ایسنا نوشت:

جوانان عرب این روزها برای ازدواج با دخترانِ هموطن خود، رقیبان خارجی سرسختی پیدا کرده‌اند.

زنان و دختران سعودی راه موفقیت خود را ازدواج با خارجی‌ها و مردان غیرسعودی می‌دانند و در صورتی که خانواده‌هایشان با این مساله مخالفت کنند از آن‌ها به دادگاه شکایت می‌کنند. نتایج مطالعات جدید در عربستان نشان می‌دهد زنان سعودی که با مردان غیرسعودی ازدواج می‌کنند ۹۰ درصد ازدواج موفقی داشته‌اند. در نقطه مقابل نیز ازدواج مردان سعودی با زنان غیرسعودی ۲۵ درصد ناموفق بوده است.

در سال ۲۰۱۳ میلادی، دادگاه‌های عربستان ۱۹۲۵ مورد ازدواج زنان سعودی با افراد خارجی را ثبت کردند که تنها ۱۹۰ مورد آن‌ها منجر به طلاق شده است. این زنان، مردان یمنی، سوری و قطری را به مردان سعودی ترجیح می‌دهند. دادگاه‌های عربستان همچنین در همین دوره زمانی ۲۴۸۸ مورد ازدواج مردان سعودی با زنان سوری، مراکشی و فلسطینی را ثبت کرده‌اند که در سال ۲۰۱۳ میلادی ۶۱۲ مورد از این ازدواج‌ها به طلاق منتهی شده‌اند. به دنبال رشد فزاینده تمایل زنان سعودی به ازدواج با مردان غیرسعودی طی دهه گذشته، این آمارها چندان هم تعجب‌آور نیست.

به گزارش ایسنا به نقل از عرب‌نیوز، از دلایل احتمالی تمایل زنان سعودی به ازدواج با مردان غیرسعودی می‌توان به تحصیلات بالاتر و بی‌میلی زنان به تن دادن به عقیده‌ها و رفتارهای سنتی مردان سعودی اشاره کرد. طی دو سال اخیر ۳۸۲ زن سعودی ساکن شهرهای جده و ریاض از والدین خود به دلیل اینکه به آن‌ها اجازه ازدواج با مردان غیرسعودی را نداده‌اند شکایت کرده‌اند. زنان سعودی که همسران بد رفتار دارند هیچ ابایی از طلاق ندارند. بنابر آمار ۷۳ درصد از زنان سعودی از سوی همسرانشان مورد توهین کلامی قرار می‌گیرند.

از دلایل اصلی افزایش طلاق‌ها در عربستان همچنین می‌توان به نبود صمیمیت و عشق میان زوجین اشاره کرد. حدود ۱۴۰۰ زن سعودی که در سال ۲۰۱۳ میلادی تقاضای طلاق کرده‌اند می‌گویند که ازدواج آن‌ها بر مبنای علاقه نبوده است. ضمن اینکه ۲۳۸ مرد نیز که تقاضای طلاق داده‌اند، همین معضل را عامل طلاق خود عنوان می‌کنند. بنابر آمارهای وزارت دادگستری عربستان سعودی از سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون روزانه ۶۶ طلاق در این کشور به ثبت می‌رسد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیررضا A1 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    55 12
    عجب البته زیاد عجیب هم نبود راستش، قوانینی و مقررات حاکم که در عربستان برای زنان وجود داره انقدر فجیع هست که اینطور مسائل هم پیش بیاد
  • بی نام IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    38 1
    استفاده از اینگونه اخبار جزی شگردهای صدا و سیمای ماست که برای کم کردن فشار از جامعه رو به چنین اخباری میاورد وگرنه مسئله ای که خودمان رکورد دار انیم چه دلیلی دارد دنبال ضعف دیگران باشیم راست میگویید امار دختران ایرانی مزدوج با افاغنه را اعلام کنید