباع افغان باشیم.قتل وحشیانه این سه نفر بس نیست؟