خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: قصه حقوق های نجومی مساله کشوری است که همه ذهن ها هم متوجه آن است و مقام معظم رهبری هم تذکر دادند.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام سیداحمد خاتمی در خطبه های نمازجمعه تهران با اشاره به جنایت های آمریکا، گفت: اگر ششم تا 12 تیرماه را تابلویی از حقوق بشر آمریکایی قراردهیم،سخن گزاف نگفته ایم.

وی افزود: درششم تیرماه ترور مقام معظم رهبری و هفتم تیرماه انفجاردفترحزب جمهوری اسلامی و شهادت 72 خدمتگزار که در راس آنان آیت الله شهید دکتر بهشتی بودند.

خاتمی ادامه داد: در هشتم تیرماه نیز بمباران شیمیایی سردشت در سال 66 و در یازدهم تیرماه شهادت آیت الله شهید صدوقی و12 تیرماه سرنگونی هواپیمای ایران توسط ناو امریکایی در سال 67 را شاهد بودیم .

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت:در تمام این حوادث مستقیم وغیرمستقیم امریکا دخیل بوده است بنابراین امریکا باید خجالت بکشد که با این جنایتهایی که همچنان انجام می دهد دم از حقوق بشر بزند .

خاتمی گفت: ننگ اینها است که شعارحقوق بشر می دهند آن هم شعاری که خودشان مرتکب جنایات هستند وشعار مبارزه با تروریسم می دهند ولی در خط مقدم حامیان تروریسم آن هم بدترین نوع تروریسم دولتی تروریسم صهیونیستی است .اگر دنیا در پی شناسایی خط مقدم ناقصان حقوق بشر است در خط مقدم آن رژیم امریکا است.

اهم سخنان خطیب جمعه امروز تهران به نقل از خبرگزاری ها به شرح زیر است:
** عربستان و بحرین، مامور اجرای فرامین صهیونیستها هستند. عربستان مردم روزه‌دار یمن را وحشیانه بمباران می‌کند، فاجعه منا بی‌عرضگی عربستان بود، آل‌سعود لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارند. بحرین تبدیل به زندان شهروندانش شده، اگر قرار به سلب تابعیت است، آل خلیفه اصالتاً عربستانی باید سلب تابعیت شود، نه شیخ قاسم اصالتاً بحرینی.عاقبت آل‌خلیفه، عاقبت شاه ایران است.

** قصه حقوق های نجومی مسئله کشوری است که همه ذهن ها هم متوجه آن است و مقام معظم رهبری هم تذکر دادند. حقوقهای نجومی دستخوش تسویه‌حسابهای سیاسی نشود، نقش واسطه‌هایی که آدمهای این‌ چنینی را برای مسئولیت معرفی کردند، پیگیری شود.

** واقعیتی که وجود دارد اینست که مردم ما حکومت ما را قیاس می کنند به حکومت عدل امام علی (ع) و حکومت مولا را با وصف عدالت می شناسند و این انتظار را دارند بنابراین حقوق ها وهدایای اینچنینی با روح حکومت عدل علی بیگانه است ومردم حق دارند رنجیده باشند. مسئله قابل توجه اینست که در اوایل حکومت امیرمومنان نیز همین حقوق ها و هدایای نجومی بود و آنقدر به برخی افراد از بیت المال بخشیدند که بعد از مرگ آن افراد طلاهای آنها را با تبربریدند و بخشیدند. ولی زمانی که علی علیه السلام سرکار آمد فرمود از حلقوم انها که گرفتند بیرون می کشم مگر به مهر زنهایشان در آمده باشد .

** در موضوع حقوق های نجومی و حقوق بگیران باید استثناء دیده شود چراکه این قاعده کلی نیست و نباید مدیران قابل و لایق زیر سئوال بروند، اصل مسئله نباید سیاسی شده و مایه تسویه جناحی قرار گیرد و هم مقابله با آن باید مقابله زیربنایی باشد.

** با عزل چند مدیر مسئله جوابگو نخواهد بود و باید منافذ ورودی بسته شود و در عرصه دولت باید اقدام شود و مجلس شورای اسلامی هم همکاری داشته باشد .

** خوشبختانه در این مسئله وفاق ملی است ومسئولان عزم جزم کردند برای مقابله و برخوردها شروع شده و انشاالله به صورت عمیق پیش بروند و گزارش آن به مردم داده شود .

** در این موضوع مسئله آمران وعاملان مطرح می شود بنابراین هم امران وهم واسطه هایی که چنین افرادی را در این پست ها دست وپا کردند باید پیگیری شوند.

**ما مسلمانان یک امت‌ایم و نمی‌توانیم درد و آوارگی مردم فلسطین را احساس نکنیم، راهپیمایی روز قدس یعنی اینکه اگر از دست ما کار اجرایی ساخته نیست اما اجازه نمی‌دهیم فلسطین فراموش شود ما اجازه نمی‌دهیم مسأله فلسطین از یک مسأله اسلامی به یک مسأله عربی تبدیل شود و آرمان فلسطین در حاشیه قرار بگیرد. راهپیمایی روز قدس یک فریضه سیاسی و گام‌هایی دشمن‌ستیز است.

**راهپیمایی روز قدس 6 مبنای قرآنی و روایی دارد که عبارت است از ظلم‌ستیزی، یکپارچه و واحد بودن امت اسلامی، نفرت از استکبار، بیعت با ولایت، مصداق امر جامع و الغضب لله و تبری از دشمنان دین خدا.

**به تعبیر رهبری امروز آمریکا طاغوت اعظم است، اسرائیل ولیده نامشروع این دولت جبار است و در متن شعار مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا هم قرار دارد.

** {با اشاره به سانحه واژگون شدن اتوبوس حامل سربازان و درگذشت تعدادی از آنها} ارتش در این عرصه ورود خوبی داشت تا کمی از آلام بازماندگان را تخفیف دهد و برای مداوای مجروحان هم تلاش بیشتری کند.باید برنامه ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم.

** { با اشاره به حوادث تروریستی اخیر ترکیه} ما بارها به برخی از این کشورها که حامی داعش هستند هشدار داده‌ایم که این ماری که شما پرورش داده‌اید خودتان را می‌گزد.ترکیه نفت را از داعش می‌خرد و برای آنها بازارچه محلی درست کرده است.ما از کشته شدن هیچ انسانی خوشحال نیستیم ولی به مسئولان ترکیه‌ای می‌گوییم شما باید بیدار شوید زیرا خودکرده را تدبیر نیست.همین حالا هم دیر نشده و دست از حمایت داعش بردارید.
29213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 551920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عليرضا IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    37 3
    كاش اقاي خاتمي هم فيشهاي حقوقي چند مسئوليتي كه بر عهده داره رو نشون ميداد
    • بدون نام ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
      2 19
      چراشماخیلی بدبینی.
  • بی نام IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    8 1
    مدیران لایق نظرشان خودشان واصولگرایان مومن است