۰ نفر
۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶

ایرنا نوشت: دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) سه شنبه در بروکسل اعلام کرد که نقض فضای هوایی ترکیه در مرز با سوریه 'یک تصادف' نبود.

خبرگزاری فرانسه سه شنبه از بروکسل گزارش داد که این اظهارات در حالی مطرح می شود که پیش از این ترکیه از دوبار ورود جت های مسکو به داخل فضای هوایی ترکیه خبر داده بود.
'ینس استولتنبرگ' در یک نشست مطبوعاتی گفت: این یک تصادف نیست بلکه یک تخطی جدی است.
براساس این گزارش این نقض (هوایی) در مقایسه با تخطی های هوایی دیگری که در اروپا رخ می دهد مدت طولانی به طول انجامید.
روسیه از یک هفته پیش دست به حملات هوایی علیه نیروهای تروریستی داعش زده که این اقدام با مخالفت برخی کشورهای غربی مواجه شده است.این حملات هوایی که با آگاهی مسئولان سوریه انجام می گیرد خسارات زیادی به تروریست های وارد کرده و با استقبال مردم سوریه مواجه شده است.
پیشتر خبرگزاری ایتارتاس گزارش داد: وزارت دفاع روسیه اعلام کرد یک هواپیمای نظامی روسیه به علت شرایط بد آب و هوایی لحظاتی وارد حریم هوایی ترکیه شد.
ژنرال ایگور کوناشنکوف (Igor Konashenkov) دیروز (دوشنبه) گفت: 'روز شنبه 3 اکتبر (11 مهر) هواپیمای شکاری روسی سوخوی-30 در حالیکه پس از پایان ماموریت رزمی برنامه ریزی شده، جهت بازگشت به فرودگاه «حمیمیم» مشغول مانور روی نواحی جنگلی و کوهستانی بود، به مدت چند ثانیه وارد حریم هوایی ترکیه شد.'
کوناشنکوف گفت: 'پس از بازبینی و بررسی داده های واقعی کنترل، فرماندهی گروه هوایی نیروهای هوافضای روسیه در سوریه تمهیدات لازم را برای جلوگیری از وقوع چنین مواردی در آینده اتخاذ کردند. فرودگاه حمیمیم در 30 کیلومتری مرز سوریه و ترکیه قرار دارد و در شرایط خاص آب و هوایی پرواز به سمت فرودگاه از جهت شمال انجام می شود.'
طبق این گزارش سخنگوی وزارت دفاع روسیه، نسبت به هرگونه تلاش برای یافتن انگیزه های توطئه آمیز در پس این واقعه هشدار داد و گفت 'شرایط نامطلوب آب و هوایی آن ناحیه دلیل این واقعه بود.'
به گزارش ایرنا، دیروز وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد جنگنده های روسی روز شنبه در ساعت 12.08 در منطقه یایلاداغی استان حاتای از طریق شمال سوریه، حریم هوایی ترکیه را نقض کردند که با هشدار دو فروند اف 16 ترکیه که گشت نوبتی در مرز این کشور با سوریه دارند، از حریم هوایی ترکیه دور شده اند.
به دنبال این حادثه، سفیر فدراسیون روسیه در آنکارا به وزارت خارجه ترکیه احضار شد و ضمن تبیین اعتراض آنکارا به نقض حریم هوایی ترکیه توسط جنگنده های روسی، نسبت به عواقب تکرار چنین حوادثی هشدار داده شد.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =