ایسنا نوشت:

نوزدهمین کنفرانس سران مختار با حضور بیش از 3000 شرکت کننده از سراسر جهان در بوسان کره جنوبی آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، در اجلاس سران مختار 2014 که با حضور 104 وزیر، 35 معاون وزیر و بیش از 50 نماینده ویژه کشورها همراه است، حمدون توره - دبیرکل اتحادیه بین‌المللی مخابرات - در سخنانی گفت: از سال 2007 تا کنون تعداد مشترکان تلفن همراه در سطح جهان، از 2.6 میلیارد به 3.9 میلیارد نفر رسیده و در همین دوره، تعداد استفاده کنندگان از اینترنت نیز از 1.2 میلیارد به 3.9 میلیارد نفر افزایش یافته است.

وی در ادامه با یادآوری نیاز به تصمیم گیریهای جسورانه برای کمک به برقراری ارتباطات گفت: امروزه ICT یک نیاز است و با توجه به این که میلیونها نفر در دنیا هنوز به ارتباطات دسترسی ندارند، لازم است برنامه‌ریزی کرد تا آحاد مردم به آن دسترسی یابند.

این اجلاس که با پخش پیام ویدیویی دبیرکل سازمان ملل متحد و سخنرانی رییس جمهوری کره جنوبی افتتاح شد، رییس جمهور کره جنوبی در سخنانی خطاب به نمایندگان کشورها ITUرا محور همکاریهای بین المللی دانست و گفت: ارتباطات و فناوری اطلاعات نقش بسیار مهمی در توسعه زیرساخت کشورها و توسعه اقتصادی دارد.

بان کی مون - دبیرکل سازمان ملل - نیز در پیام خود به نوزدهمین کنفرانس سران مختار، با اشاره به نقش ارتباطات و فناوری اطلاعات در نزدیک کردن مردم به یکدیگر، پهن باند را باعث کاهش شکاف دیجیتالی بین کشورها عنوان کرد و ICTرا کلید دستیابی به توسعه پایدار برشمرد.

محمود واعظی - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - نیز که در راس هیاتی در این اجلاس حضور دارد، ضمن ملاقات و گفت وگو با وزرای همتای خود، در روز دوم کنفرانس سخنرانی خواهد کرد.

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • وحید A1 ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    26 1
    شنیدم در این اجلاس قراره نِت با سرعت 10 گیگ استفاده بشه؟درسته؟؟؟؟؟؟اقای واعظی ماررو که از نِت پرسرعت محروم کردید حدقال خودتون یه فیضی ببرین