به مناسبت برگزاری دوازدهمین کنگره بین المللی «بیهوشی، مراقبت های ویژه و درد» نشست خبری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این نشست خبری، محمدمهدی قیامت رییس انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه، گفت: در سه سال گذشته به خاطر مشکلات بین اللملی در دعوت میهمانان، لین کنگره برگزار نشد اما امسال با حضور 20 سخنران بین المللی تشکیل می شود.

او با تاکید براینکه با برگزاری این کنگره، کیفیت مراقبت افزایش می یابد ادامه داد:در این کنگره تحقیقات و دستاوردهای جدید محققان ایرانی معرفی می شود زیرا این دستاوردهای بالینی و علمی، باعث افزایش استاندارد مراقبت های ویژه می شود.

بیهوشی ایران، طراز اول منطقه

در ادامه علیرضا زالی رییس کل سازمان نظام پزشکی گفت: آمار شکایات نسبت به حجم بزرگ جراحی که حدود چهار میلیون عمل جراحی است کم است اما باید از وقوع همین همین تعداد کم هم جلوگیری کرد.

زالی ادامه داد: ایران و برزیل به عنوان بیشترین کشورهای دارای عمل جراحی در حوزه زیبایی هستند و نباید تصور کرد که بیشتر مشکلات بیهوشی در این جراحی است.

او نسبت به تعرفه پایین متخصصان بیهوشی اعتراض کرد و گفت: اکنون 5 هزار متخصص بیهوشی در کشور داریم که حداقل حوادث در این رشته رخ می دهد. بیهوشی ایران، طراز اول منطقه اما هنوز مهر آنها اعتبار ندارد و باید به این موضوع رسبدگی شود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با اشاره به اینکه بیمه‌ها باید ویزیت و مشاوره قبل از جراحی به رسمیت بشناسند، از بالاترین آمار جراحی زیبایی دنیا در ایران و برزیل خبر داد و گفت: بسیاری از اعمال جراحی زیبایی در کشور، نیازمند بازسازی فرهنگی هستند.

او گفت: 6 هزار تخت مراقبت‌های ویژه نیز توسط متخصصین بیهوشی مدیریت می شود اما متخصصان بیهوشی در این سال‌ها، بیشترین ظلم تعرفه ای را متحمل شدند.

زالی با اشاره به اینکه بیمه‌ها به صورت گلوبال بین 90 تا 100 عمل شایع را تحت پوشش دارند، گفت: متاسفانه در این طرح، بیشترین دستکاری متوجه حوزه بیهوشی بوده است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران به آمار شکایت‌های پزشکی نیز اشاره کرد و افزود : با توجه به بالا بودن آمار جراحی زیبایی در کشور، فقط 7 درصد از کل شکایت‌های پزشکی مربوط به عمل زیبایی یا بیهوشی است. جایگاه فعلی گروه بیهوشی کشور ممتاز است به گونه ای که بیهوشی ایران در طراز اول منطقه قرار دارد.

تامین تجهیزات جدید پزشکی در حوزه بیهوشی تهران

همچنین سید سجاد رضوی دبیر سیاستگذاری کنگره بین المللی بیهوشی، مراقبت های ویژه و درد گفت: به منظور تامین ایمنی بیماران، هنگام اعمال جراحی، باید تجهیزات جدید در حوزه بیهوشی در بیمارستان ها تامین شود.

او تاکید کرد: در صورتی که تجهیزات جدید در حوزه بیهوشی تامین شود می توانیم استانداردهای لازم برای مراقبت از بیماران، هنگام عمل جراحی را رعایت کنیم که این موضوع نیازمند توجه جدی است. اکنون پزشکان متخصص بیهوشی به تعداد کافی در دانشگاه ها و بیمارستان ها فعالیت می کنند و و سالانه 200 تا 250 تن در این رشته دانش آموخته داریم.

رضوی گفت: وزارت بهداشت برنامه ای جدی برای افزایش سهمیه متخصصان بیهوشی داده است که امسال ، جذب 260 تن در این حوزه برنامه ریزی شده است.

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =