۰ نفر
۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳
اعدام انقلابی رزم آرا به روایت اسناد

انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی در جدیدترین اثر خود کتاب «اعدام انقلابی رزم آرا به روایت اسناد» تألیف و تدوین داود امینی را منتشر کرد.

به گزارش خبرآنلاین، نویسنده و پژوهشگر «اعدام انقلابی رزم آرا به روایت اسناد»، از پیشگامان مطالعات فدائیان اسلام پژوهی است که تاکنون چند کتاب مهم پیرامون تاریخ مبارزات فدائیان اسلام تألیف و منتشر کرده است.

ناشر در توضیحاتی در خصوص کتاب آورده است: پیدایش و فعالیت جمعیت فدائیان اسلام از جمله وقایع مهم تاریخ معاصر ایران است که با علقه‌های اسلامی شکل گرفت. گرچه این جمعیت در آغاز حرکت خود اجرای احکام شرعی و حفاظت از حریم دین را در سرلوحه اقدامات خود قرار داده بود، اما در جریان نهضت ملی نفت حضور فعالی یافت و با دو اعدام انقلابی نقش بسیار مهمی در عملی شدن نهضت مذکور ایفا کرد. اعدام انقلابی هژیر، راه را برای حضور نمایندگان طرفدار ملی کردن صنعت نفت و طرفدار آیت الله کاشانی و دکتر مصدق در مجلس شورای ملی فراهم کرد و اعدام انقلابی رزم آرا، مهمترین مخالف تصویب قانون ملی شدن نفت را از سر راه نهضت برداشت.

طی سالهای بعد از انقلاب، بعضی از اشخاص و گروه‌ها برای به زیر سؤال بردن نقش فدائیان اسلام در اعدام انقلابی رزم آرا، با خوانشِ گزینشیِ اسناد چنین وانمود کرده‌اند که ضارب رزم آرا نه خلیل طهماسبی، بلکه یکی از نظامیان رژیم پهلوی بوده است. برای پاسخ علمی به این شبهه، بازخوانی کامل اسناد مربوط به اعدام انقلابی رزم آرا ضروری می‌نمود. بر همین اساس، این اثر با تکیه بر اسناد بازجویی خلیل طهماسبی، بر آن است روایت مستند و مستدل این واقعه را بیان کند.

این کتاب، مجموعه کاملی از مستندات تاریخی است که حقیقت وقایع تاریخی این مقطع را روشن می‌کند. این اسناد، از جمله مهمترین شواهد تاریخی است که واقعیت نقش فدائیان اسلام و خلیل طهماسبی را که خود قربانیان این واقعه بودند، نمایان می‌کند.

بنابراین گزارش، اسناد صورت بازجویی‌ها و اسناد ارائه شده در این مجموعه، به دقت استنساخ شد و برای اینکه انتقال مفاهیم آن به مخاطبان راحتتر باشد، متن استنساخ شده، به وسیله نگارنده نگارش و ویراستاری شد.

این کتاب در 584 صفحه و با قیمت 18 هزار تومان منتشر شده است.

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =