ایسنا نوشت:

دبیر دومین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران از احتمال نهایی شدن برخی مذاکرات بین خودروسازان داخلی و خارجی در حاشیه این همایش خبر داد.

ساسان قربانی در یک نشست خبری درباره تاثیرات تمدید مذاکرات ایران و 1+5 بر دومین همایش بین المللی صنعت خودرو گفت: تمدید مذاکرات هسته‌ای اقدام مثبتی است و صنعتگران به آینده امیدوارند.

او با بیان این‌که احتمال بالایی وجود دارد که برخی مذاکرات خودروسازان داخلی و خارجی در حاشیه همایش صنعت خودرو نهایی شود، گفت:‌ تمدید مذاکرات امیدواریم به حل مشکلات بانکی و برخی از دیگر مشکلات را افزایش داده و تاثیر مثبتی بر روند اجرای همایش دارد.

دبیر دومین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران ادامه داد: این همایش با سخنرانی معاون اول رییس جمهوری آغاز و با جمع بندی وزیر صنعت، معدن و تجارت پایان می یابد.

قربانی گفت: قائم مقام رنو و رییس کل منطقه آسیا، هندوستان و خاورمیانه این شرکت و همچنین قائم مقام پژو سیتروئن و نماینده‌ای از مراکز علمی آلمان از جمله سخنرانان این همایش خواهد بود.

او با بیان این‌که در این همایش مشاور آلمانی مرکز در دست احداث تست خودرو ایران نیز سخنرانی خواهد کرد، گفت: نماینده انجمن قطعه سازان فرانسه نیز از دیگر سخنرانان در این همایش خواهد بود.

قربانی ادامه داد: در این همایش برنامه‌های صنعت خودرو ایران و همچنین برنامه‌های تدوین شده در زمینه میزان صادرات خودرو و قطعات تا سال 1404 ، برای مهمانان تشریح خواهد شد.

دبیر دومین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران گفت: تاکنون حضور 17 سفیر خارجی ازجمله سفرای آلمان، فرانسه وایتالیا در این همایش قطعی شده و آن‌ها گزارش خود از این همایش را به مسوولان ارشد کشورشان ارائه خواهند ضمن آن که در حاشیه این همایش وزیر صنعت، معدن و تجارت و دیگر مسوولان مرتبط مذاکراتی با مهمانان خارجی خواهند داشت.

او درباره حضور شرکت‌های آمریکایی دراین همایش گفت: پیش از این شرکت‌های آمریکایی با ما تماس گرفته و ابراز تمایل کرده بودند که در صورت نهایی شدن مذاکرات هسته‌ای در این همایش شرکت کنند اما پس از تمدید مذاکرات، عذرخواهی کرده و ابراز امیدواری کردند که در همایش سال آینده حاضر شوند.

قربانی در پاسخ به سوالی درباره سخنرانی رییس انجمن جهانی خودروسازان در همایش صنعت خودرو گفت: ما از وی دعوت کردیم اما مقداری مشغله داشته و ترجیح دادیم در زمینه سخنرانان نسبت به سال گذشته تنوع ایجاد کنیم بنابراین رییس انجمن جهانی خودروسازان در این همایش حضور نخواهد داشت.

دبیر دومین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران گفت: تاکنون حضور بیش از 500 مهمانان خارجی از 30 کشور دنیا دراین همایش قطعی شده است.

 


17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =