فارس نوشت:

مشاور رئیس‌جمهور گفت: من در اینجا حاضر شدم تا پیام تشکر و قدردانی رئیس جمهور را به هنرمندانی که امروز در این مکان گردهم آمده‌اند تا پاسخ کسانی که دیروز شعار «نه غزه و نه لبنان»‌ را سر داده، پاسخ بدهند، به شما ابلاغ کنم.

محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در گردهمایی بزرگ هنرمندان در حمایت از مردم مظلوم غزه با عنوان «غزه تنها نیست» گفت: سالیانی است که رژیم صهیونیستی ماه مبارک رمضان را به کام مسلمین تلخ می‌کند. این ماه، ماه قرآن کریم است و رجوع دوباره به این کتاب شریف داریم، هرچند که باید در تمام عمر به این کتاب شریف رجوع کنیم. در قرآن کریم به مبحث دشمن بسیار اشاره شده است. از منظر قرآن کریم دشمن در ایمان به خدا دروغ‌گو و منافق است، پیامبران الهی را کشته و هرگاه فرصتی یافته به کشتار و قتل و غارت پرداخته است. دشمن از زاویه دید قرآن مال‌اندوز، کینه‌توز و ... است.

* مومنی: نگران بشریت هستیم

وی افزود: ما پیش از آنکه نگران مردم غزه باشیم که هستیم نگران بشریت هستیم زیرا دشمن امروز به سلاح‌های کشتار جمعی مسلح شده و مجامع جهانی نسبت به کشتارهای این رژیم خونخوار سکوت کرده و رسانه‌های حامی و قدرتمند این جنایتکاران با انحراف افکار عمومی این جنایت‌ها را پوشش نمی‌دهند. اما با این حال هر هنرمند یک رسانه است. رسانه‌ای که می‌تواند این خفقان رسانه‌ای را بشکند و از بین ببرد.

* هنرمندان به مسئله فلسطین حساس باشند

مومنی شریف گفت: هنرمندان ما همیشه نسبت به مسئله فلسطین حساسیت داشته‌اند و بهترین آثار مرتبط با فلسطین را هنرمندان ما داشته‌اند. امروز رسانه‌های حامی رژیم صهیونیستی سعی می‌کنند افکار عمومی را به جهتی سوق دهند که انگار اصلا اتفاقی نیفتاده است. وعده‌های قرآن کریم مبنی بر شکست دشمن در حال محقق شدن است و شاهدیم که در سال‌های اخیر هربار که دشمن اراده نمود تا غزه را اشغال کند نتوانسته و با دادن تلفات عقب نشینی کرده است. هنرمندان ما برخلاف هنرمندان دروغینی که داعیه هنرمندی دارند با آثارشان از مردم فلسطین حمایت خواهند کرد.

* قزوه: ادبیات مقاومت ایران پیشتاز است

علیرضا قزوه مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی در ادامه گفت: ادبیات مقاومت ایران بسیار پیشتاز است و در برابر شعر سوریه، عراق، فلسطین و ... چیزی کم نداریم. در حدود ۲۵۰۰ سال پیش و همزمان با عصر هخامنشیان پس از حمله اسکندر به خاورمیانه و ورود به منطقه غزه و تصرف آن، از باتیس فرماندار ایرانی آنجا خواست که در برابر وی کرنش کند که با مقاومت این فرد ایرانی روبرو شد. سپس پای این فرماندار دلیر را سوراخ کرده و پشت اسب‌ها او را به روی زمین کشیدند و وی بدون هرگون جزع و فزع مقاومت کرد تا حدی که سربازان اسکندر تحت تاثیر باتیس قرار گرفتند.

* تمام غزه، شعر است

وی افزود: اتفاقات امروز تمام غزه، شعر است. امروز به نسبت ده سال گذشته مردم غزه و فلسطین بسیار جلو هستند. امروز تمام جهانیان وجدان‌هایشان بیدار شده است. حضور هنرمندان امروز در اینجا نشان از وجدان بیدار این گروه دارد که می‌خواهند بگویند، «غزه تنها نیست».

* ایوبی: امیدواریم ویرانی‌های غزه به آبادانی ختم شود

در ادامه گردهمایی «غزه تنها نیست» حجت‌الله ایوبی در سخنانی جنایت‌های رژیم خونخوار صهیونیستی را محکوم کرد و گفت: این جلسه نشان می‌دهد که سینماگران و هنرمندان در کنار مردم غزه هستند. انسان با دیدن این تصاویر ناله سر می‌دهد و غمگین می‌شود و امیدواریم که این ویرانی‌ها ختم به آبادانی شود.

*داعش و طالبان از ضایعات بزرگ جهان اسلام

وی افزود: عده‌ای سعی کرده‌اند که جبهه‌های دشمن و جنگ را عوض کرده و جنگ فرهنگی را به سرزمین‌های اسلامی بکشانند و روابط با رژیم منحوس صهیونیستی را عادی نشان دهند و داعشسیم و طالبانیسم نتیجه این جنگ فرهنگی است که یک ضایعه بزرگ برای عالم اسلامی است. امام راحل ما فرمودند که اسرائیل غده سرطانی است و باید از بین برود.

رئیس سازمان سینمایی گفت: امیدواریم نتیجه ویرانی‌های غزه به آبادانی منجر شود و این ویرانی‌ها دردناک‌ترین ناله‌ها را داشته است و دردناک‌تر از این ناله‌ها سکوت مدعیان خدمت به اسلام است. سران کشورهای عرب، کسانی که برای هر اتفاقی بیانیه صادر می‌کنند و با لبخندهایشان این جنایت را تایید می‌کنند.

* آشنا: گردهمایی هنرمندان نشانن از دغدغه آنان دارد

حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور در گردهمایی بزرگ هنرمندان در حمایت از مردم مظلوم غزه با عنوان «غزه تنها نیست»در سخنانی به مظلومیت مردم فلسطین اشاره کرد و گفت:‌ امام ما حضرت روح‌الله (ره) فرمود شهادت هنر مردان خداست. این جمع همبستگی هنرمندان ایرانی با هنرمندان فلسطین است، کسانی که هنر خود را در عرصه جهاد و شهادت به نمایش گذاشته‌اند گردهم آمدن این جمع نشان از دغدغه‌مندی هنرمندان دارد.

* شهادت فلسطینی‌ها موثرترین پیام تاریخ است

وی افزود: ما قدر هنر شهادت را می‌شناسیم، هنری که دارای زبان جهانی است و زمان نمی‌شناسد. به شهادت رسیدن هر کودک و نوجوان فلسطینی به این گونه مظلومانه، مؤثرترین پیام تاریخ برای جهانیان است و مگر نه این است که هنرمندان به دنبال اثربخشی هنر خود هستند.

* هنرمندانی که جمع شدند تا پاسخ «نه غزه و نه لبنان» را بدهند

آشنا خاطر نشان کرد: من در اینجا حاضر شدم تا پیام تشکر و قدردانی رئیس جمهور را به هنرمندانی که امروز در این مکان گردهم آمده‌اند تا پاسخ کسانی که دیروز شعار «نه غزه و نه لبنان»‌ را سر داده، پاسخ بدهند، به شما ابلاغ کنم.

* حمایت از فلسطین سابقه‌ای دیرینه دارد

موسوی گرمارودی ضمن قرائت اشعاری از شعر سلام بر فلسطین گفت: این شعر را به اشاره دکتر شریعتی قبل از انقلاب سروده‌ام و این شعر در همان زمان به انگلیسی و عربی ترجمه شد و توسط یکی از دوستانی که به سرزمین‌های اشغالی رفت و آمد داشت به دست سران حماس رسید. این نشان از این دارد که برگزاری برنامه‌هایی از این جنس و حمایت از مردم فلسطین سابقه‌ای دیرینه دارد.

این مترجم نهج‌البلاغه افزود: امروز شاهدیم که تظاهرات‌های بی‌شماری در سراسر جهان برپا شده است. روشنفکران ما اگر از روشنفکران اهل قبله تقلید نمی‌کنند لااقل از روشنفکران غیر اهل قبله تقلید کنند.

سلام بر همه خیمه‌های اهل کبود
درورد به همه موج‌های خشم‌آلود

تو دست خسته شرقی در آستین زمان
کنون به دست تو باید روی خصم خَشود

ز پایمردی تو جسم خصم در لرزه
پایداری تو کام خصم زهرآلود

* صادقی: توجه هنرمندان ایرانی به فلسطین درخور توجه است

حبیب‌الله صادقی که از نقاشان کشور است در این گردهمایی گفت: توجهی که هنرمندان ما به موضوع فلسطین داشته‌‌اند بعید می‌دانم که در جایی دیگری از جهان اتفاق افتاده باشد. هنرمندان نازک‌بین با توجه به آموزه‌های اسلامی اقدام به تولید آثار هنری می‌نمایند.

* هنرمند متعهد آمادگی خود را اعلام کند

صادقی اشاره کرد: داعش ادامه جریان منحوس طالبان است و تمام تحرکات اخیر رژیم صهیونیستی نشان از یک طرح کلی برای هجوم به تمدن اسلامی دارد. هنرمندان متعهد با خلق آثار مختلف در حوزه‌های تجسمی و به منظور دفاع از مردم مظلوم فلسطین آمادگی خود را اعلام می‌کنند.

* تحت امر رهبر فرزانه انقلاب هستیم

وی افزود: هنرمندان رشته‌های تجسمی خود را سرباز مقاومت اسلامی می‌دانند و تحت امر رهبر فرزانه انقلاب برای دفاع از تمدن اسلامی آمادگی خود را اعلام می‌دارند.

* وظیفه هنرمند است که به مسئله فلسطین بپردازد
نرگس آبیار کارگردان فیلم سینمایی «شیار 143» گفت: وظیفه خود می‌دانستم که در این جلسه حضور پیدا کنم.

وی افزود: به عنوان یک هنرمند وظیفه داریم که در آثار خود به مسئله فلسطین بپردازیم و نترسیم که اثرمان دیده نشود بلکه باید باور داشته باشیم که اثر خواهد گذاشت.

* یک دقیقه فریاد

وی در پایان گفت: کاش همه دنیا به جای یک دقیقه سکوت در حادثه‌ها و جنایت‌هایی مثل غزه یک عمر سکوت کرده و یک دقیقه فریاد بکشند.

* جنایت‌های رژیم صهیونیستی برنامه‌ریزی شده است

کریم اکبری مبارکه از نویسندگان و کارگردانان تئاتر در ادامه این جلسه گفت: امروزه در دنیا دو جریان موازی با هم در حرکت هستند. زورگویان عالم ابتدا داعشیان را مسلمان معرفی می‌کنند، کسانی که سر کودکان و زنان را می‌برند و از هیچ جنایتی دریغ ندارند و از دیگر سو رژیم صهیونیستی مسلمین را می‌کشد و همه این اتفاقات هم زمان با جام جهانی روی می‌دهد که نشان از برنامه‌ریزی شده بودن این اتفاقات دارد.

وی افزود: ولی به لطف الهی به علت وجود رسانه‌ها اگر کسی در آن سر دنیا آب بخورد این سوی دنیا مردم متوجه می‌شوند و جنایت‌های رژیم صهیونیستی نیز از دیدگان عموم مخفی نمانده و صدای خروش جهانیان به اعتراض برخاسته است.

* در دایره مسلمانی باقی مانده‌ایم

محسن نفر از موسیقیدانان انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی به شهادت ایستایی مردم و رهبری امام خمینی(ره) سال‌هاست که از مردم مظلوم فلسطین دستگیری می‌کند و با توجه به روایتی که می‌فرماید اگر مسلمانی صبح کند و به فکر مسلمان دیگری نباشد مسلمان نیست ، به لطف الهی و در راستای این حمایت‌ها در دایره مسلمانی باقی مانده‌ایم.

* مسلمین همدل نیستند

وی افزود: یکی از موانعی که مانع می‌شود نتوانیم در کنار مردم فلسطین مقاومت را ادامه دهیم عدم همدلی میان اقوام مسلمانان است و این عدم همدلی موجب شده که گام جهاد برداشته نشود. دلسوزی و همنوایی با مسلمین فلسطین گام اول است و منجر خواهد شد که گام جهاد برداشته شود.

* جهاد تحت زعامت حضرت بقیة‌الله الاعظم (عج) رخ ‌می‌دهد

وی در پایان گفت: جهاد تحت زعامت حضرت بقیة‌الله الاعظم (عج) ان‌شاءالله رخ خواهد داد تا بتوانیم این غده چرکین را از صحنه روزگار محو کنیم. هنر موسیقی در تهییج نیروهای مقاومت نقش بسیاری دارد و جوانان و مبارزان با زمزمه نمودن سرودها به جبهه‌ها اعزام می‌شوند و نقش موسیقی بسیار چشم‌گیر است و خوشحالم که در این حوزه پیوندی با این ملت دارم.

یوسفعلی میرشکاک شاعر و منتقد ادبی گفت: ان‌شاءالله هر ساله از این مجالس داشته باشیم تا هنرمندان تجلی کنند. تا این کارهای تبلیغی ادامه پیدا کند.

* تا ندای رسول‌الله (ص) لبیک گفته نشود هیچ جای جهان از تنهایی خارج نمی‌شود

وی افزود: آیا این کارها غزه و کوفه و ... را از تنهایی نجات خواهد داد و آیا جماعت تجاوزگر دست از تجاوزهای خود برمی‌دارند؟ با این مراسم و مجامع نه غزه و نه هیچ جای جهان از تنهایی خارج نخواهد شد. تا زمانی که ندای رسول‌الله (ص) را لبیک نگوییم کاری از پیش نمی‌شود برد.

* ایرانی‌ها در ساعت خطر آشکار می‌شوند

میرشکاک ادامه داد: یکی از خصلت‌های خوب ایرانی‌ها این است که درست در ساعت خطر آشکار می‌شوند و منتظریم که آن لحظه آخر فرا برسد تا به آرزوی خود برسیم. از هفده هجده سالگی تا امروز که هردو پای بنده بر لب گور است، آنقدر از این مراسم‌ها دیدیم و کسی هم از تنهایی خارج نشد که دیگر خسته شدیم، ان‌شاءالله جوان‌ها نتیجه بگیرند. به امید روزی که هنر تنها ابزار هنرمند نباشد بلکه هنر ابزار فراغت وی باشد و «جهاد» ابزار اصلی هنرمند باشد.

* از خودگذشتگی هنر اصلی است

این شاعر انقلابی یادآور شد: یادمان باشد نه تنها غزه بلکه عبات لااله‌الاالله از تنهایی خارج نخواهد شد، مگر اینکه به هنر اصلی یعنی از خودگذشتگی رجوع کنیم و سرمان را به حضرت اباعبدالله (ع) بدهیم.

* عده‌ای به دنبال حفظ وضع موجود هستند

میرشکاک گفت: زمانی که از هنر درست استفاده نشود، داعش هیچ اتفاقی برایش نخواهد افتاد. هر روز شاهد تاسیس یک شبکه جدید تلویزیونی هستیم ولی مشخص نیست چرا از این امکان استفاده نمی‌کنند؟ عده‌ای به دنبال حفظ وضع موجود هستند و از این موقعیت آب می‌خورند. در عصری که رسانه‌های دیداری میدان‌داری می‌کنند، دیگر نمی‌توان با قصیده و رباعی کاری کرد. اگر شعر می‌تواند کاری با داعش بکند بالای پارک ملت کانون شعر دایر کنند.

* امیدواریم بسیجیان به آرزوی شهادت برسند

وی در پایان گفت: امیدوارم هنرمندان بسیجی شده و یا بسیجیان هنرمند و به طور کلی آنهایی که بسیجی مانده‌اند هر چه زودتر به آرزوی خود که شهادت است برسند و سر را تقدیم حضرت ارباب کنند.

منوچهر محمدی تهیه‌کننده سینما و تلویزیون نیز در این مراسم با جملاتی به زبان عربی جوانان، ایتام، مبارزان و ... فلسطینی را مورد خطاب قرار داد.

در گردهمایی هنرمندان در حوزه هنری به منظور حمایت از مردم بی‌دفاع غزه موسوم به «غزه تنها نیست»، بیانیه‌ای به شرح زیر قرائت شد:

ای مردم جهان کودکان غزه کودکان ما، مادران غزه مادران ما، روزگار اسفناکی‌ست، مرگ سریع‌تر از هوا، جریان زندگی را در کام ظلم و جنایت می‌بلعد. اکنون جنایتی هولناک در غزه رقم خورده است و جنایتکاران صهیونیسم سفاک‌تر از همیشه از شنیدن صدای ضجه کودکان و مادران مظلوم غزه، مست می‌شوند و دریغا که رسانه‌های جهان علی‌رغم آنچه که در اختیار دارند، نتوانسته‌اند صدای مظلومان را به گوش جهانیان برسانند. ما شاعران، نویسندگان، هنرمندان، منتقدان و اندیشه‌ورزان امروز ایران اسلامی، شرمناکی این جریان سنگین سازمان یافته را که توسط صهیونیسم جهانی و عمالش در باریکه غزه انجام می‌شود محکوم می‌کنیم و از سازمان‌های جهانی که پیگیر امور عمومی حقوق بشر هستند خواستاریم تا نقطه پایانی بر این جنایت سازمان یافته بگذارند.

بنابراین گزارش، در گردهمایی بزرگ هنرمندان در حمایت از مردم مظلوم غزه محسن مومنی شریف، حجت‌الله ایوبی، مجتبی رحمان‌دوست، سیدعلی موسوی گرمارودی، محمدرضا سنگری، حسین کچوئیان، حسین اسرافیلی، رضا میرکریمی، یوسفعلی میرشکاک، نرگس آبیار، الهام چرخنده، علیرضا قزوه، رضا اسماعیلی، مصطفی محدثی خراسانی، مصطفی جمشیدی، محمدعلی گودینی، علی داودی، مصطفی رحمان‌دوست، فاضل نظری، علی‌محمد مودب، ناصر فیض، محسن نفر، حبیب‌الله صادقی، میلاد عرفانپور، محمدمهدی سیار، منوچهر محمدی، کریم اکبری مبارکه، کاردار سفارت‌های فلسطین، لبنان، افغانستان، تاجیکستان، سودان، سومالی و نیجریه و ... حضور داشتند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زارع IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
    0 0
    نکته ای جانبی هست که بهتر است اصلاح کنید. عصر هخامنشیان از دو هزار و پانصد سال قبل شروع می شود و لی زمان حمله اسکندر به ایران چند قرن بعد از آن است تاریخ آقای قزوه ضعیف بوده عیب ندارد وی شاعر است. ولی شما اصلاح کنید