دنیای اقتصاد نوشت:یکی دو ماهی می‌شود که کاربران شبکه‌های اجتماعی کمپینی به نام «خرید خودرو صفر ممنوع»، به راه انداخته‌اند، کمپینی که یکی از اهداف اصلی آن کاهش قیمت خودرو به واسطه کاستن از تقاضا است.

 این کمپین که به‌نوعی نشان‌دهنده عمق بی‌اعتمادی و ناخشنودی مشتریان ایرانی از خودروسازان کشور است، بر تحریم بازار خودرو اصرار دارد و حامیان آن معتقدند اگر خودرو نخرند، غول‌های جاده مخصوص کوتاه آمده و قیمت‌ها به شدت افت خواهند کرد.

این در شرایطی است که خودروسازان حرفی از کاهش قیمت محصولات خود نمی‌زنند. آن طور که مدیرعامل ایران خودرو عنوان می‌کند، وقتی هیچ کالایی در کشور کاهش قیمت نداشته، نباید انتظار ارزان شدن خودروهای داخلی را داشت.

هاشم یکه‌زارع با طرح این پرسش که کدام کالا و خدمات کاهش قیمت داشته، تاکید می‌کند: محصولات کشاورزی ما مگر ارزان شده‌اند؟ مگر لبنیات کاهش قیمت داشته؟ مگر قیمت خدمات ارائه شده به مردم پایین آمده که خودرو هم ارزان شود. به گفته وی، مردم حق دارند در مواردی از صنعت خودرو ناراضی باشند، با این حال واقعا امکان کاهش قیمت خودرو وجود ندارد.

وی در نهایت تاکید می‌کند که هزینه‌های تولید در حال افزایش است و این موضوع باعث می‌شود تا قیمت‌ها روند کاهشی نداشته باشند. اظهارات مدیرعامل ایران خودرو در شرایطی است که قیمت خودرو طی یکی دو ماه گذشته افت قابل‌توجهی داشته و از همین رو مشتریان همچنان معتقد به ادامه تحریم بازار هستند و می‌خواهند به این واسطه، قیمت‌ها را بیش از پیش بشکنند.


17302
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 116
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    363 6
    آقای محترم یعنی چی امکان کاهش قیمت نیست تکنولوژیتو به روز کن خیلی راحت میشه این همه مردم ضرر کردن حالا نوبت شماست نیست؟؟؟؟؟؟؟؟
    • ریش سفید US ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
      232 1
      اگه به جای جیب خودشون به فکر سلامتی ورضایت مردم باشن حتما ارزون میشه ماهم نمیخریم واز این طریق کمکشون میکنیم
    • بی نام IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
      1 1
      ماشین 30سال پیشو باکیفیت افتضاح باقیمت ماشین روز دنیا دارید میدید به مردم بینوا بعدمیگیدامکان کاهش قیمت نیست؟ روی چه حسابی میگید نمیشه ارزون کرد ؟ از سال اواخر 89 و نیمه اول 90 کیفیت ماشین ها با سرعت نور کاهش پیدا کرد و قیمت افزایش این انسانیته؟ این مشتری مداریست؟ ماشین هایی که هیچ جایی تودنیا به عنوان اتومبیل قبول ندارن رو باقیمت روز ماشینهای اروپایی به مردم پیش فروش کردن انصافه؟ بهخدا قسم اگه یه دونه از این آقایون از این آهن پاره ها سواربشن بسه دیگه بابا چقدر ظلللللللمممممممممممممممممممم شمارو قسم به تمام مقدسات نخرید از این آهن پاره ها نخرییییییییییییییییییییید
  • بهروز4444 A1 ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    329 3
    در طول تاریخ اتحاد مردم هر غیر ممکنی را ممکن نموده و این حق مردم ایرانه من تا قیمت واقعی خودرو و کیفیت خودرو داخلی درست نشود دست از تحریم بر نخواهم داشت. نمیخریم ..... نمیخریم.... نخواهیم خرید.....درود بر اتحاد و همدلی
    • امید A1 ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
      42 2
      درود
  • عبدالله A1 ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    شرکت در این کمپین ها خیانت به اشتغال و تولید داخلی ست
    • بی نام IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
      303 2
      فروش محصولات غیر استاندارد و بی کیفیت و نا ایمن به مردمان کشورت خیانت نیست؟
    • بی نام IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
      251 2
      من میخوام به تولید ملی خیانت کنم ولی جون خودم و عزیزانم حفظ بشه تا کی اشغال بخریم هی بگیم درست میشه درست میشه ؟
    • بی نام IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
      192 2
      مگه ماست و محصولات كشاورزي كيفيتشون افت كرده كه قيمتاشون بياد پايين؟؟؟ شما خودرو با قطعات بي كيفيت چيني ميفروشين قيمت رو هم بالا بردين. نميخريم تا بياد پايين
    • بی نام A1 ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
      197 1
      خیانت تولید کالای بی کیفیت با قیمت گران است که موجب از دست رفتن جان و مال مردم می شود
    • بی نام IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
      161 4
      بحث اینکه ما می خوایم این دو تا شرکت تا مرز نابودی برن تا براشون درس عبرت بشه. طرح اصلی و هدف واحد این کمپین این است. پزو پارس در عراق 18 میلیون تومان اما در داخل 40 میلیون تومان این یعنی خیانت به مردم.
    • بی نام EU ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
      138 1
      خيانت اوني داره ميكنه كه با قيمت مزدا ٣ ، فورد فيستا ، تويوتا كرولا ، هيونداي اكسنت ، هيونداي الانترا و ده ها ماشين با كيفيت داره دنا دنده معمولي يا لوگان اتوماتيك به مردم ميده كه نه كيفيت داره نه ايمني نه مصرف سوخت پايين نه ..........
  • رضا IR ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    209 2
    در پاسخ به آقای هاشم یکه زارع باید گفت بله لبنیات و کالاهای کشاورزی ارزان نشده است اما هنوز خیلی کمتر از قیمت جهانی در اختیار مردم قرار می گیرد اما ماشین تقریبا دو برابر قیمت جهانی عرضه می گردد
    • بی نام IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
      7 95
      دوست عزیز اگر قیمت ماشین های خارجی رو داری لطفا تو سایت بذار. تا جاییکه اینجانب سر و کار دارم قیمت خودروهای هم سنگ 206 تیپ 5 با کیفیتی حتا پایینتر حدود 15 هزار یورو می باشد. همه ی ما دوست داریم کالای باکیفیت و باقیمت مناسب بخریم . لطفا در همه ی قضاوت ها منصف باشیم. موضوع کمپین خودروی صفر نخریم موضوعی نیست که بدون پشتوانه ی سیاسی کسانی که مخالف دولتند راه اندازی شده باشد. لطفا به پیشینه ی سیاسی افرادی که داخل مجلس هستند و بر طبل خودرو نخرید می کوبند کمی تامل کنید.
  • بی نام A1 ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    122 1
    نمیخریم تا ارزان شود
  • کی هان IR ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    خوب راست میگه .... منطقی هم هست .... اگه قرار باشه ماست ارزان بشه باید قبل از آن شیر ارزان بشه... ما فقط گیر دادیم به خودرو کاش توی لبنیات و مواد غذایی هم کمپین میزدیم که حداقل کیفیت آنها هم بهتر بشه
    • بی نام A1 ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
      1 1
      اشتباهی مثبت دادم
  • نسل سوخته IR ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    97 0
    یکی به این خودرو سازها بگه هیچ چیز به اندازه خودرو افت کیفیت و افزایش قیمت ناجوانمردانه نداشته.مطمنم با این کمپین خودرو سازها مجبور به کم کردن قیمت خودرو میشن.
  • بی نام A1 ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    88 0
    باور کنید حرکت مثبتی است هر چند دیر است و ضعیف ولی شاید سرآغازی باشد تا مصرف کنندگان حق خود را بگیرند در همه حوزه ها بخصوص غذا و دارو
  • جاویدان IR ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    198 1
    ارزان نمی کنن خب نکنن... ما هم چیزی نمی خریم.
  • حسن A1 ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    168 4
    ما كه خودرو صفر ايراني نمي خريم
  • عباد IR ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    142 2
    من چطور می تونم عضو بشم راهنمایی کنید لطفا
    • ساناز A1 ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
      176 2
      فقط خودروی صفر نخر.... اتوماتیک عضو میشی. با تشکر
  • بی نام IR ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    133 3
    امیدوارم مردم با نخریدن خودرو صفر هم سازندگان را ادب کنند، هم به کاهش آلودگی محیط زیست کمک کنند و از همه مهم تر ازجانشان محافظت کنند...
  • آرش IR ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    100 4
    دفاع تمام قد دولت و وزارت صنایع از خودرو سازها باعث این همه تکبر خودرو سازهاست . دولتی که مقدار زیادی از قیمت فروش هر خودرو به جیب او می رود از تعرفه واردات قطعات ckd گرفته تا هزینه شماره گذاری و ... حتی وارد کنند گان هم به نفع دولت کار می کنند . تحمیل هزینه 120 درصد به مردم توسط دولت در غالب تعرفه واردات و هزینه شماره گذاری و پولی که بابت اسقاط خودرو های فرسوده به حساب محیط زیست ریخته می شود همچنی پولی که به حساب بهداشت و درمان ریخته می شود . همه و همه دهان دولت را در مقابل خودرو سازها و وارد کنند گان متخلف بسته است . و این خیلی بد است .
  • مصرف کننده A1 ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    91 1
    وقتي که کيفيت نباشد وقيمت ها بيش از ارزش کالا ي توليدي ارائه گردد .تنها راه نخريدن است .که قيمت کالا واقعي باشد.
  • علیار IR ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    61 1
    اره میشه اگه مردم نخرن به خدا میشه.ی جوری حرف میزنید انگار یادتون رفته پراید8 میلیون بود.چی شده که به اینجا رسیده؟
  • بی نام IR ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    73 1
    مشکل اینجاست که مدیران عامل این دو مونتاژخانه به پول مفت و سودهای چند برابری در طی 30 سال گذشته عادت کردن هر وقت هم که کم میاوردن یا دستشون جلوی دولت دراز بوده یا توی جیب مردم مردم ایران از این که در دهه دوم قرن بیست و یکم سوار ابوقراضه هایی بشن که هنوز از کارخانه بیرون نیامده هزار و یک مشکل دارن خسته شدن، میخوان ماشین با کیفیت و کم مصرف سوار بشن، این حداقلی هست که دولت یک کشور میتونه برای شهروندانش تامین کنه اما در کمال تعجب حضرات مدیران عامل مردم رو تهدید میکنند و شاخ و شانه میکشن ایرادی نداره، بگذارید در طرز تفکر 30 سال پیش خودشون بمونن، این واقعیت بازار هست که سرنوشت این آقایون رو مشخص میکنه، دیگه دوران سوار شدن به پژو و پرادی که متعلق به دهه 80 قرن بیستم هست گذشته.
  • ايراني IR ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    63 2
    خودرو ايراني با اين قيمتها نمي ارزد باور كنيد .
  • بی نام A1 ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    104 4
    کمپین نخریدن خودروی صفر کیلومتر حتی اگه باعث ارزونی خودرو نشه باعـث میشه این دو خودروساز در کارخونشونو گل بگیرند
  • دوست IR ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    90 2
    ایرانی لایق این است که از خودروی خوب و با کیفیت و با قیمت مناسب استفاده نماید................ لطفا نخرید
  • siavash IR ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    101 6
    آیا کمپین "نخریدن خودرو" باعث ارزانی می شود؟ پاسخ : بلـــــــــــــه
  • بی نام A1 ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    13 85
    قيمت خودروهاي شركت ايران خودرو قرار است در ماه هاي آينده افزايش قيمت داشته باشد
  • علي IR ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    62 1
    قيمت خودرو همينطوريش بالا بوده از قيمت واقعي كه نميخوان پايينتر بيان. ميخوان به سمت قيمت واقعيش ببرن. ببينيم بالاخره يه حركت درست ميتونيم انجام بديم كه به نتيجه برسه يا نه.
  • رضا A1 ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    86 2
    چه بي منطق . . لبنيات چه ربطي به خودرو دارد ؟ . . شما به بهانه تحريم ها ، خودرو را 100 گران كرديد ، حالا انتظار است حداقل 30 ارزان شود با توجه به رفع تحريم ها .
    • امیر A1 ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
      30 1
      دقیقا آقا رضا درست میگه. منطقی نیست که خودرو رو با بقیه اجناس مقایسه کنیم. مثلا همین لبنیات درسته که الان یه مقدار گرونه ولی در برهه هایی از زمان در سالهای گذشته قیمت مناسب هم داشته و مردم یه دوره هایی خاطرات خوب از خرید لبنیات دارن ولی خودرو چی ؟ از روزی که یادمون میاد خودروسازها با تمام قدرت به مردم ظلم کردن. چه از نظر قیمت و چه از نظر کیفیت. دلخوری مردم از خودروسازها فقط به گرونی اخیرشون مربوط نمیشه و یه عقده ریشه داره که تو مردم وجود داره. حالا خودروسازها نتیجه سالها ظلم رو دارن تجربه میکنن.
  • فرهاد IR ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    74 1
    فعلا که قیمت خودرو داره میاد پائین آقای یکه‌زارع. پژو پارس صفر تو بازار الان حدود 35 میلونه تو سایت دیوار ببینید. 5 میلیون تا حالا ارزون شده.
  • بی نام RO ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    80 1
    عیب نداره آخرش این میشه که درش رو گل میگیرن که بذار بگیرن. وقتی تو مملکت کار نیست درامد نیست و رئیس‌جمهور معلوم نیست چکار میخواد بکنه بذار این اتفاقات هم بیفته
  • بی نام A1 ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    83 1
    مسئله فقط قیمت نیست. ما سالهاست که مجبوریم خودروهای بی‌کیفیت رو به بهای اشتغال چندهزار نفر بخریم. این چندهزار نفر اگه خوذرو با کیفیت مونتاژ کنن، بیکار میشن؟
    • خلیل A1 ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
      13 0
      بیکاری و اینا همش حرفهاز همین سایت یه آمار می خوندم که کفش ملی تعداد کارکنانش از 10000 نفر به 700 نفر رسیده...یعنی کمتر از ده درصد....اگه به فکر اشتغال بودن میومدن رو کفشای غیر ایرانی گمرکی سنگین میذاشتن تا تولید داخل نخوابه...اینا به به اسم مردم منافع شخصیشونو پیش میبرن
  • م IR ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    86 10
    احمدی نژاداحمدی نژاد ببین چه برسرمردم اوردی
  • حقگو IR ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    51 1
    آیا تاحالا مگه حرف مردم وخواست مردم مهم بوده ، که حالا باشه ؟
  • بی نام IR ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    88 1
    آقایان خودرو ساز مردم برای نابودی دو شرکت وشکستن انحصار به کمپین پیوسته اند وخداوند هم کمک میکنه برای نابودیتان دعا میکنم
    • تقی IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
      49 1
      به امید خدا
  • بی نام A1 ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    73 1
    درسته که بقیه محصولات کاهش قیمت نداشته اند ولی هیچکدام هم یک شبه سه برابر نشده اند. حافظه هم خوب چیزیه، حیا هم خوب چیزیه.
  • بی نام IR ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    68 1
    بحث کاهش قیمت نیست.میخایم این دوتا فرغون ساز و یا بهتر بگم تابوت ساز ورشکسته شن.همین
  • ساده لوح IR ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    40 0
    بازار انحصاری همینه . دولت های ایران حمایت بی هدفی از بعضی صنایع از جمله خودرو سازی داشتند . اگر این حمایتها که هزینه اش همه از جیب مردم داده شد و نه از خزانه دولت فقط کمی تدبیر دولتی هم خرج میشد شاید الان یک صنعت قوی و رقابتی بود . ولی با این شیوه 100 سال دیگر هم یک مونتاژ کار دست و پا بسته خواهن بود که نه به فکر ارتقا کیفیت و کاهش هزینه و رقابتند که همیشه وابسته و حامی منافع سهامداران و شرکتهای خارجی خواهند بود . توجه توجه توجه تمام هزینه های سیاستهای غلط خودرو سازی از جیب خریداران خودروهای داخلی و خارجی داده شده یعنی مردم . عرض کردم خودروهای خارجی هم , چون هزینه گزاف گمرک میدهیم تا خودرو خوب سوار شدن گران باشد و نتوانیم و مجبور به خرید محصول داخلی شویم و حمایت از کارخانه های بی کیفیت
  • مح IR ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    50 0
    شك نكن،تاثیر خیلی خوبی میزاره.تا همین الانشم خودروها به سختی خرید وفروش میشن،اگه كمپین تا یكسال ادامه پیداكنه مطمین باش خودروسازها خیلی متضرر میشن وانبارهاشون جا ندارن ومجبورمیشن توقف تولید بزنن وبه كارگران اجازه مونتاژ ندن درنتیجه میشینن و شدیدا توفكر میرن ومیفهمن كه دیگه بیشتر از این نمیتونن از مردم سو استفاده كنن وباید مشتری رو راضی كنن ،فورا قیمتها رو میارن پایین، كیفیت رو بالاتر میبرن،حواسشونم خیلی جمع میشه دیگه از این غلطا نمیكنن برا سود بیشتر الكی قیمت ببرن بالا و با وارد كردن قطعات بنجل وارزون چینی كیفیت روبیارن پایین.این كمپین تحولی در خودرو ایران ایجاد خواهد كرد
  • علی A1 ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    59 1
    خودروها فاقد کیفیت ودر عمل بدون خدمات پس از فروش هستند .بنابر این نخریدن خودرو صفر بهترین راه برخورد با خودرو سازان وتنبیه این مدیران است.
  • بی نام A1 ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    71 1
    اشتباه شما اینه که فکر میکنید هدف این کمپین کاهش قیمته بلکه هدف نهایی تعطیلی کامل صنعت آلوده به خونه عزیزانمون هستش .
  • امید A1 ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    39 1
    خواهش میکنم اقتصاددانها جواب بدن : تاثیری که گران و ارزان شدن بر تورم داره. اینکه هیچ جنسی ارزان نمیشه ما هم ارزان نمیکنیم این معنی معکوسش یعنی اینکه تا خودرو ارزان نشه هیچ جنس دیگه ای هم ارزان نمیشه. یعنی خودرو نقش بالادستی داره در ایجاد تورم م
  • آرش درودیان A1 ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    62 1
    به نظر من مردم دنبال ارزونی نیستند دنبال این هستن که کلا کارخونه های این محصولات بی کیفیت جمع بشه
  • بی نام A1 ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    59 1
    سزای گرانفروش نخریدن است
  • بی نام A1 ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    60 1
    شايد هم دنبال كاهش قيمت نباشند بلكه دنبال تعطيلي و ورشكسته شدن كارخانجات فشل و حيف و ميل كن بيت المال باشند. خيلي از كشورهاي پيشرفته دنيا صنعت خوردوسازي ندارد و مردمش بهترين ماشين هاي روز دنيا با قيمت عادلانه استفاده مي كنند. چرا ما كه نمي توانيم خودرو بروز با قيمت مناسب براي درآمدهاي مردم توليد كنيم تجديد نظر در سياست هاي خودرويي كشور نكنيم.
  • ر IR ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    21 0
    اگه تو اروپا این اتفاقا میفتاد.ارزونی حتما.اینجا کارکنان خودشون از خودروهاشون نمیخرن.ارزونی احتمالش هست. اگه بانک بخاد جنساشونو بخره کیفیت و ارزونی احتمالش ضعیفه
  • امید A1 ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    18 0
    خواهشمندیم اقتصاددانها جواب بدن: تاثیر خودرو بر تورم در چند سال گذشته. اینکه اصولا فشار تحریمها از کجا شروع شد.معنی معکوس جمله چون هیچ جنسی ارزان نشده خودرو هم ارزان نمیشود این است که تا خودرو ارزان نشود هیچ چیز دیگر هم ارزان نمیشود. یعنی خودرو در تورم نقش بالادستی را دارد. خواهشمندیم جواب بدن اقتصاد دانها
  • بابک IR ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    39 0
    در جواب اون مسئول باید بگم که به امید خدا روند کاهش قیمت ها با ماشین های بی کیفیت شما آغاز خواهد شد و به تبعیت آن بقیه موارد عنوان شده هم کاهش قیمت پیدا میکند. این دفعه شروع کننده کاهش قیمت ها از ماشین خواهد بود... بالاخره از یه جایی باید شروع بشه ... این دفعه نوبت شماست...
  • بی نام A1 ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    53 1
    ما نمی خریم شما گرون کن .
  • بی نام TR ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    41 1
    میشود. یکیشم دیگه کمتر کسی هست که نیومده ترکیه. همه جور مدل از پیشرفته ترین ماشینا اینجا هست. اخه چرا ما نباید سوار ماشین با کیفیت نشیم. وقتی ایرانیا میان ترکیه اول چششونو با دیدن ماشینا سیر میکنند، این واسه کشور و ملت من به خدا عیبه.
  • شهروند IR ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    28 1
    مگر کیفیت دیگر کالا مثل تولیدات شما پایین اومده باشه که ارزون بشه
  • واقعیت A1 ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    14 8
    البته از دید یک صنعت گر نگاه کنید درست میگن اصل گرانی بر پایه دلار شروع شد ..ولی مردم تاوانش را دادن با خرید خودرو بی کیفیت درضمن خودرو سازان دولتی هستن. ریشه را باید از دولت پیگیری کرد
  • بی نام IR ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    29 1
    می شود.می شود آقای عزیز. اگر شما هی سوسه نیایین این وسط می شود. شما هیچی نگین خودش خود به خود درست میشه.
  • فرهادددددددددد IR ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    57 1
    كم كم رازي ميشن صبر كن وقتي شما با پول پرايد تو اروپا بي ام دبليو 2010 ميتوني بگيري چرا تو ايران بايد سطح خودمون و هميشه بياريم پايين يه بارم با توجه به سطح و رفاه ما خودرو توليد كنن. چرا ژاپن چرا كره چرا ..... ميتونن ما نميتونيم؟
  • بی نام RO ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    58 2
    جدیدا. ایرانخودرو ماشیناش رو بار میزنه تو شهرای مختلف میچرخونه شبا جلو نمایندگی میخوابونه که بگه مثلا ما مشتری داریم.
  • بی نام IR ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    59 1
    حتی اگر قیمت پایین نیاد این حرکت ملی ارزششو داره
  • اهوازی IR ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    41 2
    بحث تحریم خودروسازان نیست این کمپینگ هم اگر راه اندازی نمی شد باز مردم قدرت خرید نداشتند و همین رکود بر بازار حاکم خواهد بود درآمد مردم بیشتر شود تا رونق اقتصاد را شاهد باشیم مردم درآمد باید داشته باشند
  • بی نام A1 ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    57 2
    کی خواست ارزون بشه مردم خسته شدن انقدر تو مراسم عزیز از دست رفته شون تو یه تصادف ساده اشک ریختن ، مردم تعطیلی کامل اینها رو می خوان .
  • ایرانی IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    62 2
    من به شخصه کاهش قیمت محصولات فعلی رو نمی خوام. خواسته ی من اینه که خودروی روز دنیا رو با قیمت واقعی اون سوار شم.
  • بی نام A1 ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    13 14
    ارزون نمیشه یعنی نمیذارن که ارزون بشه حالا ببین کی گفتم
  • ساناز A1 ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    37 1
    نمی خریم...... حالا هی خودتون رو به در و دیوار بکوبید
  • مهدی IR ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    38 1
    وقتی سه سال پیش پسته شد کیلویی 75 هزار تومان و مردم نخریدند، امروز بعد از 3 سال 55 هزار تومان قیمت دارد. باید انقدر نخریم تا هم کیفیت و ایمنی این ارابه های مرگ افزایش پیدا کند و قیمتشان کاهش
  • بی نام IR ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    17 0
    حتما .شک نکنید.
  • حميد IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    29 0
    نه گلم هيچي ارزون نشده. موضوع قيمت بي منطقيه كه شما به پشتوانه عوارض ظالمانه واردات خودرو بر روي محصولاتتون ميذاريد.والا ماست و بگن 20 هزار تومن هيچ كس نمي خره
  • معترض A1 ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    31 0
    آقای یکه زارع، خریدن ماشین رو با خریدن مرغ و تخم مرغ مقایسه می کنن فکر کنم ایشون نفهمیدن داستان چیه؟ من دیگه حرفی ندارم.... فقط ماشین صفر نمیخرم.
  • بی نام A1 ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    30 0
    شبکه های اجتماعی که همش برای سرگرمی و جوک و سخن بزرگان نیست. صرفنظر از نتیجه این کمپین این موضوع تمرین حرکت جمعی و نیز هشدار خوبی برای سایر صنایع بالقوه سودجوی متقلب کشور هست.
  • بی نام IR ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    49 1
    ما میتوانیم و همچنان نمیخریم
  • بی نام A1 ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    54 1
    یعنی چون اونا پررو تشریف دارند ما کوتاه بیایم؟ عمراً بچرخ تابچرخیم
  • ناشناس A1 ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    51 2
    " مشتری نداری " به جای واژه غریب و نا مانوس "مشتری مداری" "ویران خودرو " به جای واژه غریب و نا مانوس " ایران خودرو "
  • کریمی IR ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    8 54
    با سلام دوستان این راهش نیست . همه می دونیم چرا خودرو تولید داخلی با نصف قیمت ایران بیرون از ایران فروخته میشه . اما تو همین 2 ماهه ایران خودرو و سایپا نتونستن مطالبات قطعه سازای ایرانی رو بدن و عملا خیلیاشون با میلیاردها طلب از این دو شرکت حقوق کاگرهای خودشونو نمیتونن بدن و در معرض تعطیلی و ورشکستگی هستند . البته با تشکر از قطعه سازان عزیز چینی و دلالان مربوطه
    • قندک A1 ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
      38 0
      راه حلتون پیشنهادی؟ این خودراسازان زمانیکه در اوج فروش هم بودند به قطعه سازها بدهکار بودن و باعث برشکستگی قطعه سازای زیادی شدن. الان هم اکثر قطعاتشون را از چین وارد میکنن و تعهدی به تولید کننده ی داخلی ندارن پس شما هم نگران کارگران چینی نباشین.
  • بی نام A1 ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    47 1
    به همان خدایی که میشناسید ولی ایمان ندارید ایمان به خدا خیلی شرایط میخواهد که یکیش رعایت حق الناس است قسم که نمی خریم حالا یک کمپینی دارد راه میافتد که چیزهای دیگری را نیز تحریم کنیم...منتظر باشید..خبر لطفا نظرم را بچاپ
  • بی نام IR ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    42 1
    صد در صد تاثیر گذاره
  • بی نام A1 ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    30 0
    نمیشه ارزون کرد؟ باشه حق با شماست. تا میتونید قیمت ها رو ببرید بالا. فقط این تعرفه واردات رو دولت برداره لطفاً
  • پیام A1 ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    20 0
    اگر قیمت ها پایین نمی خواد بیاد پایین لا اقل کیفیتش رو به این قیمت برسونن که محاله صورت بگیره پس در نتیجه مردم سر حرفتون بمونید تا آخرش ماشین داخلی نخرید فقط دست دوم بخرید تا از پا دربیان خودرو ساز ها تا بدونن خودروهاشون مال زمان مظفرالدین شاه قاجاره...
  • بی نام IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    21 0
    بايد ارزان بشه و برسه به قيمت جهاني با كيفيت ساير خودروهاي دنيا
  • بی نام EU ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    20 0
    چه بشه چه نشه ما نمیخریم.فقط بحث ارزونی و گرونی نیست.این مدلها دیگه نباید تولید بشن.مثل اینه که شما الان برای خرید تلویزیون بری بازار بجای جدیدترین ال ای دی ها بهت بگن فقط 14 اینچ سیاه سفید قاب چوبی داریم
  • بی نام TR ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    16 4
    ای خبر انلاین روی هر نوع دیکتاتوریرو سفید کردی. چه چاپ نمیکنی
  • بی نام A1 ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    11 33
    چه فایده داره خودرو ساز پول قطعه ساز را نمی دهد ، قطعه ساز حقوق کارگر را نمی دهد در نهایت افزایش بیکاری خواهد بود
  • ابراهیم A1 ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    31 1
    هنوز فکر میکنند با تهدید میتوانند مردم را وادار به خرید کنند .بیایید ثابت کنیم ما میتوانیم .آنقدر نخریم تا این خودرو سازها غرامت گذشته را هم بدهند .حالا دیگر مردم به پائین آمدن قیمت راضی نمی شوند . باید خسارت گذشته را هم بدهید.
  • بی نام A1 ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    32 1
    ما هم میدونیم هیجی ارزون نشده ما میگیم از سودتون کم کنین تا ارزون بشه آخه کجای دنیا 100 سود میگیرن؟؟
  • بی نام IR ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    39 3
    وقتی موقع بالا بردن قیمت میگین به خاطر تحریمه الان هم باید ارزونش کنین اقای یکه زارع
  • بی نام IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    49 1
    صد در صد.اگر واقعا خصوصی سازی شده باشند این دو شرکت و دیگر دستشون توی جیب دولت نباشه .بهتون قول میدهم ظرف 6 ماه دیگه قیمتها ریزش شدیدی میکنه.
  • بی نام IR ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    40 1
    اصلا نمیخریم بحث قیمتش نیست بحث کیفیت مهم تر از بقیه چیزاس چرا ما باید ماشین از رده خارج 20 سال پیش پژو رو بخریم ؟ شما بیا مثلا یه خودرویی مثل مگان با کیفیت شرکت رنوی فرانسه به یه قیمت معقول منتاژ کن ببین مردم کشورت حرف از واردات ماشین میزنن؟ بحث اینه که شما داری به اسم تولید ملی اولا با جون مردم بازی میکنی دوما با گران فروشی داری خون مردم رو توی شیشه میکنی یه مثال میزنم خیلی کوچیک از بین هزاران مورد وقتی یه پارسlx روزی که از کمپانی میاد بیرون توی تست اولیه در حین ترمز گیری به چپ متمایل میشه و با برگشت به نمایندگی و انجام هوا گیری بازم درست نمیشه این یعنی فاجعه ... الان خودرو های منتاژی هم قیمت بالایی برای ما دارن حداقل قیمیت اصلی کارخانه رو باید بگیرید شما فقط یه منتاژ کارید
  • بی نام A1 ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    13 53
    ارزون نمیشه هرکی هم پول داشته باشه ماشین میخره ادم پولدار نمیاد تو برق افتاب منتظر اتوبوس بشینه و ماشین نخره که ارزون بشه
  • رضا A1 ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    48 1
    درود به شرف کسانی که در این کمپین هستن و تحریم کردن خرید خوررو...منم میدونم که مقصر اصلی دولته ولی چون چندین سال تو صنعت خودرو و قطعه سازی کار کردم از فساد مدیران صنعت خودرو خبر دارم.همین قدر بهتون بگم که خون مردمو کردن تو شیشه
  • بی نام IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    46 1
    خون مردم رو کردن تو شیشه، یارو طلب کار هم هست... پس اگه اینطوریه چرا ماشین های چینی 20 تا 30 تومان اومده پایین؟؟ ترسیدن این حرفارو میزنن، که یه عده بترسن قیمت ها نمیاد پایین... برن خودرو صفر بخرن این تو بمیری از اون تو بمیری ها نیست، خودروسازان عزیز یه فکری ازین به بعد به حاله خودتون بکنید :
  • جیم جارموش A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    27 1
    ماشین های مدل 20 سال پیش رو به 20 برابر قیمت میفروشید تازه باز هم میگید به صرفه نیست ؟ خوب چه اصراری دارید که تولید کنید خوب تعطیل کنید
  • عبدالله A1 ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    2 47
    دوستی پاسخ داده است که تا کی خودروی داخلی بخریم و بگوییم درست میشه درست میشه ؟ شماها خیلی بی انصافی می کنید . باور بفرمایید که خیلی از تولیدات همین شرکتهای کیا و هیوندا از تولیدات ما بی کیفیت تر هستند ولی تنها چیزی که شماها را می فریبد همانا ظاهر آنهاست
    • بی نام A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
      29 1
      میشه بگی کدوم محصول هیوندا و کیا بی کیفیت تر از آشغالای ایران خودرو و سایپا با تکنولوژی 20 سال پیشه
    • بی نام A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
      4 23
      همین کیا سراتو 1600 از نظر بدنه و موتور و ایضا رینگ از سمند ضعیف تره
    • رضا IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
      9 0
      شما تا حالا کیا سراتو از نزدیک دیدی ؟؟؟؟؟
  • بی نام US ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    35 1
    خدایی من بعد از 8 سال پراید و پژو 206 و 405 چند ماهی میشه با کلی وامو و پس اندازو و ... یه هیوندای النترا گرفتم تازه فهمیدم ماشین یعنی چی و چند ساله فرغون سوار بودم به خدا حق این مردم نیست سوار این ماشینای بی کیفیت بشن . در ضمن وقتی ما مردم ایران خودرو های داخلی رو نخریم میخوام ببینم چه راهی جز کاهش قیمت دارن ...حتما اگه ما نخریم به کشورای اروپایی صادر میکنن ؟
  • علی سلیمانی IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    28 0
    این همه مردم بخاطر امنیت کم پراید و پژو پارس و جی ال ایکس 30 سال پیش دستکاری شده ی ایران کشته وزخمی شدن کم نیست ؟ وقتی انحصار دست یه مشت رانت خواره معلومه محصولش میشه پراید صبا نسیم 141 132 131و .... بمب خودرویی دنیا پراید بار
  • ایرانی IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    6 12
    دوستان عزیز اگر قیمت ماشین های خارجی رو دارین لطفا تو سایت بذارین. تا جاییکه اینجانب سر و کار دارم قیمت خودروهای هم سنگ 206 تیپ 5 با کیفیتی حتا پایینتر حدود 15 هزار می باشد. همه ی ما دوست داریم کالای باکیفیت و باقیمت مناسب بخریم . لطفا در همه ی قضاوت ها منصف باشیم. موضوع کمپین خودروی صفر نخریم موضوعی نیست که بدون پشتوانه ی سیاسی کسانی که مخالف دولتند راه اندازی شده باشد. لطفا به پیشینه ی سیاسی افرادی که داخل مجلس هستند و بر طبل خودرو نخرید می کوبند کمی تامل کنید.
  • حرف حق IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    7 19
    بخدا این مردم هیچ وقت باهم نمیتونن یه کار درست حسابی انجام بدن الانم اگه میبینید خودرو نمیخرند دلیلش فقط وضعیت اقتصادی ملته بدبخته همین و بس نه کمپین از این حرفا . آخه آقا زاده ها که وضعشون خوبه و خودرو ایرانی سوار نمیشن فقط یه چهار تا بدبخت مثل من و شما داریم خودرو ایرانی میخریم که فعلا وضع پولیمون خراب اندر خرابه والا اگه چهر تا وام با کارمزد کم به قشر فقیر پرداخت کنند که ملت سر همدیگه رو میشکونند مثل آش نذری برای خریدن خودرو اگه کسی نارحت شد واقعا معذرت میخوام چون واقعیته
  • فرهاد IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    14 6
    دوستی گفته : کافی گزارش تحقیق و تفحص مجلس را بخونید ببینید چه خبره: عزیز منظورتون همین مجلس که از آقای مرتضوی هدیه گرفتن. با آقای رحیمی حشر و نشر داشتن. الان هم دولت رو میخان ناکارآمد کنن. دوست دیگری گفتن : شبکه های اجتماعی که همش برای سرگرمی و جوک و سخن بزرگان نیست. صرفنظر از نتیجه این کمپین این موضوع تمرین حرکت جمعی و نیز هشدار خوبی برای سایر صنایع بالقوه سودجوی متقلب کشور هست : لطفا یک کمپین بر علیه مخابرات راه بنداز عزیز ببینم به کجا ختم می شه یا بر علیه واردات سیگار یا بر علیه هزاران چیز دیگر. آخه دوست من کمپین تو کشور ما بدون پشتیبانی قدرت مگر میشه راه انداخت.
  • صابر A1 ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    18 0
    خیانت به کی؟ اصلا حیف پولت نمیاد اینهمه بدی یه ماشینی که لیاقتت نیست؟ لیاقت ایرانی با اینهمه فشار اینه؟ تعطیل کن اقا. خط مونتاژ راه بنداز هیچکس هم بیکار نمیمونه مطمئن باش. بجاش قطعات تولید کن بخدا قطعه بیشتر از خودرو بهت میصرفه. تا روزیکه ایرانسل به این مملکت نیومد همراه اول همون تکنولوژی سی سال قبل رو داشت.عزیزی که میگی خیانته .تا رقابت ازاد نباشه اینا تکونی به خودشون نمیدن مطمئن باش. من خودم موافق خرید کالای ایرانی هستم.ولی در این مورد که هر روز با ماشینم که پرایده100 کیلومتر راه میرم و.جونم تضمین نداره مخالف ماشین ایرانی هستم. خودرو ایران مثل تیم فوتبال ایرانه.چندساله سرمایه گذاری میشه ولی... زور نیست نمیتونیم خوب یاعلی
  • abolfazl A1 ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    38 0
    فقط یه چیز بگم مگه شیر وماست تو ایران شیش برابر افغانستانه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ که پراید اینجا 20 تومن اونجا 3و نیم
  • بی نام IR ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    23 0
    اولا درود بر این اتحاد ملی مردم، و تا نابودی این ایادی ظلم به لطف خدا می‌ایستیم و ماشین صفر نمی‌خــــــــــــــــــــــــریم. دوما آقا همچین میگن تولید ملی آدم تو کار اینا هنگ می‌کنه اینا هنوز نمی‌تونند یه موتور گازی تمام ایرانی تولید کنند. حالا می‌گن تولیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــد ملی
  • هومن US ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    7 0
    أرزان نكنن اگر مردم ايران نخرن ، أين فرغونها رو دستشون باد ميكنه، چون هيچ جا نميخره ، أين صنعت فرغون سازي كه هيچ ارزش افزوده اي نداره ورشكست ميشه با ورشكستگي نتايج زير بدست مي آيد هواي پاك مصرف سوخت كمتر خودروهاي با كيفيت بالاتر قيمّت مناسبتر تصادفات كمتر تازه مگر ما بيكار شديم خيلي برأي مسولين مهم بوديم كه بقيه مهم باشند تو رو خدا نخريد وقتي به دست و پا افتادن يعني داره جواب ميده
  • رامین IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    9 0
    دوستان شک نکنیدجواب داده.خداشاهده بازاریادادشون درامده چون فروش واقعاصفرشده.شک نکنیداین همت بلندمردم ادامه داشته باشه وضعیت فرق خواهدکرد.خواهشاماشین صفرنخریدخداروشاهدمیگیرم گاری بهترازاین ماشیناست حداقل افت نمی کنه خرج بنزین12لیتردر100کیلومتررودستت نمی زاره.وووووونخریدنخریدنخریدمجبورن کناربیان.
  • اکبر IR ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    4 0
    به نظر من اینچنین کمپینها مفیده .تا خودروسازهامجبور بشن حداقل کیفیت محصولات ایرانی رابهتر کنند اگر حتی قیمت را کمتر نکنند
  • نسل دو سر سوخته DE ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    0 0
    اولاً که پول نداریم دوماً داشته باشیم هم صفر نمیخریم. تا اونجا هم که بشه تبلیغ میکنم که نخرید فقط مردم دسته دوم بخرند تا به حول قوه الهی و همت مردم این صنعت کثیف تابوت سازی هم درش گل گرفته بشه بگو آمین
  • پاشا IR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    0 0
    قیمت خودرو با این حرکت و انسجام ملت چه ارزون بشه چه نشه،باعث شده مردم برای اولین بار یکی باشن اگه با هم باشیم دست هر زورگویی کوتاه میشود، این شروع طوفانی یک ملت زجر کشیده است
  • شکیبا IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    0 0
    مردم ازتون خواهش میکنم نخرید،بخدا خودرو نون شب نیست که لازم باشه،شما میتونید خودرو کارکرده بخرید و یا با ناوگان عمومی که خیلی هم کلاس داره و میتونید بگید طرفدار محیط زیست هستید و انسان روشنفکری هستید،حداقل یکبارم که شده تو این کمپینگ شرکت کنید و حداقل یک سال ماشین نخرید،مرحوم مرتضی پاشایی رو یادتونه که چقدر با هم متمرکز بودیم و همه سر وداع اومده بودین،این کمپینگ نیاز به حضور فیزیکی نداره و فقط نخریدنتون میتونه به ارتقاء سطح کیفی و همچنین ارزان شدن محصولات کمک کنه و همچنین باعث میشه که متوجه بشن که نباید اقلام مصرفی مردم گران بشه،این کار باعث ارتقاء فرهنگ کشور هم میشه ولی عده ای سودجو هستند که همیشه مخالفت میکنند و از اون دنیای خود نا آگاه اگه یادتون باشه مجلس هم گفت که تا اطلاع ثانوی نخرید
  • بي نام IR ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    0 0
    دوستان عزيز كمپين همچنان به اعتصاب نخريدن خودرو صفر بايد ادامه داد.از قديم گفته اند كه ســـــــــــــــزاي گرانفروش نخريدن است. جنس آشغــــــــال بيخ ريش صاحبش .