یکی از کاربران خبرآنلاین مطلب زیر را با این توضیح که "مقاله دختر کلاس دومی اش در باره استفاده از مبایل است" ارسال کرده است


چند روز پیش در یک مهمانی، ده نفر حضور داشتند. سه نفر را در آشپزخانه دیدم، دو نفر را در حال حرف زدن و پنج نفر سر در موبایل بودند.
مثل این که حرف زدن با دیگران از نسل خارج شده است. ولی باید تحقیق زیادی کنیم. از این نظر موبایل وقتی در شب بالای سر افرادی که موبایل دارند باشد انواج موبایلی به سر او می آید یا اگر بازی خشنی داشته باشد یک کمی در او اثر دارد. پس بهتر است که زیاد با مبایل کار نکنیم چون خطرناک است و یا باعث دلتنگی بزرگ تر ها می شود. چون بزرگتر ها می خواهند روی بچه ها یا نوه ها را ببینند نه صدایشان. حالا بزرگترها هیچی. ما بچه ها باید دست به مبایل نزنیم و به بزرگ تر ها بگوییم که این چیز که اسمی به نام موبایل دارد چیزخوبی نیست. مبایل از نظر بازی و اس ام اس بد نیست اما استفاده ی زیاد از آن بد است.
من در آن مهمانی، حتی در دست بچه 11 ساله و 15 ساله هم موبایل دیدم، موبایل های جورباجور. من خودم موبایل دارم ولی فقط روزهای تعطیل از آن استفاده می کنم. آدم های موفق این جوری موفق هستند.
در قدیم فقط بزرگترها موبایل داشتند ولی الان همه دارند. بچه ی دوساله گوشی دکمه ای را بلد نیست ولی بلد است با گوشی لمسی کار کند. نسل به جلو رفته!
پدر و مادرها نمی دانند موبایل برای بچه هایشان ضرر دارد. بچه باید تحرک داشته باشد و ورزش کند نه ورزش های توی موبایل. باید از خانه بیرون بیایید و یا در خانه ورزش کنید چون بعد از یک مدت کمرتان گرفته و کار به بیمارستان می کشد. کارهایی که می توانید را انجام دهید و همش پای موبایل و رایانه نباشید.
بچه های کوچکتر از 18 سال نباید مبایل داشته باشند یا اگر دارند کم از آن استفاده کنند.
 گاهی دیده شده که کسی که در یک اتاق است و دیگری دورتر و در یک اتاق دیگر، برای حرف زدن با هم حتی اس ام اس می زنند!
نسل های قدیم که موبایل نبود چه کار می کردند؟ منکن است هم دیگر را می دیدند یا حوصله ای داشتند و به خانه ی دیگر می رفتند. نسل های گذشته به بچه هایشان موبایل نمی دادند و آن ها بازی های مختلف مثل یک قل دو قل و بازی های قدیمی را می کردند.
نتیجه گیری:
بچه موبایل نباید داشته باشد ولی موبایل را اگر استفاده ی صحیح کنیم، خوب است.
موبایل داشته باشید، اما درست!

* اشکالات املایی و انشایی ،عینا در متن نوشته شده توسط دانش آموز 8ساله آمده است.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    16 2
    اي الهي من تو رو بگردم با اين متن قشنگت همچين نوشته " در قديم فقط بزرگترها...." نه انگار كه 8 سالشه آدم موفقي كه اونجوري هستي، باريكلا به تو كاش مينوشت كجاييه.
  • بی نام IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    5 0
    خدایاااااااااااااا
  • بی نام IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    10 1
    سطح سوادش یه هوا بالاتر از یه بچه س 8 ساله می زنه