کارلوس کروش به گفته خودش از مسئولان فدراسیون فوتبال فقط حمایت می خواهد.

به گزارش خبرورزشی؛آنچه از شواهد پیداست، روز دهم مرداد، کارلوس کروش طول خیابان سئول را طی می‌کند تا از جمع عکاس‌ها و خبرنگاران عبور کند و در طبقه چهارم ساختمان فدراسیون فوتبال، امضای آخر را پای قرارداد جدیدش بزند. 

مسئولان فدراسيون فوتبال مي‌گويند همه چيز براي عقد قرارداد مهياست و كروش «بله» را گفته است. در واقع، كفاشيان نقش همان دامادي را بازي مي‌كند كه به قول خودش «چند بار خواستگاري رفته تا بله را بگيرد.» 
كروش از 10 مرداد، دوره دوم سرمربيگري خود را در ايران آغاز مي‌كند و در اين بين، فوتبال ايران از او خواسته‌هايي دارد. يكي از مهمترين خواسته‌هايي كه علي كفاشيان رودرروي كروش مطرح كرده، بحث تغيير نسل در فوتبال ايران است‌؛ موضوعي كه طرفداران فوتبال را نگران كرده است. تيم‌ملي با ميانگين سني بالايي به برزيل رفت اما در زمين عملكرد خوبي داشت. به دليل فاصله اندك بين جام‌جهاني‌ و جام ملت‌هاي استراليا، فدراسيون از كروش خواسته با يك برنامه‌ريزي ساده آرام آرام تغيير نسل را پايه‌ريزي كند. از نظر كروش حضور ايران در فينال جام ملت‌هاي استراليا مي‌تواند فوتبال ايران را 4 سال ديگر بيمه كند: «من به شما قول قهرماني نمي‌دهم ولي اين را بدانيد حضور در فينال آسيا، ايران را بيمه مي‌كند‌؛ از اين جهت كه مي‌توانيم با قدرت بيشتري براي جام‌جهاني‌ آماده شويم. زمينه براي پيشرفت ما مهياتر خواهد بود.» 

كروش: من مي‌روم، شما بايد ادامه دهيد

خواسته كروش تنها «حمايت و حمايت» است. او رو به كفاشيان گفته است: «اگر در كنار من بايستيد و كمك كنيد، بيشتر از من به نفع شما خواهد بود. اين 4 سال آخرين دوره مربيگري من است. مي‌خواهم از فوتبال بروم ولي شما بايد ادامه بدهيد و پيشرفت كنيد. هر موفقيتي كه به ‌دست بيايد، فوتبال ايران بالا مي‌رود... پس فقط حمايت كنيد و حمايت.» كفاشيان هم به كروش تضمين داده تا جايي كه بتوانند اين حمايت را انجام مي‌دهند اما در اين بين، بحث تغيير نسل فوتبال ايران اهميت زيادي دارد‌؛ موضوعي كه كروش و كفاشيان درباره‌‌اش بحث كرده‌اند. جمع‌بندي بحث‌ها اين بوده كه به خاطر فاصله اندك جام‌جهاني‌ و جام ملت‌ها، تغيير نسل ناگهاني اتفاق نيفتد. كروش قصد دارد به بازيكناني چون سردار آزمون، جهانبخش، شريفي و كريمي (سپاهان)، خانزاده، بختيار رحماني و... در جام ملت‌ها بيشتر فرصت دهد اما پس از آن چه اتفاقي خواهد افتاد و برنامه چيست؟
كروش روي همكاري با نلو وينگادا هموطن و دوست نزديكش حساب و كتاب زيادي كرده است. تيم اميد امروز نقش «پشتوانه» تيم بزرگسالان را بازي مي‌كند. در جلساتي كه اين دو با هم داشته‌اند، قرار شده تيم وينگادا بعد از جام ملت‌هاي 2015 استراليا، تيم بزرگسالان را بسازد. اين قراري است كه كروش و نلو با هم گذاشته‌اند. كروش در دور دوم مربيگري‌‌اش، ارتباط نزديك‌تري با تيم‌هاي پايه خواهد داشت. بدين ترتيب راه رسيدن به تيم‌ملي بزرگسالان علاوه بر ليگ از اين تيم‌ها هم خواهد گذشت. 

 

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =