ایسنا نوشت:

رییس اتحادیه سوپرمارکت و مواد پروتئینی تهران مهم‌ترین چالش سوپرمارکت‌ها را بحث گرانی برق و مالیات بردرآمد عنوان کرد.

سعید درخشانی، با اشاره به گرانی برق و به طور کلی حامل‌های انرژی گفت: بارها پیشنهاداتی در رابطه با اعمال تخفیفاتی برای سوپرمارکت‌ها ارائه داده‌ایم که البته تا به امروز هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.

کاهش فروش لبنیات در روزهای اخیر

وی با اشاره به اخبار مرتبط در رابطه با استفاده از روغن پالم در برخی لبنیات چرب گفت: این موضوع باعث شده فروش مواد لبنی چرب کاهش یافته ولی میزان فروش لبنیات کم‌چرب افزایش یابد.

وی افزود: در حال حاضر می‌توان گفت بازار راکد است و به طور کلی فروش لبنیات کاهش یافته است.

حدود ۴۴۰ سوپرمارکت در تهران دارای مجوز هستند

درخشانی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۴۴۰ سوپرمارکت در تهران دارای مجوز هستند گفت: حدود ۵۰ مجوز نیز در دست اقدام است که هنوز اقدامات قانونی آن انجام نشده است.

حداقل متراژ سوپرمارکت ۷۰ متر است

رییس اتحادیه سوپرمارکت و مواد پروتئینی با بیان اینکه متاسفانه در برخی از محله‌ها تعدادی سوپرمارکت بدون مجوز فعالیت می‌کنند بیان کرد: سوپرمارکت‌های قانونی باید دارای شرایطی باشند و حداقل متراژ آن‌ها ۷۰ متر و حداکثر ۲۵۰۰ متر است.

درخشانی در ادامه تاکید کرد: واحد‌هایی که بدون مجوز فعالیت می‌کنند معمولا قیمت‌ها را بیش از آنچه که روی کالا درج شده به فروش می‌رسانند که فعالیت این واحدهای بدون مجوز باید از سوی سازمان تعزیرات، بازرسی اصناف و سازمان حمایت متوقف شود.

جواز سوپرمارکت‌ها باید در مغازه‌ها نصب شود

وی در عین حال با تاکید بر این‌که مغازه‌های کوچک جزو اتحادیه سوپرمارکت‌داران نیستند، تصریح کرد: جواز سوپرمارکت‌ها باید در مغازه‌ها نصب شود، در حال حاضر هر خواربارفروشی، لبنیاتی یا مغازه‌ زیر پله‌ای از عنوان سوپرمارکت استفاده می‌کند که باید با آن‌ها برخورد قانونی شدیدتری صورت گیرد.

وی افزود: از سوی دیگر سوپرمارکت‌ها باید دارای امکانات سردخانه‌ای و تجهیزات مناسب نیز باشند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    10 0
    تو كل تهران 15 درصد كاسبا هم جواز ندارند
  • مهران خواجه دادی IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    4 0
    مهندسای صنایع غذایی تو این شرکتا طبق قانون ناظرای سازمان غذا و دارو هستن ولی حقوقشونو صاحب کارخونه میده حالا با این وجود ما باید انتظار داشته باشیم این مهندس بیچاره حرف کدوم یکیو گوش کنه؟ پس اینجوریاست که تخلف رخ میده.