۰ نفر
۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۰
واکسن هاری انسانی در ایران تولید می‌شود

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری گفت: واکسن هاری انسانی در کشور در مرحله تولید قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از مرکز عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مصطفی قانعی با اشاره به دستاوردهای مربوط به حوزه واکسن هاری در کشور اظهار کرد: واکسن "هاری دامی" در کشور تولید شده و واکسن انسانی آن نیز در حال تولید است.

وی افزود: در چند سال گذشته واکسن های "ب ث ژ" و "هپاتیت ب" نیز در کشور تولید شده است.

به گفته قانعی، واکسن های "هاری انسانی"،" MMR" و بهینه سازی "هپاتیت ب" و "پنت والان" نیز در کشور در حال تولید است.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی، درباره رتبه ایران در زمینه تولید واکسن در دنیا، توضیح داد: هم اکنون شرایط خوبی در رتبه بندی تولید واکسن بین کشورهای دنیا نداریم ولی کیفیت واکسن های تولیدی در کشور مناسب است.

وی  همچنین گفت: به طور مثال کیفیت واکسن "ب ث ژ" و "هپاتیت ب" به لحاظ کمی و کیفی در دنیا قابل رقابت است.

دکتر قانعی، با اشاره به میزان بالای کیفیت این واکسن های تولیدی در داخل کشور، گفت: در تولید این نوع واکسن ها در مسیر دریافت PQ هستیم که دریافت این علامت، به نوعی کسب استاندارد بین المللی محسوب می شود.


رتبه خوب در میان 57 کشور اسلامی

رییس انستیتو پاستور ایران با بیان اینکه ایران در بین 57 کشور اسلامی در زمینه تولید واکسن، رتبه خوبی را کسب کرده است، افزود: شرکت های دانش بنیانی که در این زمینه فعالیت دارند از حمایت های مختلف ستاد بهره می گیرند و از حمایت های ما برخوردار هستند.

وی، در باره نحوه حمایت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شرکت های دانش بنیان تولید کننده واکسن گفت: با تمام امکانات از طریق قرار دادن زیرساخت های موجود کنترل کیفی، تضمین کیفی، فنی و مهندسی، بازرگانی و زیرساخت های آموزشی و تحقیق و توسعه از این شرکت ها حمایت می کنیم.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیا IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    2 0
    مثل هورمون رشد که حدکفا شدیم و جشن هم گرفتید ولی فقز خارجی آن در بازار ناصر خسرو با قیمتها نجومی یافت میشود ولی از نوع ایرانی خبری نیست.