خانه ملت نوشت:

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از تخطی بانک ها از اجرای بخشنامه های بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار ،گفت: اجرای قانون بانکداری بدون ربا در نظام جمهوری اسلامی یک ضرورت است بنابراین باید از اخذ جریمه دیرکرد در بانک ها که حرام است، جلوگیری شود.

ارسلان فتحی پور درباره تخطی بانک ها از اجرای بخشنامه‌های بانک مرکزی و مصوبات شورای پول و اعتبار ،گفت: بر اساس قانون، بانک ها موظفند که مصوبات شورای پول واعتبار را رعایت کنند بنابراین باید نرخ سود بانکی را کاهش دهند.

نماینده مردم کلیبر، خدا آفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد :بانک مرکزی با ابزار نظارتی که در اختیار دارد باید با بانک های متخلف برخورد کند و در این زمینه می تواند تعداد شعب بانک های متخلف را کاهش یا حتی از کل فعالیت آن ها جلوگیری کند.

فتحی پور گفت: موضوع علت عدم کاهش نرخ سود بانکی در حال پیگیری است و مسئولان بانک مرکزی باید در این زمینه توضیح دهند.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: اجرای قانون بانکداری بدون ربا در نظام جمهوری اسلامی یک ضرورت است بنابراین باید از اخذ جریمه دیرکرد در بانک ها که حرام است، جلوگیری شود.

فتحی پور درباره موضوع تحقیق و تفحص از بانک‌ها، گفت: درباره دلایل مطرح شدن موضوع تحقیق و تفحص ازبانک ها با مسئولان وزارت اقتصاد و امور دارایی و بانک مرکزی جلساتی برگزار شده است اما برای انجام این مهم باید جمع بندی نهایی انجام شود.

او ادامه داد: باید پذیرفت تحقیق و تفحص از تمامی بانک های خصوصی و دولتی به زمان زیادی نیاز دارد بنابراین برای انجام تحقیق و تفحص بهتر است که ابتدا از بانک هایی شروع کرد که احساس می شود تخلف بیشتری در آن ها صورت گرفته است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: افزایش معوقات بانکی و عدم اجرای دستورات مالی از دلایل مطرح شدن تحقیق و تفحص از بانک ها است


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =