مهر نوشت:

مدیرعامل بانک صنعت و معدن با بیان اینکه این بانک نقشی در خودسوزی صنعتگر ایلامی نداشته است، از پرداخت 2.5 میلیارد تومان وام به این فرد در بهمن ماه سال گذشته سخن گفت و عنوان کرد: از صندوق توسعه ملی و بانک مرکزی برای سپرده گذاری در این بانک درخواست کرده‌ایم.

اشرف افخمی امروز در نشستی خبری در وزارت اقتصاد در مورد خودسوزی صنعتگر ایلامی در مقابل ساختمان بانک صنعت و معدن گفت: از همان روز اول تیم ویژه ای برای بررسی این موضوع تشکیل شد و در حال حاضر کار بررسی ها رو به اتمام است و گزارشات را به مراجعه ذیصلاح به زودی ارایه خواهیم کرد.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن، این واقعه تلخ را باعث تاثر دانست و گفت: به دلیل اینکه این فرد در حال حاضر در بین ما نیست، نمی‌توانم برخی مسایل را بازگو کنم و اگر خانواده وی صلاح بدانند برخی از مطالب پس از مشخص شدن نتایج گزارشات اعلام خواهد شد. غیر از بانک صنعت و معدن، این فرد از سایر بانک‌ها هم وام دریافت کرده بود اما قابلیت بازپرداخت آن را نداشت.

او گفت: بانک در سال گذشته بررسی‌هایی را برای پرداخت بدهی به برخی واحدهای کوچک و متوسط که پیش از این از ما وام گرفته بودند، انجام داده بود که نام این شرکت در لیست قرار گفته و مقرر شده بود که برای برون رفت این شرکت از وضعیت و مشکلاتی که دچار آن بود، 5 میلیارد تومان دریافت کند تا بتواند وام‌های قبلی دریافتی خود از این بانک را تسویه نماید که نصف این مبلغ در اواخر بهمن ماه سال گذشته به وی پرداخت شد و قرار بود که بخش دوم نیز مشروط به جلو رفت کار پرداخت شود.

افخمی با تاکید بر اینکه به زودی عامل این اقدام مشخص خواهد شد اما تاکید می کنم که بانک نقشی در این واقعه نداشته است، این موضوع که وی در وصیتنامه خود مطرح کرده است که افرادی از بانک صنعت و معدن از وی طلب وجه کرده اند را صراحتاً تکذیب کرد و گفت: این موضوع توسط مقامات استان و ذیصلاح بررسی شده است.

او گفت: ممکن است که مسایل اقتصادی باعث فشار بر این فرد شده باشد اما هنوز در مورد استمهال و بخشودگی وی گرفته نشده است و با خانواده وی صحبت هایی شده تا راهکاری برای حل مشکلات بیابیم.


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر تبریز اوغلی ضد لنگ وکیسه IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    3 16
    اونوقت بابک خان باید دنیا رو میسوزوند
  • بی نام IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    11 27
    همه صاحبان صنایع از دست بانکهای نزول خور دارن یا خود کشی می کنند یا کلا تعطیل میکنند.چرا با تولید کننده اینجوری رفتار می کنید.از یه طرف مالیات از یه طرف بیمه و از یه طرف ارزش افزوده و از یه طرف بانک فشار میاره و تولید کننده چاره ای بجز خودکشی نداره با این وضع داغون بازار و رکود.
  • بی نام IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    19 12
    عاقبت تولید کننده ایرانی
  • تولید کننده سابق UA ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    14 2
    بدترین جا برای سرمایه گذاری تولیدی کشور خودمان است ، قوانین همه برعلیه تولید کننده هستند ،،
  • taleb A1 ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    5 8
    من خودم تو ايلام توليدكننده هستم ، هيچ كسي به فكرصنعتگرا نيست و همه ول معطليم منم كه توليدو كنار گذاشتم
  • مهدی A1 ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    4 0
    من هم یک تولید کننده هستم.منکر فساد در سیستم بانکی نیستم وفراوان دیده ام .ولی یک تولید کننده بایدفقط روی خودش وتواناییهایش حساب کند و تکیه زیاد به سبستم بانکی فقط گیر افتادن است که برای من هم پیش امده ودرس عبرت شده تا سیستم بانکی را فقط در حد کمک حساب کنم.