مهر نوشت:

سازمان جهانی کار با انتشار گزارشی، میزان بیکاری جوانان نسبت به بزرگسالان را به صورت متوسط ۳ برابر دانست و اعلام کرد: ۲۲۰ میلیون کارگر جوان در شرایط فقر شدید به سر می‌برند.

سازمان جهانی کار در تازه‌ترین گزارش خود درباره لزوم پرداختن به سلامت روانی جوانان اعلام کرد: امروز ۷۵ میلیون نفر جوان در سطح جهان بیکار هستند و بیش از ۲۲۰ میلیون کارگر جوان در حال مبارزه برای بقا در اقتصاد غیررسمی و زندگی در شرایط فقر شدید به سر می‌برند.

تحقیقات نشان می‌دهد که افراد جوان به طور متوسط​​ ۳ برابر بیشتر از بزرگسالان احتمال بیکاری دارند و در مواردی این فاصله به ۴ تا ۵ برابر نیز می‌رسد و بسیاری نیز از جستجوی شغل قطع امید کرده‌اند.

بحران اشتغال جوانان یک بحران چند بعدی است که بدون شک یک زمان استرس‌زا برای افراد جوان محسوب می‌شود. این مسئله در مورد زنان جوان، بیشتر حائز اهمیت است.

همچنین بیکاری گسترده و مزمن ممکن است باعث ایجاد احساس یاس و ناامیدی در بین جوانان شود و این مسئله در حال رشد است. مشکلات سلامت روان در سال‌های اخیر در میان جوانان گسترش یافته است.

بر پایه این گزارش، جوانان محروم از جمله کسانی هستند که با مشکلات روحی و روانی مواجه‌اند و دارای مشکلات خاصی در بازار کار هستند. جوانان با مشکلات سلامت روانی شدید کمتر احتمال دارد به کار گرفته شوند.

اشتغال پایدار، مناسب و معقول نقش اساسی در ایجاد حس هویت در بین جوانان دارد. به همین دلیل، سازمان بین المللی کار توسعه و اجرای اقدامات مناسب در بازار کار برای پشتیبانی از این جوانان را در دستور کار خود دارد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =