فصل نقل و انتقالات به پایان رسیده است و این احتمال وجود دارد که رحمانی و حمودی فوتبال خودشان را در لیگ دسته اول ادامه بدهند.

مرتضی رضایی:پس از پایان لیگ برتر و با پیگیری های علی دایی خبری مثل بمب لیگ برتر را ترکاند."کارت پایان خدمت بختیار رحمانی و علی حمودی مشکل دارد."

همان ابتدای راه باشگاه فولاد رحمانی و البته علی حمودی همه چیز را تکذیب کردند اما دایی بی خیال ماجرا نشد و از طریق سردار کوثری در کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی این قصه را پیگیری کرد.دستور پیگیری صادر شد و با تشکیل یک دادگاه ویژه باندی که در اهواز کارت های مشل دار را صادر می کرد دستگیر شد.پس از بررسی شرایط مشخص شد که کارت صادر شده برای بختیار رحمانی به دلیل سابقه بیش از سی ماه حضور پدرش در جبهه های جنگ بوده و در کارت علی حمودی هم بیماری های خاص(قطع نخاع) درج شده بود.

دایی پیگیر شکایت بود مصر برای اینکه تخلفی صورت گرفته است.تقریبا همه چیز هم به مرحله اثبات رسیده بود اما حمودی و رحمانی همچنان زیر بار نمی رفتند.تا اینکه امروز و پس از محرز شدن تخلف انجام شده سردار باران چشمه در گفت و گویی که با تسنیم داشت عنوان کرد بختیار رحمانی و علی حمودی باید به خدمت سربازی بروند.«تاکنون کارت پایان خدمت 2 بازیکن به نام‌های رحمانی و حمودی بررسی شده است. یکی از آنها از طریق جبهه و جانبازی پدر معافیت گرفته و دیگری نوع معافیتش به خاطر یک نوع بیماری بوده است. کمیته پزشکی برای یکی از این دو بازیکن رای به معافیت داده بود و کارت معافیت پزشکی او نیز صادر شد ولی پس از بررسی‌های بیشتر، کمیسیون ویژه وظیفه عمومی معافیت این بازیکن را نپذیرفت».

مدیرکل تربیت بدنی نیروهای مسلح این را گفت و ادامه داد:«رحمانی و حمودی یا باید به خدمت سربازی رفته و یا به یکی از تیم‌های ملوان انزلی، تراکتورسازی تبریز و یا فجر شهید سپاسی شیراز برود تا دوران سربازی را پشت سر بگذارند.»

این اتفاق در حالی افتاده است که 5 سال از صدور کارت پایان خدمت این دو بازیکن می گذرد و با توجه به این شرایط هیچ تبعات کیفری بختیار و علی را تهدید نمی کند.تنها جزای آنها این است که طبق گفته باران چشمه یا باید به خدمت سربازی بروند یا در یکی از تیم های نظامی فوتبال بازی کنند.این اتفاق البته قبلا هم برای قاسم حدادی فر هم افتاده بود که این بازیکن به تراکتورسازی رفت و یک سال برای تبریزی ها فوتبال بازی کرد.با این شرایط وقتی با حمودی تماس گرفتیم او یک بار دیگر خودش را تبرئه کرد و گفت که کارت پایان خدمتش هیچ مشکلی ندارد:«كارت من مشكلي ندارد، من قبلاً هم گفته‌ام و باز هم مي‌گويم تمامي مراحلي را كه پشت‌سر گذاشتم، قانوني بود. كارت پايان خدمت من هيچ ربطي به قطع ‌نخاعي ندارد و مدارك آن هم موجود است.من مشكل پزشكي داشتم كه آزمايشات فراواني را پشت‌ سر گذاشتم و از مسير كاملاً قانوني كارت پايان خدمتم را گرفتم.من تمامي مدارك را دارم. به طور حتم همه چيز روشن خواهد شد. مطمئن هستم كار خلافي نكرده‌ام، قانونيِ قانوني بود و به اميد خدا براي سپاهان در ليگ برتر بازي مي‌كنم. همه اسناد و مدارك پزشكي‌ام را داده‌ام و پزشكان نيز مي‌توانند تأييد كنند.»

اما حرفهای بختیار رحمانی هم در این مورد شنیدنی است.او می گوید به جای اینکه به خدمت برود در هفته اول برای فولاد بازی می کند:«از وقتي اين خبر كذب منتشر شد رسانه‌ها گوشي‌ام را سوزانده‌اند. من دانشجوي رشته تربيت‌بدني در كرمانشاه هستم و اينكه مي‌گويند بايد به سربازي بروم فقط حرف است و صحت ندارد. اين حرف‌ها هم فقط به اين خاطر زده مي‌شود كه ما قهرمان شديم و بدخواهان فولاد مي‌خواهند مانع تكرار قهرماني ما شوند. شما مطمئن باشيد من در هفته اول مقابل تراكتور براي فولاد بازي مي‌كنم و به سربازي نمي‌روم.» او درخصوص صحبت‌هاي تاج هم مي‌گويد: «ايشان هم يك حرفي زده كه نمي‌خواهم حالا كه عصباني هستم جواب بدهم و بعد پشيمان شوم. قبلاً يكسري مشكلات بود كه رفتم حرف زدم و حل شد!»

بحث های مطرح شده در حالی مطرح است که باران چشمه خبر از مشکل دار بودن کارت پایان خدمت 18 فوتبالیست دیگر می دهد.فوتبالیست هایی که برای رفع اتهام باید با در دست داشتن مدارک به سازمان نظام وظیفه مراجعه کنند.باران چشمه می گوید:« علاوه بر این دو که نام‌شان در رسانه‌ها مطرح شده، کارت پایان خدمت 18 بازیکن دیگر مسئله دارد که این موضوع در کمیسیون ویژه وظیفه عمومی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.2 سال پیش از فدراسیون فوتبال و سازمان سازمان لیگ خواستیم اسامی همه بازیکنان شاغل در لیگ برتر و دسته اول را به ما ارائه دهند تا کارت پایان خدمت آنها مورد بررسی قرار گیرد. پس از بررسی‌های کمیسیون ویژه مشخص شد که تعدادی از بازیکنان مانند احسان حاج‌صفی و یا احمد آل‌نعمه در تیم‌های چون تراکتورسازی دوران سربازی را گذرانده بودند و مشکلی بابت کارت‌های آنها وجود ندارد.»

او ادامه داد:«برخی دیگر از بازیکنان از کارت‌های معافیت استفاده کرده بودند و کارت پایان خدمت این بازیکنان در حال بررسی است که چطور از طریق معافیت، کارت پایان خدمت گرفته‌اند. کارت پایان خدمت این بازیکنان از سال 92 به بعد صادر شده و اگر کمیسیون ویژه کارت پایان خدمت این تعداد را نپذیرد، باید به سربازی یا تیم‌های نظامی بروند.»

باران چشمه می گوید این دو بازیکن باید به خدمت سربازی بروند یا در تیم های نظامی بازی کنند اما حمودی و رحمانی خبر از بازی کردن در تیم های خودشان می دهند.این در حالی است که اگر همه چیز طبق قانون و آنطور که سردار می گوید پیش برود در لیگ برتر فقط تیم های ملوان و تراکتورسازی هستند که می توانند سرباز بازیکن جذب کنند.اما نکته ای که وجود دارد این است که فصل نقل و انتقالات به پایان رسیده است و این دو بازیکن اگر موفق به پیدا کردن تیم و یا راهکاری برای توافق با تراکتور و ملوان نشوند باید یک سال در لیگ دسته اول و احتمالا تیم فجرشهید سپاسی بازی کنند.دو بازیکنی که در مقاطع مختلف به تیم ملی فوتبال دعوت شدند و بختیار رحمانی حتی با تیم ملی در جام جهانی برزیل هم شرکت کرد.

 

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =