ایسنا نوشت: برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای فاوای ایران به گونه‌ای است که پیش بینی می‌شود در این عرصه تا پیش از سال ۱۴۰۰ متوسط سرعت دسترسی مشترکین پهن‌باند به ۲۰ مگابیت بر ثانیه رسیده باشد.

طبق برنامه‌ریزی‌های مسئولان ارتباطی کشور تلاش بر آن است که در قالب برنامه پنج ساله، افزایش پنج برابری محتوای بومی در فضای مجازی را شاهد باشیم.

بدین ترتیب طبق اهداف در نظر گرفته شده قرار است تا پایان این برنامه پوشش شبکه پهن‌باند برای ۸۰ درصد خانوارها با سرعت دسترسی مشترک به حداقل ۲۰ مگابیت در ثانیه فراهم شود.

همچنین تلاش می‌شود تا پوشش کامل ارائه‌ی خدمات دولت الکترونیکی با ارائه‌ ۱۰۰ درصدی خدمات مذکور تا این مدت محقق شده و پوشش شبکه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات و خدمات الکترونیکی دولت برای روستاها، مناطق کمتر توسعه یافته و مناطق مرزی از طریق برقراری امکان دسترسی خدمات الکترونیکی به ۹۰ درصد روستای بالای ۲۰ خانوار کشور مهیا شود.

افزایش توان داخلی فناوری ساخت ماهواره‌های سنجشی، مخابرات مدار بسته میزان ۵۰ درصد و ارائه ۱۵ خدمت نوین فضایی با ارزش افزوده، ارتقاء دانش در فناوری‌های نوینی چون نسل چهارم و پنجم تلفن همراه، داده‌های عظیم، پردازش ابری، اینترنت اشیاء و تولید و به کارگیری کالاهای داخلی از دیگر اهداف تعیین شده در قالب این برنامه است.

تصویر کلان بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در پنج سال آینده یعنی تا سال ۱۳۹۹ به گونه ای تدوین شده که افزایش پهنای باند اینترنت کشور در کل شبکه داخلی و بین الملل با مدل ترافیک ۸۰ به ۲۰ پیش رفته و ظرفیت شبکه IP داخل به ۱۲۰ ترابیت بر ثانیه برسد.

گسترش بازار و کسب و کار بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات به میزان سه برابر از ۲۶ هزار میلیارد تومان در سال ۱۳۹۱ به حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان در سال ۱۳۹۹، رشد ارزش افزوده بخش با نرخ ۱۹.۴ درصد، سرمایه‌گذاری مستقیم ۶۰ هزار میلیارد تومانی برای توسعه شبکه‌های دسترسی و زیرساخت‌های لازم و ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در سایر بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی که در مجموع معادل ۱۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش را به دنبال دارد از دیگر چشم اندازهای ارتباطی تعریف شده در افق ۱۴۰۰ به شمار می‌رود.

در نهایت نیز افزایش ترانزیت بین‌الملل از Gb/s ۵۵۸ به ۱۰ برابر و توسعه شبکه ملی اطلاعات از دیگر اهداف تعریف شده در این بخش به شمار می‌رود.

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 551989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =