این‌بار بچه‌های کپل و دوستانش در سینمای ایران رکورد زدند / فروش 75 میلیونی «شهر موش‌ها2» در یک روز

موش‌هایی که اوایل دهه شصت ابتدا به تلویزیون ایران آمدند و بعد راهی پرده سینما‌شدند، حالا در فکر رکورد زنی در سینمای کم رونق دهه 90 ایران هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، موش‌های «مدرسه موش‌ها» در سال 1364 هم که برای نخستین بار پایشان به پرده سینما باز شد، گیشه پررونقی را برای سینماهای نمایش دهنده به ارمغان آوردند. موفقیت آن‌ها در گیشه سینما، خیلی از تهیه کنندگان را وسوسه کرد تا به سراغ مرضیه برومند کارگردان مدرسه موش ها بروند و از او بخواهند که قسمت دوم این فیلم را بسازد.

با این حال اما حدود سی سال بین ساخت قسمت اول شهر موش ها و قسمت دوم آن فاصله افتاد و در نهایت کپل و همکلاسی هایش- که حالا مسن و بچه‌دارشده‌اند- پس از سه دهه، از روز چهارشنبه 5 مرداد در سینماهای شهر تهران روی پرده رفتند. این حضور سینمایی با ثبت یک رکورد همراه بود. « فیلم سینمایی «شهر موش ها 2» در نخستین روز اکرانش 75 میلیون تومان فروش داشته است.»  این جملات را منیژه حکمت یکی از تهیه کنندگان فیلم به خبرآنلاین می‌گوید.

این آمار البته فقط متعلق به فروش این فیلم در شهر تهران است. فیلم «شهر موش‌ها2» در گروه سینمایی قدس به نمایش در آمده و 20 سینما در شهر تهران این فیلم را نمایش می‌دهند.

شهر موش‌ها 2

«شهر موش‌ها2» با کارگردانی مرضیه برومند ساخته شده و تهیه کنندگان آن منیژه حکمت و علیرضا سرتیپی هستند. فرهاد توحیدی هم نگارش فیلمنامه قسمت دوم شهر موش‌ها را به عهده داشته است.

ثبت رقم 75 میلیون تومان فروش در نخستین روزاکران یک فیلم در حالی اتفاق می افتد که طی این سال‌ها هیچ فیلمی نتوانسته در نخستین روز اکرانش در سینماها به چنین فروشی دست پیدا کند.«ما آمار گرفتیم بیشترین فروش روز اول اکران یک فیلم در سینماها ها 30 میلیون تومان بوده است.» این را منیژه حکمت می‌گوید و می‌افزاید که اکران فیلم در برخی شهرها هم آغاز شده و از هفته آینده این فیلم در کل ایران به نمایش در می‌آید.

 «روز گذشته (چهارشنبه 4 شهریور) تمامی بلیت‌های فیلم «شهر موش ها 2» تا ساعت 19 بعد ازظهر پیش فروش شده بود و بعد از آن هم سئانس های فوق العاده‌ای را در ساعت‌های 11 و 12 شب برای این فیلم در نظر گرفتیم.» علیرضا سعیدی‌پور مدیر پردیس سینمایی آزادی این گونه روز اول فروش این فیلم را توصیف می‌کند و به خبرگزاری مهر می‌گوید که اکران «شهر موش‌ها2» روی فروش سایر فیلم ها هم تاثیر گذاشته و باعث شده فروش سینما آزادی نسبت به چهارشنبه هفته گذشته دو برابر شود؛« وقتی مخاطب به سالن سینما مراجعه می‌کند و نمی تواند بلیت فیلم مورد نظرش را تهیه کند به تماشای فیلم‌های دیگر می‌نشیند و این اتفاق مثبتی است.»

سابقه موش‌هایی که حالا در سینماهای ایران رکورد شکنی را آغاز کرده‌اند به ابتدای دهه 60 باز می گردد. زمانی که برای نخستین بار ماجراهای آن ها در یک مدرسه نوشته و تولید شد. آن موقع این مجموعه تلویزیونی بخشی از یک جنگ بود. موش‌ها اما خیلی زود مخاطب پیدا کردند و سری دوم آن در 104 قسمت تولید شد و پخش آن تا سال 1363 ادامه داشت.

در سال 1364 و در اوج محبوبیت این عروسک‌ها، فیلم سینمایی «شهر موش‌ها» روی پرده سینما ها رفت که داستان آن درباره حمله «اسمشو نبر» (گربه سیاه) به شهر موش‌ها و سفر آن‌ها به یک شهر دیگر.

شهر موش‌ها 2

کارشناسان سینمای ایران پیش بینی می‌کنند که قسمت دوم این فیلم به فروش خوبی در سینماها دست پیدا کند. «البته از چند وقت دیگر اکران سه فیلم سینمایی «آتش بس 2»، «آرایش غلیظ» و «خواب‌زده‌ها» هم در سینمای ایران آغاز می شود که آن‌ها هم مدعی فروش هستند.» امیر حسین علم الهدی کارشناس اکران سینما این‌ها را می‌گوید و پیشبینی می‌کند که این فیلم بین 6 تا 7 میلیارد تومان فروش داشته باشد. او می‌گوید:«مدیران و صنوف دخیل در اکران باید به این مساله توجه داشته باشند که وقتی فیلمی مثل «شهرموش‌هاهای پروفروش دیگری را هم اکران کنند.»

او ماجرای اکران عید امسال را یادآور می‌شود و می‌گوید که اگر در عید امسال، سه فیلم سینمایی اکران می‌شد، ظرفیت فروش سینما به سمت «طبقه حساس» و «معراجی‌ها» می‌رفت و ممکن بود که این فیلم‌ها به فروش 10 میلیاردی هم دست پیدا کنند. او معتقد است که سینمای ما در حال حاضر به فروش بالای 10 میلیارد احتیاج دارد.

با این حال موش‌ها کار خودشان را کرده‌اند و روز خوشحال کننده‌ای را برای سینماداران رقم زده‌اند، سینمایی که فیلم‌های کمی در آن طی این سال‌ها به باشگاه میلیاردی های پیوسته است، حالا به موش‌های محبوب سه نسل از کودکان این سرزمین چشم دوخته است تا شاید آن‌ها بتوانند رونق تازه‌ای را برای گیشه‌های سینما به ارمغان بیاورند.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهربان توسی A1 ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    381 9
    یاد شهر موشهای 1 و مدرسه موشها بخیر چه زود میانسال شدیم
    • بی نام A1 ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
      82 4
      من هنوز حس نمیکنم که بزرگ شدم. نمیدونم طبیعیه یا نه.
    • بی نام A1 ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
      برای من عجیبه در روزگاری که نوجوانان ایران هری پاتر و گرگ و میش می بینند با ان خرج های زیاد و بازیگران زیبا چطور هنوز شهر موشها و کلاه قرمزی اینقدر پرطرفدار هست ؟
    • کیانا A1 ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
      44 3
      کودکان و نوجوانان شاید نبینند اما بزرگسالان که کلی خاطرات نوستالژیک با این فیلم دارند شاید بدشون نیاد یادی از روزگار خوشی بکنند تا برای 2 ساعت هم که شده تورم و گرانی و بدهی رو فراموش کنند
    • بی نام A1 ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
      23 5
      دلیلش این هست که این دو فیلم به طور مستقیم نماد جامعه غربی هست ولی فیلم شهر موشها به این دلیل اینقدر محبوب هست که نشان دهنده هیچ کدام از تفکرات نژادی و قومی نیست حتی اسم انها هم نشان دهنده جامعه خاصی نیست بخاطر همین وقتی این مجموعه رو می بینید کاملا در محیط تخیلی قرار می گیرید و همین هست که به ادم نشاط میده
    • امین A1 ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
      44 8
      من به شخصه هیچ فیلمی رو با کلاه قرمزی و بازی فامیل دور و اقای همساده عوض نمیکنم ..
    • مهربان A1 ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
      16 2
      موافقم
  • بدون نام ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    20 3
    بياد شيراز بريم نگاه كنيم.
  • بی نام A1 ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    سینمای ایران ببین چقدربدبخت شده که کلا قرمزی وشهرموش ها میان درصدرقرار میگیرن
    • بی نام A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
      77 10
      بدبختي از همون موقع شروع شد كه آقاي دهنمكي شد كارگردان سينما
  • ستاره ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    15 2
    عااالي بود مرسي از همه خسته نباشيد.
  • بی نام A1 ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    15 2
    من دوس دارم این فیلم رو ببینم ، بازم دم فیلم های عروسکی گرم، حداقل روسیاهی فیلم های بدرد نخور دیگه رو جبران میکنن، معراجی ها و طبقه ی حساس بعد از دیدنشون پشیمون شدم خیلی بی کیفیت بودن. اما فیلمی که مصطفی زمانی ، به اسم خط ویژه بازی کرده بود قشنگ بود و تماشاچی رو غافلگیر میکرد
  • مسی IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    40 4
    امیدوارم خانم برومند مثل آقای ده نمکی عمل نکنن و بعد از فروش خوب برن برا ساخت شهر موشهای 3 و4و5و6
  • داوود IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    46 1
    من فکر می کنم بیشتر از اینکه کودکان مخاطب این فیلم باشند، کودکان دهه شصت که الان سی چهل سال سن دارند، به خاطر خاطرات دوران کودکی شون، این فیلم را می بینند
    • يه مامانه A1 ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
      21 3
      شك نكنيدكه همينطوره.
  • بی نام NL ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    27 3
    داستان اينكه سينما ندادن به شهر موشها جيه؟ باز نگران اخراجي ها ن؟
  • بی نام IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    18 7
    دلواپس شدم
    • بی نام US ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
      29 5
      برین جای گرم بشینین