فارس نوشت:

شهرهای تهران، کرج و اراک تحت پوشش نفت گاز (گازوییل) یورو ۴ قرار گرفته که این اقدام باعث کاهش گوگرد و آلودگی هوای این شهرها شده است.

عباس کاظمی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی روز سه‌شنبه در گفت وگو با ایرنا، با تشریح روند بهبود کیفیت نفت گاز توزیعی در کشور، اظهار داشت: در شهر مشهد نیز توزیع گازوییل یورو ۴ آغاز می‌شود که این اقدام نقش زیادی در کاهش آلایندگی این شهر خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با بیان اینکه از اسفندماه سال گذشته، بهبود کیفیت گازوییل توزیعی آغاز شده است، افزود: در اواخر سال ۱۳۹۲ واحد گوگرد زدایی از نفت گاز در پالایشگاه اراک راه اندازی شد و کیفیت نفت گاز تولیدی این پالایشگاه بهبود یافت.

معاون وزیر نفت خاطرنشان کرد: با وجود اینکه در ۲ سال گذشته این واحد آماده بهره‌برداری بود، اما به علت همکاری نکردن شرکت خارجی سازنده کمپرسورهای این واحد، راه اندازی با تاخیر مواجه شده بود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی افزود: ما با تلاش متخصصان و کارشناسان داخلی مشکل کمپرسور رفع و بدین ترتیب تولید گازوییل یورو ۴ آغاز شد.

کاظمی با بیان اینکه نفت گاز تولیدی در پالایشگاه تهران نیز دارای استاندارد یورو ۵ است، اظهار داشت: ۱۲ میلیون لیتر نفت گاز در پالایشگاه شازند اراک و ۱۲ میلیون لیتر نیز در پالایشگاه تهران تولید می‌شود.

وی گفت: شهرهای تهران، کرج و اراک تحت پوشش نفت گاز یورو ۴ قرار گرفته‌اند که این امر باعث کاهش گوگرد و آلودگی هوای این شهرها شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، افزود: با ارتقا کیفیت گازوییل، گوگرد آن از ۱۰ هزار ppm به زیر ۵ هزار ppm کاهش یافته است.

پیش از این نیز شهر تهران و کلانشهرهای اراک و کرج به طور کامل تحت پوشش بنزین یورو ۴ و پاک قرار گرفته بودند.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 1
    جای تقدیر دارد