عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: باید برای کمک به مقاومت، راهکارهای سیاسی و دیپلماسی رسمی مورد توجه قرار گیرد.

محمدرضا تابش در گفت و گو با خبر انلاین در خصوص این که چگونه می توان به مشکلات مقاومت و مردم غزه کمک کرد افزود: در هر صورت ما مسئولیت کشورهای غیر متعهد را داریم و اهرم خوبی است تا در آن یک اجلاس اضطراری تشکیل و مسائل مطرح و پیگیری شوند.
وی با تاکید برعضویت موثرایران درسازمان کنفرانس اسلامی وتوان فعال سازی کشورهای اسلامی،افزود:ایران نفوذ وتاثیرگذاری بالایی نیزدرمعادلات سیاسی و امنیتی منطقه و درحزب الله و مقاومت دارد و این روش رسمی آن است.
نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:در هر صورت بر اساس آنچه که رهبری فرمودند به صورت غیر رسمی هم شاید بایستی در جاهایی جنبه رسمی پیدا کند. ایشان صراحتا فرموده اند که در هرصورت ما در کنارحزب الله و مقاومت هستیم و اینکه راهبرد و استراتژی ایشان به چه صورتی عملیاتی شود باید به شکلی باشد که تبعات سویی برای ما نداشته باشد و بتوانم واقعا کمک حال مردم فلسطین و غزه باشیم.
وی در خصوص به کارگیری جدی تردیپلماسی عمومی و دیپلماسی پارلمانی مان در مورد موضوع مقاومت، فلسطین، حماس و مقابله با تجاوز رژیم صهیونیستی گفت: البته دیپلماسی پارلمانی چندان هم موثر نیست، پارلمان ها در غرب به شکل دیگری نفوذ دارند و در کشورهای منطقه هم که بسیاری از پارلمان ها نمایشی از دموکراسی هستند، پارلمان ها بیشتر انتخاب خود دولت ها هستند که حمایت نمی کنند وازپشت هم به آرمان های فلسطین و مقاومت خنجر می زنند.
این عضو اصلاح طلب مجلس نهم ادامه داد: وقتی دولت ها به این شکل عمل می کنند، توقعی نیست که پارلمان ها آنطور که ما می خواهیم عمل کنند، استفاده از اهرم پارلمانی به همین دلیل چندان موثر نیست چراکه آنها قدرت چندانی ندارند ودولت ها موثر هستند که متاسفانه دولت های منطقه ملاحظاتی دارند زیرا نظام هایشان چندان دموکرات نیست و می ترسند که دایره این موضوعات و قضایا وسیع شود و دامان خودشان را هم بگیرد.
نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که با نفوذ دولت ها در قضیه غزه، پارلمان ها تاثیرگذاری عملی ندارند،تصریح کرد: تنها راهکار دیپلماسی پارلمانی نفوذ کلامی و رایزنی آن ها است زیرا شرایط و قضایا چندان تمایلی برای اینکه در پارلمان ها روی این مسائل کار شود ندارند، اما تشکیلات بین المجالس دنیا تشکیلاتی است که از آنچه غربی ها مصلحت می دانند تبعیت می کند.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    0 2
    ایران به فلسطین کمک کند ولی به موقعش این حماس رو هم ادب کند که رفیق نمیه راه نباشد و خیانت نکند...
  • بی نام A1 ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 3
    حرفش درسته