نسیم آنلاین نوشت:

وزیرارشاد در بازدید از مصلای امام خمینی(ره): امسال هیچ ممنوعیتی برای حضور ناشران در نمایشگاه نداریم.
علی جنتی در بازدید از مصلای امام خمینی در جمع خبرنگاران گفت : بیست و هفتمین دوره نمایشگاه کتاب دهم اردیبهشت آغاز که در حال حاضر نیز مقدمات آماده‌سازی آن را انجام می‌دهیم. همکاران ما شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند تا بتوانند نمایشگاه را به موقع آماده کنند.

او ادامه داد: برنامه‌ریزی ما این است تا همه ناشران کشور اجازه مشارکت در این دوره از نمایشگاه را داشته باشند و هیچ کدام از آنها برای شرکت در نمایشگاه منع نشده‌اند. در واقع به هر ناشری بر اساس توانایی‌ها و کتاب‌های چاپ شده قدیم و جدیدشان فضایی را اختصاص داده‌ایم.

وزیر ارشاد با بیان اینکه نمایشگاه کتاب تحول بزرگی فرهنگی به شمار می‌آید گفت: این نمایشگاه نه تنها برای شهروندان تهرانی بلکه برای همه شهروندان کشور است و ما تلاش می‌کنیم تا این تحول فرهنگی را به بهترین وضعیت ممکن مدیریت کنیم و بتوانیم از آن بیشترین بهره‌گیری را داشته باشیم.

جنتی در پاسخ به سوالی در خصوص تفاوت عمده نمایشگاه امسال با دوره‌های گذشته در چیست گفت: امسال نیز مانند سال‌های گذشته ناشران خارجی حضور دارند البته تلاش‌مان به حضور هر چه بیشتر این ناشران بوده است و در داخل نیز تمام ناشران به شرکت در بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب دعوت شده و هر کدام از آنها می‌توانند فعالیت‌های خود را در این نمایشگاه عرضه کنند.

جنتی در پاسخ به سوال دیگری در باره عملکرد رسانه ملی در بحث هدفمندی یارانه‌ها گفت: من به عنوان مسئول کارگروه اطلاع‌رسانی تبلیغات ستاد هدفمندی یارانه‌ها باید بگویم که انصافا برخورد رسانه ملی در این حوزه مثبت و سازنده بوده است و این سازمان توانسته تمام برنامه‌های مد نظر دولت در خصوص هدفمندی یارانه‌ها از جمله پخش کلیپ‌های مربوط به این حوزه و مصاحبه با کارشناسان را به نحو احسن انجام دهد.

او ادامه داد: امیدواریم مجموعه فعالیت‌های رسانه ملی در این حوزه بتواند در رسیدن به اهدافی که در این حوزه مطرح است موثر واقع شود. به عبارت دیگر بتوانیم پولی را که در اختیار دولت است به نیازمندان برسانیم و افرادی که نیازی به این پول ندارند داوطلبانه انصراف دهند چرا که انصراف انها به بهبود وضعیت بهداشت و درمان، بیمه قشر نیازمند، رفع آلودگی و بهبود حوزه محیط زیست کمک خواهد کرد.

جنتی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه وزارت ارشاد قرار است چه کارهایی انجام دهد تا ناشران امیدوارتر شوند گفت: خود ناشران می‌بینند که امسال ما هیچ ممنوعیتی برای حضور آنها در نمایشگاه ایجاد نکرده‌ایم و همه آنهایی که در حوزه نشر کتاب تلاش‌ کرده و به چاپ کتاب‌های مجاز اقدام کرده‌اند حق حضور در نمایشگاه را دارند.

او ادامه داد: در حال حاضر فضایی در کشور ایجاد شده که به کتاب‌ها با دید مثبت نگاه می‌شود و ما فقط قانون را در بحث نشر کتاب اجرا می‌کنیم و بالاترین حمایت نیز در حوزه کتاب همین است.

جنتی گفت: کتاب‌هایی که دارای ارزش‌های دینی و ملی بالایی هستند توسط ارشاد برای کتابخانه‌های عمومی کشور خریداری می‌شود و این یک نوع حمایت ارشاد از حوزه کتاب به شمار می‌رود البته در گذشته این وزارتخانه به ناشران از نظر تامین کاغذ کمک می‌کرد که این مساله برطرف شده است.

او گفت: کتب نفیسی که جنبه آلبوم دارند را نیز برای اهدا به مقامات خارجی خریداری می کنیم و از این طریق می‌توانیم فرهن گ و تمدن ایرانی را به دنیا معرفی کنیم.

وزیر ارشاد در خصوص تصمیم این وزارتخانه و دولت برای دفن ریچارد فرای در ایران گفت: بنده اطلاعی از اینکه قرار است پیکر وی در کجا دفن شود ندارم و قطعا دولت جدید وصی ایشان محسوب نمی‌شود. هر کسی ممکن است وصیتی انحام دهد که در جای معینی به خاک سپرده شود از این رو هر کسی که وصی فرای است به وصیتش عمل کند.

جنتی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر برطرف شده مشکلات موجود در خصوص پرداخت بدهی ناشران خارجی گفت: متاسفانه این مشکل تا این لحظه حل نشده است ولی امیدواریم تا بازگشایی نمایشگاه حل شود.

او در پاسخ به سوال دیگری در خصوص موزه وزارت ارشاد در خصوص دیدار هیات 17 نفره اصحاب چپ آلمان با کانون نویسندگان گفت: از اصل موضوع اطلاعی ندارم بنابراین نمی‌توانم در این خصوص اظهار نظر کنم.

جنتی در پایان در خصوص دعوت از ریئس‌جمهور برای حضور در افتتاحیه نمایشگاه کتاب گفت: این مساله طبق روال سال‌های گذشته انجام شده و از ایشان نیز دعوت کرده‌ایم ولی هنوز جواب قطعی به ما نداده‌اند با این حال طبق روال هر ساله وی یا در افتتاحیه یا اختتامیه حضور می‌یابد.


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    12 4
    برای مجموعه دولت روحانی درزمینه سیاست داخلی به شدت متاسفم. انقدر کوتاه اومدن تا تندروها هرکاری که دلشون میخواد میکنن و به هیشکی جواب پس نمیدن.